Corporate Social Responsibility (CSR) can be defined as operating the organizations responsibly to internal and external environment. In the early 1980’s, CRS used to mean to manage activities of organizations without detriment to parties such as shareholders, employees, consumers and society, now it includes ethical and discretionary (philanthropic) responsibilities. This study aims to examine the perception of employees about corporate social responsibility in terms of demographic variables. The survey method was used in study. The sample consisted of 241 employees from private and public sector organizations. The results indicate that there are significant differences in employees’ perception of corporate social responsibility according to gender, marital status, education, sector, age and seniority.
Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS), genel olarak örgütlerin iç ve dış çevresine karşı sorumlu davranmasını ifade eden bir kavram olarak tanımlanabilir. 1980’li yılların başlarında “işletmelerin ekonomik faaliyetlerinin onunla ilgili tarafların (hissedarlar, çalışanlar, tüketiciler ve tüm toplumun) hiçbirinin menfaatlerine zarar verilmeden yönetilmesi” olarak tanımlanan KSS’nin, günümüzde etik ve gönüllü sorumlulukları da kapsadığı söylenebilir. Çalışanların örgütlerinin KSS’ye ve KSS’nin alt boyutlarına yönelik algılarının demografik değişkenler açısından incelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada, anket yöntemi kullanılarak özel sektörden ve kamu sektöründen 241 kişi kapsamında yapılan bir saha araştırmasının sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların, örgütlerinin KSS’nin ekonomik, yasal, etik ve gönüllü sorumluluk olmak üzere bazı alt boyutlarına yönelik algılarının cinsiyet, medeni durum, eğitim, çalışılan sektör, yaş ve toplam çalışma süresi açısından farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 13 Issue: 3 |