This study aims to investigate casual relationship between organizational justice and extra role behavior towards service buyers. Hypothesis were developed by using social exchange theory and equity theory. Survey was delivered to teachers in Bursa. 835 survey were returned and 607 were accepted to use in this study. To analysis data, Structural Equation Modelling was used. And the results from this study shows that teachers’ perception of organizational justice determines the extra-role behavior towards students. On the other hand, it had been thought that pay satisfaction, affective commitment to organization and supervisor might have had mediating effect between organizational justice and extrarole behavior . But results didn’t support this thought.
Araştırmanın amacı, örgütsel adalet ile hizmet alıcısına yönelik ekstra rol davranışı arasındaki ilişkinin analiz edilmesidir. Araştırmanın hipotezleri, sosyal mübadele kuramı ve eşitlik kuramına dayalı olarak geliştirilmiştir. Araştırma kapsamında Yapısal Eşitlik Modelleme verilerin analizinde kullanılmıştır. Bu amaçla, Bursa İlinde 835 öğretmen üzerinde anket araştırması yapılmıştır. 607 anket analiz için uygun görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, araştırma kapsamındaki öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, öğrencilerine yönelik ekstra rol davranışlarının önemli bir belirleyicisidir. Ancak örgütsel adalet algısı ile ekstra rol davranışları arasında aracılık rolü oynadığı düşünülen, örgüte yönelik duygusal bağlılık, yöneticiye yönelik duygusal bağlılık ve ücret tatmininin, bu ilişkide aracılık etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen diğer sonuçlar ve bunlara ilişkin değerlendirmelere, sonuç ve değerlendirme bölümünde yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 12 Issue: 24 |