Bu çalışmada Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesine yeni başlayan 1. sınıf öğrencilerinin oryantasyon eğitimi yaratıcı drama etkinlikleriyle yürütülmüştür. Çalışma eğitim fakültesinin açıldığı ilk hafta olan 11-15 Eylül 2017 tarihleri arasında yapılmıştır. Yaratıcı drama etkinlikleri “Tanışma-iletişim”, “Mekân Tanıma” ile “Hak ve Kurallar” olmak üzere 3 atölyede 9 saat sürmüştür. Yaratıcı drama etkinliklerini 1 drama eğitmeni Isparta, Denizli, Karaman, Burdur şehirlerinden gelen ve drama eğitmenliği 5. aşama programını bitirmiş 8 drama eğitmen adayı ve eğitim fakültesinde drama derslerine giren 3 drama öğretmeni yürütmüştür. Ayrıca çalışmalarda farklı akademik unvanlara sahip 8 ders öğretim elemanı, 2 yüksek lisans düzeyinde ve 13 sınıf ve okul öncesi öğretmenliği 3. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 15 mentör / uzman öğrenci / yardımcı öğrenci katılımcı gözlemci olarak yer almıştır. Drama eğitmeni, drama eğitmen adayları, drama öğretmeni, ders öğretmeni, mentör öğrenci olmak üzere toplam 32 kişiyle yürütülen uyum programı etkinliklerine eğitim fakültesinin bütün bölümlerindeki 17 şubeden 333 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri açık uçlu 3 sorudan oluşan görüş alma formu ile elde edilmiştir. Bu formla çalışmaya katılan bütün öğrencilerden, drama eğitmenlerinden ve eğitmen adaylarından, yardımcı / uzman öğrencilerden, ders öğretim elemanlarından yazılı görüş alınmıştır. Yaratıcı drama etkinliklerine ilişkin bu beş farklı kaynaktan elde edilen nitel veriler birbirinden bağımsız olarak irdelenmiştir. Madde madde yapılan inceleme sürecinde anlamlı bütünler bir araya getirilmiştir. Bu nitel analiz sonucunda yaratıcı drama çalışmalarının tüm tara ara kişisel, mesleki ve sosyal olarak olumlu katkılarının olduğu belirlenmiştir. Yaratıcı drama etkinliklerinin çok farklı statülerden, farklı şehirlerden, farklı kültürlerden gelen tara arın birbirleriyle ve dramayla tanışmalarını, kaynaşmalarını, birbirlerine güven duymalarını sağladığı belirlenmiştir. Yine drama etkinliklerinin tüm katılımcıların mekân tanıma, hak ve kuralları öğrenmeleri konusunda olumlu etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmada görev alan eğitmen, eğitmen adayı, drama öğretmeni, ders öğretim elemanı ve mentör öğrencilerinin uyum programı uygulamaları, farklı etkinlikler, öğretmenlik mesleği hakkında yeni öğrenmeler gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Sonuç olarak tüm katılımcıların ortak görüşünün yaratıcı dramanın oryantasyon eğitimini amaçlarına ulaştırmada etkili bir öğretme yöntemi olduğu şeklinde belirtilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International