Ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yer alan sürdürülebilir kalkınma ile ilgili kazanımlardan hareketle biyoekonomi kavramını yaratıcı drama yönteminden yararlanarak irdelemeleri ve öğrenmelerinin amaçlandığı bu araştırmada, örnek bir öğrenme senaryosu hazırlanmış ve uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 2018-2019 öğretim yılında Eskişehir ilinde bulunan bir devlet okulunda 8. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci ile gerçekleştirilen nitel bir araştırmadır. Araştırmada araştırmacılar tarafından bir öğrenme senaryosu hazırlanmıştır. Bu senaryoda hazırlık/ısınma, canlandırma ve değerlendirme etkinlikleri yer almaktadır. Uygulama dokuz ders saatinde (altı saat) gerçekleştirilmiştir. Uygulama için amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak iki farklı sınıf seçilmiştir. Bu sınıflarda bulunan 30 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Uygulama sürecinin sonunda öğrencilerin tasarladıkları poster, afiş, hikâye gibi çalışmalar ile geleceğe yönelik yazdıkları mektuplar aracılığıyla veriler toplanmıştır. Çalışma verileri betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Poster, afiş, hikâye ve mektup çalışmalarında yer alan açıklamalar biyoekonomi kavramı ve 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yer alan sürdürülebilir kalkınma ile ilgili kazanımlar temel alınarak iki farklı uzman tarafından değerlendirilmiştir. Öğrencilerin oluşturdukları çalışmaların amaçlanan kazanımları yansıttığı görülmüştür. Yazılan mektupların içerikleri değerlendirildiğinde öğrencilerin mektuplarında geridönüşüm, döngüsellik, biyobazlı ürünler temalarına uygun ifadelere yer verdikleri ve biyoekonomi kavramını tanımlayabildikleri anlaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak öğrenme-öğretme sürecinde öğrencilere sunulan biyoekonomi kavramının yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesinin Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temel yaklaşımı olan yapılandırmacı yaklaşım ile örtüştüğü belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International