Electric vehicles (EVs) are seen as an important solution for reducing carbon emissions and reducing dependence on fossil fuels. However, the lithium-ion batteries (LIBs) used in EVs have significant environmental impacts from their production, use and end-of-life. In this context, the circular economy approach offers an effective solution for electric vehicle batteries with the concepts of remanufacturing and second life to minimize these environmental impacts and increase resource efficiency. For EV batteries, circular economy means moving towards valuable processes such as remanufacturing, reuse and second life before recycling at end-of-life. Remanufacturing can be explained as the process of dismantling end-of-life batteries, replacing damaged or underperforming cells, and remanufacturing the battery to near factory standards. This process contributes to environmental sustainability by greatly reducing energy consumption and raw material requirements. However, technical challenges, lack of standardization and economic feasibility are key factors to consider in remanufacturing processes. Second life applications involve the use of electric vehicle batteries in stationary energy storage systems that require lower power when the batteries are too low in discharge capacity (typically 80-85%) to be used in vehicles. These applications offer significant opportunities in the integration of renewable energy sources, energy grid stability and backup energy systems. However, issues such as safety, performance optimization and cost are some of the major hurdles to be overcome in these processes. In this study, sustainable remanufacturing and second life reuse applications of electric vehicle batteries from a circular economy perspective are examined.
Elektrikli araçlar (EA), karbon emisyonlarını ve fosil yakıtlara olan bağımlılığı azaltma gibi konularda önemli bir çözüm olarak görülmektedir. Ancak, elektrikli araçlarda kullanılan lityum iyon bataryaların (LIB) üretiminden, kullanımına ve ömrünün sonuna kadar olan süreçte bazı önemli çevresel etkileri bulunmaktadır. Bu bağlamda, döngüsel ekonomi yaklaşımı, bu çevresel etkilerin minimize edilmesi ve kaynak verimliliğinin artırılması için yeniden üretim ve ikinci ömür kavramları elektrikli araç bataryaları için etkili bir çözüm sunmaktadır. EA bataryaları açısından döngüsel ekonomi, kullanım ömrünün sonunda geri dönüşümden önce yeniden üretim, yeniden kullanım ve ikinci ömür gibi değerli süreçlere yönelmek anlamına gelir. Yeniden üretim, ömrünü tamamlamış bataryaların parçalanarak hasarlı veya yetersiz performans gösteren hücrelerinin yenilenmesi ve bataryanın fabrika standartlarına yakın bir performansla yeniden üretilmesi olarak açıklanabilmektedir. Bu süreç, enerji tüketimini ve hammadde ihtiyacını büyük ölçüde azaltarak çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlamaktadır. Ancak, teknik zorluklar, standardizasyon eksiklikleri ve ekonomik fizibilite, yeniden üretim süreçlerinde dikkate alınması gereken temel faktörlerdir. İkinci ömür uygulamaları, EA bataryalarının araçlarda kullanılamayacak kadar deşarj kapasitesine düştüğünde (genellikle %80-85) daha düşük güç gerektiren sabit enerji depolama sistemlerinde kullanılmasını içermektedir. Bu uygulamalar, yenilenebilir enerji kaynaklarının entegrasyonu, enerji şebekesinin kararlılığı ve yedek enerji sistemlerinde önemli fırsatlar sunmaktadır. Ancak, güvenlik, performans optimizasyonu ve maliyet gibi konular bu süreçlerde aşılması gereken bazı önemli engeller olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, elektrikli araç bataryalarının döngüsel ekonomi perspektifinde sürdürülebilir yeniden üretim ve ikinci ömür yeniden kullanım uygulamaları incelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Enerji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |