Research Article
BibTex RIS Cite

Metaverse Dinamikleri Bağlamında Sosyal Medya ve Dijital Reklamcılığın Geleceği Üzerine Bir İnceleme

Year 2022, , 369 - 394, 30.06.2022
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1104290

Abstract

Öz
Günümüzde İnternet ve mobil teknolojilerle birlikte dönüşen sosyal ve profesyonel yaşam pratikleri sosyal medya platformlarının yaşamın hemen her alanına entegre olmasını sağlarken, reklamcılık sektöründe de yeni dünya düzenine uyumlu alternatif kanallara yönelik bir ihtiyaç doğurmuştur. Sosyal medya alanında çok önemli bir konumu bulunan Facebook şirketinin Meta adını alarak metaverse odaklı bir teknoloji şirketi olarak kendini tanımlamaya başlamasını takip eden süreçte metaverse yatırımlarının yükselmiş ve bu ekosistemin daha yoğun ilgi görmeye başlaması söz konusu olmuştur. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı metaverse dinamikleri ile yeniden şekillenmesi beklenen sosyal medya ve dijital reklamcılığın geleceği üzerine bir inceleme gerçekleştirmektir. Bu çerçevede, sosyal medya ve dijital reklamcılık alanlarında çalışan sektör profesyonellerin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla derinlemesine görüşme yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada metaverse’ün ilerleyişi ile bu iki sektörde yaşanacak değişikliklerin öngörüler üzerinden tartışılması hedeflenmektedir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre metaverse’ün gelişiminin sosyal medya ve dijital reklamcılık faaliyetlerinin geleceğinde önemli bir rolü olacağı düşüncesi ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda, zaman içerisinde sanal gerçeklik teknolojilerinin ön plana çıkacağı, sosyal medyanın bireylerin hayatında daha yoğun yer bulacağı, dijital reklamcılıkta yeni reklam formlarının ortaya çıkacağı ve sanal etkileyiciler (virtual influencers) gibi yeni sanal karakterlerin pazarlama faaliyetlerinde giderek daha ön plana çıkacağı vurgulanmaktadır.

