BibTex RIS Cite

PERCEPTION OF TURKEY IN GERMANY: AN ANALYSIS BASED FIELD RESEARCH

Year 2012, Volume: 10 Issue: 18, 33 - 47, 01.03.2012

Abstract

Focusing on the German public perception of Turkey’s EU accession this study is prepared within the framework of negotiations on the Turkey’s EU accession made with writers, academics, authorities of political parties and various non governmental organizations which are effective on forming public opinion in Germany, an important State of EU. The study researches and evaluates the subjects such as meaning of Turkey for EU, approach of EU towards Turkish foreign policy, evaluations of Turkey’s EU membership, meaning of EU identity and affections of Turks living in Germany on Turkey’s EU accession.

ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ

Year 2012, Volume: 10 Issue: 18, 33 - 47, 01.03.2012

Abstract

Türkiye’nin AB üyeliği konusunda AB’nin önemli ülkesi olan Almanya’daki kamuoyunun algılamasını konu edinen bu çalışma, Almanya’da görüşme yapılan yazar, akademisyen, siyasi parti ve kamuoyunun oluşmasında etkili olan çeşitli sivil toplum kuruluşları yetkilileriyle yapılan görüşmeler çerçevesinde hazırlanmıştır. Bu çalışma Türkiye’nin AB için ne ifade ettiğini, Türkiye’nin dış politikasına AB’nin yaklaşımını, Türkiye’nin AB üyeliğine nasıl bakıldığını, AB’nin kimliğinin neleri ifade ettiğini ve Almanya’da yaşayan Türklerin Türkiye’nin AB üyeliği üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırma ve değerlendirmelerde bulunmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Dalar

Veysel Ayhan This is me

Muhittin Ataman This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 10 Issue: 18

Cite

APA Dalar, M., Ayhan, V., & Ataman, M. (2012). ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ. Journal of Management and Economics Research, 10(18), 33-47. https://doi.org/10.11611/JMER20
AMA Dalar M, Ayhan V, Ataman M. ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ. Journal of Management and Economics Research. March 2012;10(18):33-47. doi:10.11611/JMER20
Chicago Dalar, Mehmet, Veysel Ayhan, and Muhittin Ataman. “ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ”. Journal of Management and Economics Research 10, no. 18 (March 2012): 33-47. https://doi.org/10.11611/JMER20.
EndNote Dalar M, Ayhan V, Ataman M (March 1, 2012) ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ. Journal of Management and Economics Research 10 18 33–47.
IEEE M. Dalar, V. Ayhan, and M. Ataman, “ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ”, Journal of Management and Economics Research, vol. 10, no. 18, pp. 33–47, 2012, doi: 10.11611/JMER20.
ISNAD Dalar, Mehmet et al. “ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ”. Journal of Management and Economics Research 10/18 (March 2012), 33-47. https://doi.org/10.11611/JMER20.
JAMA Dalar M, Ayhan V, Ataman M. ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ. Journal of Management and Economics Research. 2012;10:33–47.
MLA Dalar, Mehmet et al. “ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ”. Journal of Management and Economics Research, vol. 10, no. 18, 2012, pp. 33-47, doi:10.11611/JMER20.
Vancouver Dalar M, Ayhan V, Ataman M. ALMANYA’DAKİ TÜRKİYE ALGISI: SAHA ARAŞTIRMASINA DAYALI BİR ANALİZ. Journal of Management and Economics Research. 2012;10(18):33-47.