Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 2000-2020 yılları arasında yaratıcı drama alanında yapılan ve çalışma grubu ilkokul öğrencileri olan makalelerin eğilimlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki makaleler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Verilere elektronik tarama sayfalarına, çeşitli dergilerin arama sayfalarına eğitimde drama, yaratıcı drama, doğaçlama, rol oynama / yapma, ilkokul anahtar kelimeleri girilerek yapılan tarama ile ulaşılmış ve bulunan uygun makaleler pdf formatında bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Bilgisayar ortamına aktarılan makaleler 1-yöntem 2- çalışma grubu olarak ilkokul seviyesine göre dağılımı 3- veri toplama araçları ve veri analiz teknikleri 4- ulaşılan sonuç ve öneriler 5- yaratıcı drama ile ilişkilendirilen dersler ve değişkenler yönünden özelliklerine göre ayrılarak tabloya aktarılmış ve çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda incelenen makalelerde en çok nicel yöntemlerin kullanıldığı, ilkokul 4. sınıf öğrencileri ile çalışıldığı, nicel veri toplama aracı olarak ölçek, nitel veri toplama aracı olarak da görüşme formu kullanıldığı, veri analiz tekniklerinden t testi ve içerik analizinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Yine incelenen çalışmalarda yaratıcı drama ile ilgili çalışmaların sırayla en çok, yaratıcı dramanın öğrencilerin gelişim alanlarına ve beceriye etkisi, öğrenme yöntemi olarak öğrenciye katkısı, akademik başarı ve başarı kalıcılığına etkisi temalarında sonuca ulaştıkları ve en çok uygulayıcılara yönelik ve araştırmacılara yönelik olarak öneri sunulduğu tespit edilmiştir. Ayrıca incelenen çalışmaların büyük çoğunluğunun Türkçe dersi ve yazma becerisi değişkeni ile ilişkilendirildiği sonucuna ulaşılmış ve bu araştırma sonuçları bağlamında çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International