References

  • Alalwan , A. A., Rana, N., Dwivedi, Y., ve Algharabat, R. (2017). Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature. Telematics and Informatics, 1177-1190.
  • Arvas, İ. S. (2022). Gutenberg Galaksisinden Meta Evrenine: Üçüncü Kuşak İnternet, Web 3.0. Academic Journal of Information Technology, 53-71.
  • Aydoğan, F., ve Kırık, A. M. (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18-58.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Backaler, J. (2018). Digital Influence: Unleash the Power of Influencer Marketing to Accelerate Your Global Business. Switzerland: Palgrave Macmillan.
  • Berners-Lee, T. (1996). The World Wide Web - Past, Present and Future. Journal of Digital InformationJournal of Digital Information.
  • Boyd, D. (2008). Why Youth Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life. D. Buckingham içinde, Youth, Identity, and Digital Media (s. 119–142). California: MIT Press.
  • Boyd, D. (2008). Why Youth Heart Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life. D. Buckingham içinde, The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning (s. 119–142). California: MIT Press.
  • Boyd, D., ve Ellison, N. (2008). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 210-230.
  • Çelikol, Ş. (2022). Metaverse Dünyası’nın, Tüketici Satın Alma Davranışları Açısından Değerlendirilmesi. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 64-75.
  • Çevik Aka, D. (2022). Metaverse’ün İşletmeler Üzerindeki Potansiyel Etkisi. INSAC Contemporary Trends in Humanities and Social Sciences, (s. 54-68). Konya.
  • De Vito, M., Birnholtz, J., ve Hancock, J. (2017). Platforms, People, and Perception: Using Affordances to Understand Self-Presentation on Social Media. CSCW '17: Proceedings of the 2017 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work and Social Computing (s. 740–754). New York: Association for Computing Machinery.
  • Dionisio, J. D., ve Gilbert, R. (2013). 3D Virtual Worlds and the Metaverse: Current Status and Future PossibilitiesPossibilitie. Digital Commons: Electrical Engineering & Computer Science Faculty Works.
  • Dionisio, J. D., Burns III, W. G., ve Gilbert, R. (2013). 3D Virtual Worlds and the Metaverse: Current Status and Future Possibilities. ACM Computing Surveys, 1-38.
  • Du, H., Niyato, D., Kang, J., Kim, D., ve Miao, C. (2021, Ekim 31). Optimal Targeted Advertising Strategy For Secure Wireless Edge Metaverse. Hong Kong.
  • Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., ve Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype. MM '21: Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia (s. 153-161). New York: MM: International Multimedia Conference.
  • Ducoffe, R. (1996). Advertising value and advertising on the Web. Journal of Advertising Research, 21-35.
  • Erdem, A. (2017). Postmodern Pazarlama ve Zıtlıkların Birlikteliği. Journal of Economics and Administrative Sciences.
  • Fuchs, C. (2014). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. İstanbul: Nota Bene Yayınları.
  • Gökçe Narin, N. (2021). A Content Analysis of the Metaverse Articles. Journal of Metaverse, 17-24.
  • Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Ortamlarda İletişim: Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Hackley, C., ve Rungpaka Hackley, A. (2018). Advertising at the threshold: Paratextual promotion in the era of media convergence. Marketing Theory, 1-21.
  • Hamilton, J. (2017). New Take on Digital Advertising: Theory, History, and Society. Advertising ve Society Quarterly.
  • Haney, M. (2013). Social Media, Speed and Authentic Living. B. Beasley , & M. Haney içinde, Social Media and the Value of Truth (s. 39-50). USA: Lexington Books.
  • Harrison, J., ve Andrusiewicz , A. (2003). The digital signage exchange: a virtual marketplace for out-of-home digital advertising. EC '03: Proceedings of the 4th ACM Conference on Electronic Commerce.
  • Heller, B., ve Bar-Zeev, A. (2021). The Problems with Immersive Advertising: InAR/VR, Nobody Knows You Are an Ad. Journal of Online Trust and Safety, 1-14.
  • K, S., ve Patil, R. (2013). Social Media – History and Components. IOSR Journal of Business and Management, 69-74.
  • Köse, G., ve Yeygel Çakır, S. (2019). Markaların Dijital Pazarlama Çağında Tüketicileri Etkileşime İkna Etme Yolları: Influencer Pazarlama ve İçerik Pazarlamasına İlişkin Kavramsal Bir Çalışma. Kosbed, 205 - 222.
  • Kalan, Ö. (2016). Yeni Medyada Reklam ve Etik Sorunlar. Atatürk İletişim Dergisi, 71-89. Kaplan, A., ve Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 59-68.
  • Kara, T. (2016). Gençler Neden Snapchat Kullanıyor Kullanımlar Doyumlar Yaklaşımı Üzerinden Bir Araştırma. Intermedia International e-Journal, 262-277.
  • Karnouskos, S. (2020). Artificial Intelligence in Digital Media: The Era of Deepfakes. IEE Transactions on Technology and Society, 138-147.
