Research Article
BibTex RIS Cite

TURİZMDE DESTİNASYON İMAJI: ŞANLIURFA ÖRNEĞİ

Year 2011, Issue: 1, 21 - 36, 22.12.2011

Abstract

Çalışma alanını oluşturan Şanlıurfa ili önemli turizm potansiyeline sahiptir. Söz konusu potansiyeli sayesinde, il son dönemlerde turizmde önem kazanmaya başlamıştır. Bu çalışmada Şanlıurfa turizminin turistler açısından imajı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma Şanlıurfa da faaliyette bulunan üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan turistlere anket uygulanarak veriler elde edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak değerlendirilmiş ve güvenilirlik analizi ile frekans dağılımları analizi yapılmıştır. Şanlıurfa denildiği zaman akla gelen ilk %63.6 oranında tarihi ve kültürel yerleri olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç ziyaretçilerin temel geliş amacını da göstermektedir. Ziyaretçilerin %82’sinin tekrar gelmek istemeleri, Şanlıurfa’dan etkilendiklerini göstermektedir. Ancak anketten turistlerin Şanlıurfa’da yeteri kadar bilgilendirilmedikleri, turistler için faaliyetler düzenlenmediği, konaklama ve diğer ilgili tesislerin yeterli hizmet kalitesine sahip olmadığı görüşü ortaya çıkmıştır.

References

  • Avcıkurt, C. (2004), “Ülke İmajı ve Turizm İmajı İlişkisi: Türkiye Örneği, Turistik Yerlerin Pazarlanması”, 9. Haftasonu Turizm Konferansı, 1, Nevşehir
  • Avcıkurt, C. (2005), “Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme”, İstanbul: Değişim Yayınları, 24
  • Baloğlu, Ş. ve Mangaloğlu, M. (2001), “Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents”, Tourism Management (22), 1-2.
  • Chen, P. and Kerstetter, D., (1999), “International Students‟ Image of Rural Pennsylvania as a Travel Destination”, Journal of Travel Research, (37), 256
  • İçöz, O. ve Başarır, A. (1996), “Seyahat ve Turizm Araştırmalarında Anket Tekniğinin Kullanımı”, Anatolia Turizm Arastırmaları Dergisi, 7(1/2), 14-23
  • Kaşlı, M., (2006) , “Yerli Turistlerin Kaplıca Merkezlerine Ziyaret Nedenleri ve Beklentileri Üzerine Gönen‟de Bir Araştırma”, 2. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 265, Balıkesir
  • Kozak, N., Kozak, M., Kozak, M., (2008), “Genel Turizm: İlkeler ve Kavramlar”, Detay Yayıncılık, 1-142, Ankara
  • Köroğlu, A. ve Güzel, Ö., (2007), “Türkiye İmajının Geliştirilmesinde Profesyonel Turist Rehberlerinin Rolünü Belirlemeye Yönelik Alman Turistler Üzerinde Bir Araştırma”, I. Ulusal Türkiye Turizm Kongresi, 701, Sakarya
  • Oter, Z. ve Ozdoğan, O., (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi (16), 130
  • Şenol, F., (2008), “Turizm Coğrafyası: Yöresel Turizm Kaynaklarımız ve Dünya Harikaları”, Detay Yayıncılık, 348, Ankara
  • Tapachai, N. and Waryszak, R., (2000), “An Examination of the Role of Beneficial Image in Tourist Destination Selection”, Journal of Travel Research, (39), 37
  • Tunç, A. (2003), Dünyadaki Türkiye İmajının Turizm Sektörüne Etkisi ve Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 38-54
  • Türkkahraman, M. (2004), Günümüzün Büyüsü İmaj ve Gerçek Hayat, Sosyoloji Konferansları, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Metodoloji ve Sosyoloji Araştırmaları Merkezi, (30), 1
  • Um, S. and Crompton, J. (1999), The Roles of Image and Perceived Constraints at Different Stages in the Tourist‟s Destination Decision Process, in Pizam and Mansfeld, Consumer Behaviour in Travel and Tourism, Londan: The Haworth Press, 81-82
  • www.kultur.gov.tr, Erişim Tarihi: 20.08.2010
  • http://www.urfakultur.gov.tr/e-hizmet.php, Erişim Tarihi: 11.11.2010
Year 2011, Issue: 1, 21 - 36, 22.12.2011

Abstract

References

  • Avcıkurt, C. (2004), “Ülke İmajı ve Turizm İmajı İlişkisi: Türkiye Örneği, Turistik Yerlerin Pazarlanması”, 9. Haftasonu Turizm Konferansı, 1, Nevşehir
  • Avcıkurt, C. (2005), “Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme”, İstanbul: Değişim Yayınları, 24
  • Baloğlu, Ş. ve Mangaloğlu, M. (2001), “Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents”, Tourism Management (22), 1-2.
  • Chen, P. and Kerstetter, D., (1999), “International Students‟ Image of Rural Pennsylvania as a Travel Destination”, Journal of Travel Research, (37), 256
  • İçöz, O. ve Başarır, A. (1996), “Seyahat ve Turizm Araştırmalarında Anket Tekniğinin Kullanımı”, Anatolia Turizm Arastırmaları Dergisi, 7(1/2), 14-23
  • Kaşlı, M., (2006) , “Yerli Turistlerin Kaplıca Merkezlerine Ziyaret Nedenleri ve Beklentileri Üzerine Gönen‟de Bir Araştırma”, 2. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 265, Balıkesir
  • Kozak, N., Kozak, M., Kozak, M., (2008), “Genel Turizm: İlkeler ve Kavramlar”, Detay Yayıncılık, 1-142, Ankara
  • Köroğlu, A. ve Güzel, Ö., (2007), “Türkiye İmajının Geliştirilmesinde Profesyonel Turist Rehberlerinin Rolünü Belirlemeye Yönelik Alman Turistler Üzerinde Bir Araştırma”, I. Ulusal Türkiye Turizm Kongresi, 701, Sakarya
  • Oter, Z. ve Ozdoğan, O., (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi (16), 130
  • Şenol, F., (2008), “Turizm Coğrafyası: Yöresel Turizm Kaynaklarımız ve Dünya Harikaları”, Detay Yayıncılık, 348, Ankara
  • Tapachai, N. and Waryszak, R., (2000), “An Examination of the Role of Beneficial Image in Tourist Destination Selection”, Journal of Travel Research, (39), 37
  • Tunç, A. (2003), Dünyadaki Türkiye İmajının Turizm Sektörüne Etkisi ve Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 38-54
  • Türkkahraman, M. (2004), Günümüzün Büyüsü İmaj ve Gerçek Hayat, Sosyoloji Konferansları, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Metodoloji ve Sosyoloji Araştırmaları Merkezi, (30), 1
  • Um, S. and Crompton, J. (1999), The Roles of Image and Perceived Constraints at Different Stages in the Tourist‟s Destination Decision Process, in Pizam and Mansfeld, Consumer Behaviour in Travel and Tourism, Londan: The Haworth Press, 81-82
  • www.kultur.gov.tr, Erişim Tarihi: 20.08.2010
  • http://www.urfakultur.gov.tr/e-hizmet.php, Erişim Tarihi: 11.11.2010
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management)
Journal Section Research Article
Authors

Said Kıngır This is me

Ferit Küçük

Muhammet Fatih Sancar This is me

Publication Date December 22, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 1

Cite

APA Kıngır, S., Küçük, F., & Sancar, M. F. (2011). TURİZMDE DESTİNASYON İMAJI: ŞANLIURFA ÖRNEĞİ. Yönetim Ve Eğitim Bilimleri Dergisi(1), 21-36.