Research Article
BibTex RIS Cite

HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI

Year 2018, Volume: 16 Issue: 3, 219 - 238, 30.09.2018
https://doi.org/10.11611/yead.431731

Abstract

Teknolojinin hızla
gelişmesi başta çalışma yaşamı olmak üzere toplumun tüm kesimlerini derinden
etkilemektedir. Hizmet sektöründe yaşanan değişimler toplumsal ilişkileri de
şekillendirmektedir. Bu bağlamda ulaşım ve hizmet sektörünün önemli
unsurlarından biri olan taksi ile yolcu taşımacılığında yaşanan teknolojik
değişimler ile internet üzerinden geliştirilen yeni iş modelleri hakkında
yapılan tartışmalar gündeme gelmektedir. Bu çalışmada akıllı telefon
sistemlerinin ulaşım hizmetlerine uygulandığı ve yeni iş modeli olarak görülen BiTaksi
ve Uber uygulamalarının klasik taksi hizmeti ile olan farklılıkları
değerlendirilerek, teknolojinin çalışma hayatına olan etkileri ele
alınmaktadır. Çalışma kapsamında sosyal medya web siteleri ve bloglardan elde
edilen veriler kullanılmıştır.

References

  • Bauman, Z. (2012) ‘‘Küreselleşme’’ (4. b.), A. Yılmaz, Çev., İstanbul, Ayrıntı.Baykara, M. & Gürtürk, U. (2017) ‘‘Sosyal Medya Paylaşımlarının Duygu Analizi Yöntemiyle Sınıflandırılması’’, 2.nd International Conference on Computer Science and Engineering, http://web.firat.edu.tr/mbaykara/ubmk3.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Beck, U. (2013) ‘‘Siyasallığın İcadı’’ (3. b.), N. Ülner, Çev., İstanbul, İletişim.Brühn, T. & im Götz, G. (2014) ‘‘Die Modelle Uber und Airbnb: Unlauterer Wettbewerb oder eine neue Form der Sharing Economy?’’, ifo Schnelldienst, 67(21): 3-27 https://www.econstor.eu/bitstream/10419/165498/1/ifosd-v67-2014-i21-p03-27.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Castells, M. (2008) ‘‘Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür’’ (2.b.), E.Kılıç,Çev., İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Çağlayan, S., & Bayrakcı, O. (2016) ‘‘Emek Süreçlerinde Denetim’’, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi (39): 257-274.Çınar, N.Ç. (2008) ‘‘Ankara’daki Taksi İşletmeciliğinin İncelenmesi ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Destekli Optimizasyonu’’, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, file:///H:/ÜBER/tez%20nihat%20çınar.pdf. Alıntı tarihi: 30.04.2018.Ellul, J. (2003) ‘‘Teknoloji Toplumu’’ (1. b.), M. Ceylan, Çev., İstanbul, Bakış.Erten, H. (2017) ‘‘Krizi Fırsata Dönüştüren İnovasyon: “Varlık Paylaşım Modeli” ’’, file:///D:/ÜBER/krizi-firsata-donusturen-inovasyon-hakan-erten.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018.Giddens,A. (2008) ‘‘Sosyoloji’’ (1.b.), C. Güzel, Çev., İstanbul, Kırmızı Yayınları.Heinrichs, H. (2014) “Sharing Economy: Potenzial für eine nachhaltige Wirtschaft”, 67(21): 15-17. https://www.econstor.eu/bitstream/10419/165498/ 1/ifosd-v67-2014-i21-p03-27.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Kiracı, H. (2017) ‘‘Paylaşım Ekonomisi ve Ortaklaşa Tüketim Hareketi’’, Ankara, Detay.Simon, S. (2013) ‘‘Besonderheiten und Entwicklung der Kommunikation auf Nischenmärkten, sowie dessen Entstehung – beschrieben am Beispiel von Taxi.de Social Media als Hilfsmittel für den Nischenerfolg’’, Hochschule Mıttweıda Unıversıty of Applıed Scıences. file:///H:/ÜBER/2013_08_01_Bachelorarbeit_Simon_Schulte.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Sütçü, C. S., ve Algül, A. (2013) ‘‘Teknolojinin Toplum Üzerindeki Etkisi Açısından İnternetin Kısıtlı Sosyal Çevresi Üzerine Bir Araştırma’’, A. Algül, ve N. Üçer içinde, Yeni Medya'da Demokrasi: 55-83, Konya, Literatürk.

NEW BUSINESS PRACTICES IN THE SERVICE SECTOR

Year 2018, Volume: 16 Issue: 3, 219 - 238, 30.09.2018
https://doi.org/10.11611/yead.431731

Abstract

The rapid development of technology deeply affects all segments of the society, particularly working life. Changes in the service sector shape the social relations. In this context, technological changes in taxi and passenger transportation, which is one of the important elements of transportation and service sector, and new business models developed over the internet, are discussed. In this study, the effects of the technology on the working life are evaluated by evaluating the differences between the classical taxi service and the BiTaksi and Uber applications based on the geographic information system which is considered as the new business model. Working under facebook, twitter and sour dictionary with data obtained from the site of Sputnik internet-based news channel in Turkey are analyzed under the Uber title of the news. The main finding of the study is the recent developments in technology, the changes in the taxi sector, which bring about changes in the working life, transforming the communication between individuals

References

  • Bauman, Z. (2012) ‘‘Küreselleşme’’ (4. b.), A. Yılmaz, Çev., İstanbul, Ayrıntı.Baykara, M. & Gürtürk, U. (2017) ‘‘Sosyal Medya Paylaşımlarının Duygu Analizi Yöntemiyle Sınıflandırılması’’, 2.nd International Conference on Computer Science and Engineering, http://web.firat.edu.tr/mbaykara/ubmk3.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Beck, U. (2013) ‘‘Siyasallığın İcadı’’ (3. b.), N. Ülner, Çev., İstanbul, İletişim.Brühn, T. & im Götz, G. (2014) ‘‘Die Modelle Uber und Airbnb: Unlauterer Wettbewerb oder eine neue Form der Sharing Economy?’’, ifo Schnelldienst, 67(21): 3-27 https://www.econstor.eu/bitstream/10419/165498/1/ifosd-v67-2014-i21-p03-27.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Castells, M. (2008) ‘‘Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür’’ (2.b.), E.Kılıç,Çev., İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Çağlayan, S., & Bayrakcı, O. (2016) ‘‘Emek Süreçlerinde Denetim’’, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi (39): 257-274.Çınar, N.Ç. (2008) ‘‘Ankara’daki Taksi İşletmeciliğinin İncelenmesi ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Destekli Optimizasyonu’’, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, file:///H:/ÜBER/tez%20nihat%20çınar.pdf. Alıntı tarihi: 30.04.2018.Ellul, J. (2003) ‘‘Teknoloji Toplumu’’ (1. b.), M. Ceylan, Çev., İstanbul, Bakış.Erten, H. (2017) ‘‘Krizi Fırsata Dönüştüren İnovasyon: “Varlık Paylaşım Modeli” ’’, file:///D:/ÜBER/krizi-firsata-donusturen-inovasyon-hakan-erten.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018.Giddens,A. (2008) ‘‘Sosyoloji’’ (1.b.), C. Güzel, Çev., İstanbul, Kırmızı Yayınları.Heinrichs, H. (2014) “Sharing Economy: Potenzial für eine nachhaltige Wirtschaft”, 67(21): 15-17. https://www.econstor.eu/bitstream/10419/165498/ 1/ifosd-v67-2014-i21-p03-27.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Kiracı, H. (2017) ‘‘Paylaşım Ekonomisi ve Ortaklaşa Tüketim Hareketi’’, Ankara, Detay.Simon, S. (2013) ‘‘Besonderheiten und Entwicklung der Kommunikation auf Nischenmärkten, sowie dessen Entstehung – beschrieben am Beispiel von Taxi.de Social Media als Hilfsmittel für den Nischenerfolg’’, Hochschule Mıttweıda Unıversıty of Applıed Scıences. file:///H:/ÜBER/2013_08_01_Bachelorarbeit_Simon_Schulte.pdf Alıntı tarihi: 30.04.2018Sütçü, C. S., ve Algül, A. (2013) ‘‘Teknolojinin Toplum Üzerindeki Etkisi Açısından İnternetin Kısıtlı Sosyal Çevresi Üzerine Bir Araştırma’’, A. Algül, ve N. Üçer içinde, Yeni Medya'da Demokrasi: 55-83, Konya, Literatürk.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yalçın Kahya 0000-0003-4499-7204

Publication Date September 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 16 Issue: 3

Cite

APA Kahya, Y. (2018). HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research, 16(3), 219-238. https://doi.org/10.11611/yead.431731
AMA Kahya Y. HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research. September 2018;16(3):219-238. doi:10.11611/yead.431731
Chicago Kahya, Yalçın. “HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI”. Journal of Management and Economics Research 16, no. 3 (September 2018): 219-38. https://doi.org/10.11611/yead.431731.
EndNote Kahya Y (September 1, 2018) HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research 16 3 219–238.
IEEE Y. Kahya, “HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI”, Journal of Management and Economics Research, vol. 16, no. 3, pp. 219–238, 2018, doi: 10.11611/yead.431731.
ISNAD Kahya, Yalçın. “HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI”. Journal of Management and Economics Research 16/3 (September 2018), 219-238. https://doi.org/10.11611/yead.431731.
JAMA Kahya Y. HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research. 2018;16:219–238.
MLA Kahya, Yalçın. “HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI”. Journal of Management and Economics Research, vol. 16, no. 3, 2018, pp. 219-38, doi:10.11611/yead.431731.
Vancouver Kahya Y. HİZMET SEKTÖRÜNDE YENİ İŞ UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research. 2018;16(3):219-38.