  • Kelley, L., ve Sheehan, K. B. (2022). Advertising Management in a Digital Environment: Text and Cases. London: Routledge.
  • Kelly, S. M. (2021, Ekim 29). Facebook changes its company name to Meta. Cnn Business: https://edition.cnn.com/2021/10/28/tech/facebook-mark-zuckerberg-keynote-announcements/index.html adresinden alındı
  • Kelly-Holmes, H. (2015). Analyzing Language Policies in New Media. F. Hult, ve D. Cassels Johnson içinde, Research Methods in Language Policy and Planing: A Pratical Guide (s. 130-140). UK: Wiley ve Sons.
  • Kim, J. (2021). Advertising in the Metaverse: Research Agenda. Journal of Interactive Advertising, 141-144.
  • Kitchen, P., ve Pelsmacker, P. (2004). Integrated Marketing Communications: A Primer. London: Routledge.
  • Kocabay Şener, N. (2021). Facebook Nasıl “Meta”laştı? . Yeni Medya , 174-179.
  • Koslow, S., Sasser, S., ve Riordan, E. (2003). What Is Creative to Whom and Why? Perceptions in Advertising Agencies. Journal of Advertising Research, 96 - 110.
  • Kuş, O. (2021). Metaverse: ‘Dijital Büyük Patlamada’ Fırsatlar ve Endişelere Yönelik Algılar. Intermedia International e-Journal,, 245-266.
  • Landa, R. (2021). Advertising by Desing: Generating and Designing Creative Ideas Across Media. New Jersey: Wiley.
  • Li, H. (2019). Special Section Introduction: Artificial Intelligence and Advertising. Journal of Advertising, 333-337.
  • Liu, D., Huang, C., Ni, J., Lin, X., ve Shen, X. (2020). Blockchain-Based Smart Advertising Network With Privacy-Preserving Accountability. IEEE Transactions on Network Science and Engineering, 2118-2130.
  • Manovich, L. (2001). Language of the New Media. MIT Press.
  • Mystakidis, S. (2022). Metaverse. Encyclopedia, 486–497.
  • Nelson, O., ve Deborah, A. (2017). Celebrity Endorsement Influence on Brand Credibility: A Critical Review of Previous Studies. Online Journal of Communication and Media Technologies, 15-32.
  • Pastacı, H. (2022, Ocak 19). Sevilen Snapchat özelliği Instagram’a geliyor! ShiftDelete.Net: https://shiftdelete.net/instagramdan-beklenen-avatar-ozelligi-geldi adresinden alındı
  • Puch, K. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Rodgers, S., &ve Thorson, E. (2000). The Interactive Advertising Model: How People Perceive and Process Interactive Ads. Journal of Interactive Advertising.
  • Safko, L., ve Brake , D. (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. John Wiley & Sons.
  • Schlemmer, E., Trein, D., ve Oliveira, C. (2009). The Metaverse: Telepresence in 3D Avatar-Driven Digital-Virtual Worlds. @Tic, 26-32.
  • Schlosser, A. E. (2020). Self-disclosure versus self-presentation on social media. Current Opinion in Psychology, 1-6.
  • Shapiro, E. (2021, Nisan 18). The Metaverse Is Coming. Nvidia CEO Jensen Huang on the Fusion of Virtual and Physical Worlds. Time: https://time.com/5955412/artificial-intelligence-nvidia-jensen-huang/ adresinden alındı
  • Shen , B., Tan , W., Guo , J., Zhao , L., ve Qin , P. (2021). How to Promote User Purchase in Metaverse? A Systematic Literature Review on Consumer Behavior Research and Virtual Commerce Application Design. Applied Sciences, 2-29.
  • Smart, J., Cascio, J., ve Paffendorf, J. (2007). A Cross-Industry Public Foresight Project. Metaverse Roadmap Overview: https://www.metaverseroadmap.org/overview/ adresinden alındı
  • Türk, G. D., Bayrakçı, S., ve Akçay , E. (TOJDAC). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 316-333 .
  • Tham, S., Rodgers, S., Thorson, ve Thorson, E. (2017). Trends and Opportunities for Digital Advertising Research: A Content Analysis of Advertising Age. London: Taylor and Francis.
  • Tocci, R., Widmer, N., ve Moss, G. (2007). Digital Systems: Principles and Applications. Pearson Education.
  • Tosun, B. (2017). Marka Yönetimi. İstanbul : Beta Yayınları.
  • Van Dyck, F. (2017). Yeni Nesil Reklamcılık: Dijital Çağ İçin Yeni Kurallar . İstanbul : The Kitap.
  • Verissimo, J. C., ve Tiago, M. T. (2014). Digital Marketing and Social Media: Why Bother? Business Horizons, 703-708.
  • Vinerean, S., Cetina, I., Dumitrescu, L., & Tichindelean, M. (2013). The Effects of Social Media Marketing on Online Consumer Behavior. nternational Journal of Business and Management, 66-79.
  • Vural, İ., ve Öz, M. (2007). Bir Reklam Mecrası Olarak İnternet. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 221-240.
  • Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing on the Social Web. O'Reilly Media.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yeygel Çakır, S. (2015). Kullanıcı Reklam Mı Oluyor?: Sosyal Medyada Etkileşimciliğin Gücü ve Kullanıcı Merkezli İçerik Üretimi. A. Özkan, N. Tandaşgüneş, & B. Önay Doğan içinde, Yeni Medya ve Reklam. İstanbul: Derin Yayınları.
Year 2022, , 369 - 394, 30.06.2022
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1104290

