Kolayda, beğenmeli ve lüks
ürünlerin tüketiciler tarafından tercih edilmesinin değerler ve yaşam tarzına
göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma
sonucunda ürünün birim fiyatı, özelliği ve
değeri arttıkça üründe aranılan faydacı özelliklerin arttığı anlaşılmıştır.
Beğenmeli ürünlerde kolayda ürünlere göre, lüks ürünlerde ise beğenmeli
ürünlere göre ürünün faydacı özelliklerine verilen önem ürünün tercih sebebini
arttırmaktadır. Burada en çok dikkati çeken bir başka sonuç ise her üç değer
grubunda da (hazcı, empatik ve kendini gerçekleştirme) kolayda ürün tercih
ederken zevk ve eğlence özelliğinin ön planda olması ve en çok dikkate alınan
özellik olmasıdır. Cevaplayıcılar kolayda ürün tercih ederken kendilerine haz
vermesini, kişiliklerine uymasını ve mutluluk vermesini önemsemektedir. Bu
özellikler kolayda ürünlerin tercih sebebini arttırmaktadır. Bu anlamda ekmek,
süt, yumurta, gazete, margarin, çikolata gibi kolayda ürünlerde sunulan
çılgınlık, özgürlük, haz, mutluluk, cesaret gibi temaların reklamlarda
işleniyor olmasının ne denli isabetli bir karar olduğunun kanıtıdır. Ayrıca
yaşam tarzı gruplarına göre de üründen beklenilen faydalar değişebilmekte ve
ürünün tercih edilmesini etkileyebilmektedir.
This
study aimed to determine whether consumer preferences for convenience,
specialty and luxury products differ according to values and lifestyle. As a
result of this research, it was revealed that as the unit price, quality and
value of a product increased, the utilitarian characteristics sought in the
product also increased. In specialty products, compared to convenience
products, and in luxury products, compared to specialist products, the
importance given to the utilitarian properties of the product enhanced the
reason for the product's preference. One of the most striking findings here was
that pleasure and entertainment were in the forefront as the most important
features for all three value groups (hedonistic, empathic and self-realization)
when choosing a convenience product. Respondents paid attention to the fact
that they could give themselves pleasure, conform to their personality and
yield happiness when choosing a convenience product. These factors expanded the reason for choosing convenience products. Moreover, the
benefits expected from a product can change according to lifestyle
characteristics and this can affect product preference.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |