Öğrenme çoğunlukla psikolojik bir süreçtir fakat kişilik, tutum ve motivasyon gibi kavramları inşa eden örgütsel davranış kadar popüler olamamıştır. Aynı anda öğrenmenin davranışsal, bilişsel ve sosyal yönleri olduğu da pek bilinmeyen bir açıdır.Bir çok zıt öğrenme teorisine rağmen, öğrenmenin büyük ölçüde tecrübelerden ve edimsel koşullanmanın analizlerinden türediği hakkında ortak bir görüş vardır. Pekiştirme öğrenme sürecinde en önemli prensip olarak kabul edilir ve davranışsal performans yönetimi ile yakından ilgilidir.Klasik etki yasalarına göre, pekiştirme, bir davranışın tekrarlanmasını sağlayacak yönde yapılan ve o davranışı güçlendiren her şeydir. Pekiştireçler olumlu veya olumsuz olabilir fakat her ikiside davranışın yapılma eğilimini ve sıklığını artırırlar. Öte yandan ceza davranışın yapılma sıklığını ve eğilimini azaltır. Ayrıca sönme denen olay ile de davranış sonucuna tepki vermemek bir davranışın yapılma sıklığı zaman ile azalır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 2 Issue: 4 |