Günümüzde müzeler eserlerin çekici biçimde sergilendiği, müze içinde ya da eğitim
bölümünde keyifl i etkinliklerin gerçekleştiği, yaşlıların, ,engellilerin rahatlıkla
gezebildiği, öğrencilerin eğlenerek öğrendikleri merkezler olmaya başlamıştır.
Müzeler başlangıçta halkı müzeyi ziyaret etmesi gereken kişiler olarak g.rüyordu.
Son yıllarda ise müzeler halkı kendi gereksinmesi olan, kendi g.rüşlerini oluşturan
gruplar olarak görmeye başladılar (Onur, 2014). Müzeler artık ziyaretçi kavramını,
ziyaretçilerin var olmasını, gereksinimlerini çok önemsemektedirler. Müzeleri kimler
ziyaret eder? Müze ziyaretçisi kimdir? Soruları bu araştırmanın giriş sorularını
oluşturmaktadır. Müze ziyaretçileri içinden aileyle müze ziyareti yapmanın değeri
ise bu araştırmanın temel problemidir. Bu amaçla Ankara’da bulunan farklı resmi
ya da özel müzede aileleriyle müze ziyareti yapan çocuklar ve ebeveynleriyle
g.rüşmeler yapılmıştır. Araştırmada aileyle yapılan müze gezilerinin çocuklar için
birlikte bir etkileşim sağladığı, birlikte hoşça vakit geçirdikleri ve bu durumdan
memnun oldukları gibi olumlu sonuçlar ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 - Yaratıcı Drama Dergisi "Müze Özel Sayısı" |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International