Research Article
BibTex RIS Cite

Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme

Year 2022, , 48 - 55, 28.12.2022
https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1177964

Abstract

İçerik pazarlaması iletişim teknolojilerinde meydana gelen değişimlere bağlı olarak dijital iletişim ve sosyal ağların yaygınlaşmasıyla birlikte son yıllarda hem pazarlamacıların hem de araştırmacıların ilgisini çeken bir konu haline gelmiştir. Özellikle günümüzde piyasada var olabilme çabası gösteren işletmeler açısından içerik pazarlaması uygulamaları oldukça önemlidir. İşletmeler arası içerik pazarlaması metin, resimler, videolar, grafikler ve katma değer meydana getiren içerikler aracılığıyla işletmelerin güvenilir bir marka statüsü elde etmesinde ve marka başarısının sürdürülmesinde bir araç olarak algılanmaktadır. Markaya ilişkin oluşturulan içerikler günceli yakalamalı ve bu doğrultuda yararlı, konuyla ilişkili, ilgi çekici ve zamanında hazırlanarak sunulmalıdır. Bu özelikler göz önünde bulundurularak hazırlanan içerikler, tüketicilerin kendi değerlerine göre değer oluşturmakta ve dikkat çekici şekilde tasarlandığı için tüketicilerin mal ve hizmet satın alma olasılıklarını da artırabilmektedir. Bu bağlamda çalışmada içerik pazarlaması konusu teorik çerçevede ele alınmış olup, içerik pazarlamasının günümüzdeki önemine değinilerek, içerik pazarlaması amaçları, içerik pazarlamasında yararlanılan araçlar ve örneklere ilişkin bilgiler verilerek literatüre katkı sağlamak amaçlanmıştır.

References

  • Ahmad, N. S., Musa, R., & Harun, M. H. M. (2016). The impact of social media content marketing (SMCM) towards brand health. Procedia Economics and Finance, 37, 331-336.
  • Arrese, A., & Perez-Latre, F. (2017). The rise of brand journalism. In G. Siegert, M. B. Rimscha, & S. Grubenmann (Eds.), Commercial communication in the digital age: Information or disinformation?, 121–139.
  • Ashley, C., & Tuten, T., (2015). Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement. Psychology and Marketing. 32(1), 15–27
  • Bailie, R. A., & Urbina, N. (2013). Content strategy: Connecting the dots between business, brand, and benefits. Xml Press.
  • Beets, L. M., & Handley, A. (2018). B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends–North America. Content Marketing Constitute.

Content Marketıng in Theoretıcal Framework and A Revıew of Their Examples

Year 2022, , 48 - 55, 28.12.2022
https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1177964

Abstract

Content marketing has become a subject that attracts the attention of both marketers and researchers in recent years, with the spread of digital communication and social networks depending on the changes in communication technologies. Content marketing practices are very important especially for businesses that are trying to exist in the market today. Business-to-business content marketing is perceived as a tool for businesses to achieve a reliable brand status and maintain brand success through text, images, videos, graphics, and value-added content. Brand-related content should be up-to-date and should be presented in a useful, relevant, interesting and timely manner. Contents prepared with these features in mind can increase the possibility of consumers to purchase goods and services as they are designed to create value according to their own values or are designed in a remarkable way. In this context, the subject of content marketing has been discussed in the theoretical framework in this study, and it is aimed to contribute to the literature by mentioning the importance of content marketing today, by giving information about the purposes of content marketing, the tools used in content marketing and examples.

References

  • Ahmad, N. S., Musa, R., & Harun, M. H. M. (2016). The impact of social media content marketing (SMCM) towards brand health. Procedia Economics and Finance, 37, 331-336.
  • Arrese, A., & Perez-Latre, F. (2017). The rise of brand journalism. In G. Siegert, M. B. Rimscha, & S. Grubenmann (Eds.), Commercial communication in the digital age: Information or disinformation?, 121–139.
  • Ashley, C., & Tuten, T., (2015). Creative Strategies in Social Media Marketing: An Exploratory Study of Branded Social Content and Consumer Engagement. Psychology and Marketing. 32(1), 15–27
  • Bailie, R. A., & Urbina, N. (2013). Content strategy: Connecting the dots between business, brand, and benefits. Xml Press.
  • Beets, L. M., & Handley, A. (2018). B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends–North America. Content Marketing Constitute.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Soba 0000-0001-9008-6474

Özlem Taştepe 0000-0002-7664-3438

Publication Date December 28, 2022
Submission Date September 20, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Soba, M., & Taştepe, Ö. (2022). Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme. Yeni Fikir Dergisi, 14(29), 48-55. https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1177964
AMA Soba M, Taştepe Ö. Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme. Yeni Fikir Dergisi (YFD). December 2022;14(29):48-55. doi:10.57205/yenifikirjournal.1177964
Chicago Soba, Mustafa, and Özlem Taştepe. “Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme”. Yeni Fikir Dergisi 14, no. 29 (December 2022): 48-55. https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1177964.
EndNote Soba M, Taştepe Ö (December 1, 2022) Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme. Yeni Fikir Dergisi 14 29 48–55.
IEEE M. Soba and Ö. Taştepe, “Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme”, Yeni Fikir Dergisi (YFD), vol. 14, no. 29, pp. 48–55, 2022, doi: 10.57205/yenifikirjournal.1177964.
ISNAD Soba, Mustafa - Taştepe, Özlem. “Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme”. Yeni Fikir Dergisi 14/29 (December 2022), 48-55. https://doi.org/10.57205/yenifikirjournal.1177964.
JAMA Soba M, Taştepe Ö. Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2022;14:48–55.
MLA Soba, Mustafa and Özlem Taştepe. “Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme”. Yeni Fikir Dergisi, vol. 14, no. 29, 2022, pp. 48-55, doi:10.57205/yenifikirjournal.1177964.
Vancouver Soba M, Taştepe Ö. Teorik Çerçevede İçerik Pazarlaması Ve Örneklerine İlişkin Bir İnceleme. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2022;14(29):48-55.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-941
e-ISSN: 2757-7120