BibTex RIS Cite

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS

Year 2007, Volume: 5 Issue: 7, 53 - 68, 01.04.2007

Abstract

Bu çalışma toplam kalite yönetimi uygulamaları ve pazar rekabeti gücünün organizasyonel performans üzerindeki karşılıklı etkilerini incelemektedir. Anket araştırmasında 89 üretim ve işletme yöneticisinin, Avust-ralya üretim şirketlerinin çapraz bölümlerinden seçilmiş, verdiği yanıtlar çoklu bir regresyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar pazar rekabetinin derecesi yükseldiğinde müşteri odaklı toplam kalite yönetimi uygulamaları ve organizasyonel performans arasındaki ilişkinin pozitif olarak arttığını göstermektedir. Ayrıca sonuçlar pazar rekabetinin derecesi yükseldiğinde ürün tasarımının toplam kalite yönetimi uygulamaları ve organizasyonel performans arasındaki ilişkinin pozitif olarak arttığını doğrulamaktadır.

Total Quality Management, Market Competition And Organizational Performance

Year 2007, Volume: 5 Issue: 7, 53 - 68, 01.04.2007

Abstract

This study examines the interactive effects of total quality management (TQM) practices, and intensity of market competition on organizational performance. The responses to a questionnaire survey of 89 production and operation managers, drawn from a cross-section of Australia manufacturing companies, were analyzed using a multiple regression technique. The results show that the higher the degree of market competition, the more positive the relationship between the TQM practices of customer focus and organizational performance is. In addition, the results also confirm that the higher the degree of market competition, the more positive the relationship between TQM practices of product design and organizational performance.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Edip Örücü This is me

Aysun Kanbur This is me

Publication Date April 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 5 Issue: 7

Cite

APA Örücü, E., & Kanbur, A. (2007). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(7), 53-68.
AMA Örücü E, Kanbur A. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. April 2007;5(7):53-68.
Chicago Örücü, Edip, and Aysun Kanbur. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ Ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 5, no. 7 (April 2007): 53-68.
EndNote Örücü E, Kanbur A (April 1, 2007) TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 5 7 53–68.
IEEE E. Örücü and A. Kanbur, “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 7, pp. 53–68, 2007.
ISNAD Örücü, Edip - Kanbur, Aysun. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ Ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 5/7 (April 2007), 53-68.
JAMA Örücü E, Kanbur A. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2007;5:53–68.
MLA Örücü, Edip and Aysun Kanbur. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ Ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 7, 2007, pp. 53-68.
Vancouver Örücü E, Kanbur A. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, PAZAR REKABETİ ve ORGANİZASYONEL PERFORMANS. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2007;5(7):53-68.