Bu araştırmada COVID-19 sürecinde çevrimiçi drama dersi yapan drama öğretmenlerinin drama etkinliklerinin çevrimiçi ortamda uygulanmasına yönelik karşılaştıkları sorunları ve bu sorunları nasıl çözdüklerini belirlemek, çevrimiçi drama çalışmalarına yönelik uygulama önerilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırmada yorumlayıcı nitel araştırma deseni kullanılmış, herhangi bir kurumda görev yapan drama öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan Çevrimiçi Drama Eğitimlerini Değerlendirme Formu 58 drama öğretmeni tarafından yanıtlanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel veriler betimsel analiz ile çözümlenmiş, çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen drama derslerinde karşılaşılan güçlükler belirlenen temalara ve kategorilere uygun olarak sınıflanmış, sorunlara yönelik ortaya çıkan çözüm önerileri ayrıntılı biçimde sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre çevrimiçi drama derslerinde dijital ortamın kısıtlılıklarına, katılımcılara ve teknik olanaklara yönelik sorunlar yaşayan drama öğretmenleri bu sorunları drama çalışmalarının süresinde ve dersin işlenişinde değişiklik yaparak, dijital platformun kullanımına ve İnternet bağlantısına yönelik çözümler bularak çözmeye çalışmışlardır. Araştırma sonuçlarına göre drama derslerinin çevrimiçi ortama uyarlanmasını ve drama öğretmenlerinin deneyimlerini konu alan araştırmalar yapılabilir. Bu araştırmalar farklı yaş gruplarına ve bu gruplar arasındaki uyarlama farklılıklarına odaklanabilir. Drama öğretmenlerinin çevrimiçi drama derslerinde drama tekniklerini nasıl uyarladıklarını, bu teknikler dışında canlandırma odaklı hangi stratejileri kullandıklarını ortaya koyan araştırmalar yapılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 18 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International