Research Article
BibTex RIS Cite

Metaverse Teknolojisi Kullanımının McLuhan’ın Teorileri ve Yaklaşımları ile Analizi

Year 2022, , 140 - 155, 30.06.2022
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1087756

Abstract

Bu araştırmanın amacı geleceğin interneti olarak görülen metaverse kavramını ve kullanımını Ready Prayer One filmini ve Marshall McLuhan’ın Medya Ekolojisi teorisini ve McLuhan yaklaşımlarını kullanarak incelemektir. Metaverse, artırılmış gerçeklik teknolojisine dayanan üç boyutlu bir deneyim sağlamakta, dijital ikiz teknolojisine dayanan gerçek dünyanın ayna imajını oluşturmakta, blockchain teknolojisine dayanan ekonomik sistemler inşa etmekte ve ekonomik, sosyal ve kimlik sistemi içerisinde gerçek dünya ve sanal dünyayı bütünleştirmekte, dünyayı düzenlemek ve içerikleri üretmek için her bir kullanıcıya izin vermektedir. McLuhan her çağda insan duyularının uzantısı olarak medya hareketlerini ve sosyal değişimin ana sebebi olan iletişim teknolojilerini tartışmaktadır. Medya ekolojisi, McLuhan’ın ünlü “Araç mesajdır” sözünü takip eden bir medya olarak medya çalışmasıdır. Bu çalışmada, Ready Prayer One filmi sahneleri film analizi yöntemi ve McLuhan kuramsal yaklaşımları ile analiz edilmiştir. Amaçlı örnekleme tekniği ile metaverse konusu ile ilişkili olan Ready Prayer One filmi seçilmiştir. Bu anlamda filmde gösterilen sahnelerle gerçekliğin tek gerçek olduğu, insanların günlük yaşam sorunlarından, geçmişlerinden uzaklaşmak adına tercih ettiği sanal evrenin gerçekliğin ve gerçeğin yerini alamayacağı somut örneklerle aktarılmıştır. Sonuç olarak, filmin sonunda insanların gerçek yaşamda da zaman harcaması gerekliliği ve McLuhan’ın insan zihninin ve ruhunun özgürleşmesi için insanların araçları ve medyaları kontrol altında tutması gerektiği görüşü doğrultusunda teknoloji ve insan etkileşiminin fiziksel ve sanal sınırlar temelinde doğru kullanılması gerektiği vurgulanmıştır.

References

  • Agodzo, D. (2015). A Method in the Madness: A Critical Review of Marshall McLuhan’s Understanding Media: The Extensions of Man, Mass Communication, Culture, & Technology (COM 605), Spring Arbor University.
  • Bolger, Ryan K. (2021). Finding Wholes in the Metaverse: Posthuman Mystics as Agents of Evolutionary Contextualization. Religions. V.12, No.768, doi: https://doi.org/ 10.3390/rel12090768.
  • Duan, H., Li,J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X. and Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype. In Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia (MM ’21), October 20–24, 2021, Virtual Event, China. ACM, New York, NY, USA, 9 pages. https://doi.org/10.1145/3474085.3479238.
  • Duan, H., Lin, Z., Li, J., Wu, X., Fan, S. & Cai, W. (2021).Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype, arXiv:2108.08985v1.
Year 2022, , 140 - 155, 30.06.2022
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1087756

Abstract

References

  • Agodzo, D. (2015). A Method in the Madness: A Critical Review of Marshall McLuhan’s Understanding Media: The Extensions of Man, Mass Communication, Culture, & Technology (COM 605), Spring Arbor University.
  • Bolger, Ryan K. (2021). Finding Wholes in the Metaverse: Posthuman Mystics as Agents of Evolutionary Contextualization. Religions. V.12, No.768, doi: https://doi.org/ 10.3390/rel12090768.
  • Duan, H., Li,J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X. and Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype. In Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia (MM ’21), October 20–24, 2021, Virtual Event, China. ACM, New York, NY, USA, 9 pages. https://doi.org/10.1145/3474085.3479238.
  • Duan, H., Lin, Z., Li, J., Wu, X., Fan, S. & Cai, W. (2021).Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype, arXiv:2108.08985v1.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Research Articles
Authors

Sevgi Kavut 0000-0002-0253-3906

Publication Date June 30, 2022
Submission Date March 14, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Kavut, S. (2022). Metaverse Teknolojisi Kullanımının McLuhan’ın Teorileri ve Yaklaşımları ile Analizi. Yeni Medya, 2022(12), 140-155. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1087756