BibTex RIS Cite

GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ

Year 2008, Volume: 6 Issue: 10, 142 - 161, 01.07.2008

Abstract

Bu çalışmada genç GSM abonelerinin operatör seçimlerini etkileyen değişkenlerin operatör türlerine göre konumlandırılması üzerine bir alan araştırması yapılmıştır. Bu amaçla, üniversitede okuyan genç abonelere; demografik, sosyo-ekonomik ve GSM aboneliklerine ait ürün ve kullanım düzeylerine yönelik verilerin elde edilmeye çalışıldığı bir anket uygulanmıştır. Alınan sonuçlar parametrik, parametrik olmayan istatistik yöntemlerle sınanırken; operatör seçiminde etkisi olduğu düşünülen değişkenlerin diskriminant analizi ile operatörlere konumlandırılmaları yapılmıştır. Bulunan iki fonksiyon yardımıyla üç değişken üzerinde Turkcell’in belirgin bir üstünlüğü bulunurken; iki değişken üzerinde ise Avea’nın üstün olduğu bulunmuştur.

-

Year 2008, Volume: 6 Issue: 10, 142 - 161, 01.07.2008

Abstract

In this research, a survey has been made to position the variables that affect the young GSM consumers’ operator choice. The questionnaire, given to the young GSM consumers aims at collecting data of GSM product and demographic, socio-economic consuming varieties. While the results were being tested by parametric and non-parametric statistical methods, the variables which were thought to have an effect on choosing an operator were made located on operators by discriminant analysis. By two discriminant functions, it is found that Turkcell is significantly dominant on three variables, and Avea is dominant on other two variables.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yıldıray Kızgın This is me

Publication Date July 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 6 Issue: 10

Cite

APA Kızgın, Y. (2008). GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research, 6(10), 142-161.
AMA Kızgın Y. GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research. July 2008;6(10):142-161.
Chicago Kızgın, Yıldıray. “GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ”. Journal of Management and Economics Research 6, no. 10 (July 2008): 142-61.
EndNote Kızgın Y (July 1, 2008) GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research 6 10 142–161.
IEEE Y. Kızgın, “GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ”, Journal of Management and Economics Research, vol. 6, no. 10, pp. 142–161, 2008.
ISNAD Kızgın, Yıldıray. “GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ”. Journal of Management and Economics Research 6/10 (July 2008), 142-161.
JAMA Kızgın Y. GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research. 2008;6:142–161.
MLA Kızgın, Yıldıray. “GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ”. Journal of Management and Economics Research, vol. 6, no. 10, 2008, pp. 142-61.
Vancouver Kızgın Y. GENÇ GSM ABONELERİNİN OPERATÖR SEÇİMLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLERİN KONUMLANDIRILMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MUĞLA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research. 2008;6(10):142-61.