Sanat eğitimi özelinde “Müze Eğitimi” kavramı ülkemizde son yıllarda önem
kazanmaya ve .rgün eğitim kurumlarında klasik gezi hareketliliği dışında
tanımlanmaya başlanmıştır. Bunun yanında gezi hareketliliği klasik gez, gör, soru,
cevapla anlayışından çıkarak, gez, gör, yaşa, içselleştir ve yeni bağlantılar kur
başlıklarına doğru everilmektedir.
Bu araştırma, okul öncesi öğretmenliği programının sekizinci yarıyılındaki seçmeli
derslerden biri olan Müze Eğitimi dersini alan okul öncesi öğretmen adaylarının,
programlarında yer alan seçmeli müze eğitimi dersinin programdaki gerekliliğine
ilişkin g.rüşlerinin neler olduğunu açığa çıkarma amacını taşıyan betimsel
bir çalışmadır. Eğitim alanında var olan sorunları açığa çıkararak betimleme
yapılmaksızın derinlikli çalışmalara geçmek çoğu zaman olanaklı değildir.
Betimsel nitelik taşıyan bu çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorularla
oluşturulmuş yarı yapılandırılmış g.rüşme formu kullanılmıştır. Araştırma grubunu
2012 yılı bahar döneminde seçmeli “Müze Eğitimi” dersini seçen ve Ege Üniversitesi
Eğitim Fakültesi İlköğretim B.lümü2 okul öncesi ö ğretmenliği lisans programı
4.sınıf öğrencisi 25 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde yarı
yapılandırılmış açık uçlu g.rüşme sorularıyla bireysel g.rüşmeler yapılmıştır. Bu
g.rüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analizle ..zümlenmiştir. Veri
analizi sonucunda ulaşılan kodlar ve temalar doğrultusunda seçmeli olan dersin
zorunlu olup olmaması gerektiği konusu öğretmen adaylarının bakış açısına göre
ortaya konmaya çalışılmıştır.
Sanat eğitimi Müzede eğitim/müze eğitimi Okul öncesi öğretmen adayı Eğitimde yaratıcı drama
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International