Bu makale yazarın Uygulamalı Drama uygulamasının temelini oluşturan kuramsal ilkeleri incelemektedir. Bu uygulamalar arasında terapi, anlatı kuramı, özgüllük, kitle ön deneyimini doğrulama, kitlenin manevi katılımı, gerçeğe uygunluk ve hedeflemeyle ilgili olan uygulamalar yer almaktadır. Uygulamalı Drama’nın, genellikle metinlerarasılığa – bireyin kişisel kimliği olan öykü (metin) ile drama içinde deneyimlenen metnin etkileşim süreci – atfedilen tutum değişikliğini doğurabilmesine dair deliller sunulmaktadır. Yazar, dramanın genel olarak türdeş olan gruplara sunulmasına olanak tanıyan “hedefleme” konusunu ele almaktadır. Bir İnteraktif Tiyatro programının nasıl araştırıldığı, geliştirildiği, sunulduğu ve değerlendirildiğine ilişkin bir açıklama verilmektedir. Ruh sağlığı konularını ele alan On the Edge [Sınırda] adındaki bir İnteraktif Tiyatro’yla ilgili örnek bir vaka incelemesi sunulmaktadır. Bu programın değerlendirmesinin başlıca bulguları verilmektedir. Yazarın vardığı sonuca göre, bu nitelikteki İnteraktif Tiyatro, Uygulamalı Dramanın çok değerli bir çeşididir ve katılımcıların deneyiminin doğrudan örnek materyal olarak kullanıldığı tartışmalarda bulunması zor konuların ele alınmasına olanak tanır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Compilation |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 5 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International