İnternet gazeteleri, geleneksel gazetelerde olduğu gibi ayakta durabilmek ve faaliyetlerini sürdürebilmek için reklama ihtiyaç duymaktadır. Geleneksel gazetelerde reklam değerini belirleyen önemli unsurlardan tiraj, internetin gelişmesi ile birlikte hayatımıza giren internet gazetelerinde yerini tıklanma sayılarına bırakmıştır. Tıklanma sayısının arttırılması için tıklama eyleminin gerçekleşmesi ön koşul durumundadır. Tıklanma eyleminin arttırılabilmesi için ise günümüzde farklı birçok metot uygulanmaktadır. Bu çalışmada, internet gazetelerinde tık sayısını arttırmak için uygulanan, clickbait (tık yemi tuzağı) haberciliği, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve internet gazetelerinin sosyal medya kullanımı incelenmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise Bolu’da yayın yapan ve Basın İlan Kurumundan resmi ilan yayınlama hakkı bulunan üç yerel gazetenin web siteleri üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada incelenen sitelerin, tıklanma, sosyal medya etkileşimi ve organik arama sonuçları açısından ön planda oldukları görülmüştür.
Internet newspapers need to gain advertisement, like traditional newspapers, continue to their activity. In traditional newspapers, circulation determines advertisement value. This situation is changing in internet newspapers. In internet newspapers, click rate has importance for advertisement. For increasing click rate ‘click’ is the first circumstance. Nowadays, there are many varied methods for increasing the click rate. This study, studied, increasing click rate methods, clickbait, search engine optimization, and use of social media in internet newspapers. In the practice part, examined three newspapers website which is published in Bolu City.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | February 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.