Abstract

References

  • Alalwan , A. A., Rana, N., Dwivedi, Y., ve Algharabat, R. (2017). Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature. Telematics and Informatics, 1177-1190.
  • Arvas, İ. S. (2022). Gutenberg Galaksisinden Meta Evrenine: Üçüncü Kuşak İnternet, Web 3.0. Academic Journal of Information Technology, 53-71.
  • Aydoğan, F., ve Kırık, A. M. (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18-58.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Backaler, J. (2018). Digital Influence: Unleash the Power of Influencer Marketing to Accelerate Your Global Business. Switzerland: Palgrave Macmillan.
  • Berners-Lee, T. (1996). The World Wide Web - Past, Present and Future. Journal of Digital InformationJournal of Digital Information.
  • Boyd, D. (2008). Why Youth Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life. D. Buckingham içinde, Youth, Identity, and Digital Media (s. 119–142). California: MIT Press.
  • Boyd, D. (2008). Why Youth Heart Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life. D. Buckingham içinde, The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning (s. 119–142). California: MIT Press.
  • Boyd, D., ve Ellison, N. (2008). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 210-230.
  • Çelikol, Ş. (2022). Metaverse Dünyası’nın, Tüketici Satın Alma Davranışları Açısından Değerlendirilmesi. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 64-75.
  • Çevik Aka, D. (2022). Metaverse’ün İşletmeler Üzerindeki Potansiyel Etkisi. INSAC Contemporary Trends in Humanities and Social Sciences, (s. 54-68). Konya.
  • De Vito, M., Birnholtz, J., ve Hancock, J. (2017). Platforms, People, and Perception: Using Affordances to Understand Self-Presentation on Social Media. CSCW '17: Proceedings of the 2017 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work and Social Computing (s. 740–754). New York: Association for Computing Machinery.
  • Dionisio, J. D., ve Gilbert, R. (2013). 3D Virtual Worlds and the Metaverse: Current Status and Future PossibilitiesPossibilitie. Digital Commons: Electrical Engineering & Computer Science Faculty Works.
  • Dionisio, J. D., Burns III, W. G., ve Gilbert, R. (2013). 3D Virtual Worlds and the Metaverse: Current Status and Future Possibilities. ACM Computing Surveys, 1-38.
  • Du, H., Niyato, D., Kang, J., Kim, D., ve Miao, C. (2021, Ekim 31). Optimal Targeted Advertising Strategy For Secure Wireless Edge Metaverse. Hong Kong.
  • Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., ve Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype. MM '21: Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia (s. 153-161). New York: MM: International Multimedia Conference.
  • Ducoffe, R. (1996). Advertising value and advertising on the Web. Journal of Advertising Research, 21-35.
  • Erdem, A. (2017). Postmodern Pazarlama ve Zıtlıkların Birlikteliği. Journal of Economics and Administrative Sciences.
  • Fuchs, C. (2014). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. İstanbul: Nota Bene Yayınları.
  • Gökçe Narin, N. (2021). A Content Analysis of the Metaverse Articles. Journal of Metaverse, 17-24.
  • Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Ortamlarda İletişim: Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Hackley, C., ve Rungpaka Hackley, A. (2018). Advertising at the threshold: Paratextual promotion in the era of media convergence. Marketing Theory, 1-21.
  • Hamilton, J. (2017). New Take on Digital Advertising: Theory, History, and Society. Advertising ve Society Quarterly.
  • Haney, M. (2013). Social Media, Speed and Authentic Living. B. Beasley , & M. Haney içinde, Social Media and the Value of Truth (s. 39-50). USA: Lexington Books.
  • Harrison, J., ve Andrusiewicz , A. (2003). The digital signage exchange: a virtual marketplace for out-of-home digital advertising. EC '03: Proceedings of the 4th ACM Conference on Electronic Commerce.
  • Heller, B., ve Bar-Zeev, A. (2021). The Problems with Immersive Advertising: InAR/VR, Nobody Knows You Are an Ad. Journal of Online Trust and Safety, 1-14.
  • K, S., ve Patil, R. (2013). Social Media – History and Components. IOSR Journal of Business and Management, 69-74.
  • Köse, G., ve Yeygel Çakır, S. (2019). Markaların Dijital Pazarlama Çağında Tüketicileri Etkileşime İkna Etme Yolları: Influencer Pazarlama ve İçerik Pazarlamasına İlişkin Kavramsal Bir Çalışma. Kosbed, 205 - 222.
  • Kalan, Ö. (2016). Yeni Medyada Reklam ve Etik Sorunlar. Atatürk İletişim Dergisi, 71-89. Kaplan, A., ve Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 59-68.
  • Kara, T. (2016). Gençler Neden Snapchat Kullanıyor Kullanımlar Doyumlar Yaklaşımı Üzerinden Bir Araştırma. Intermedia International e-Journal, 262-277.
  • Karnouskos, S. (2020). Artificial Intelligence in Digital Media: The Era of Deepfakes. IEE Transactions on Technology and Society, 138-147.
  • Kelley, L., ve Sheehan, K. B. (2022). Advertising Management in a Digital Environment: Text and Cases. London: Routledge.
  • Kelly, S. M. (2021, Ekim 29). Facebook changes its company name to Meta. Cnn Business: https://edition.cnn.com/2021/10/28/tech/facebook-mark-zuckerberg-keynote-announcements/index.html adresinden alındı
  • Kelly-Holmes, H. (2015). Analyzing Language Policies in New Media. F. Hult, ve D. Cassels Johnson içinde, Research Methods in Language Policy and Planing: A Pratical Guide (s. 130-140). UK: Wiley ve Sons.
  • Kim, J. (2021). Advertising in the Metaverse: Research Agenda. Journal of Interactive Advertising, 141-144.
  • Kitchen, P., ve Pelsmacker, P. (2004). Integrated Marketing Communications: A Primer. London: Routledge.
  • Kocabay Şener, N. (2021). Facebook Nasıl “Meta”laştı? . Yeni Medya , 174-179.
  • Koslow, S., Sasser, S., ve Riordan, E. (2003). What Is Creative to Whom and Why? Perceptions in Advertising Agencies. Journal of Advertising Research, 96 - 110.
  • Kuş, O. (2021). Metaverse: ‘Dijital Büyük Patlamada’ Fırsatlar ve Endişelere Yönelik Algılar. Intermedia International e-Journal,, 245-266.
  • Landa, R. (2021). Advertising by Desing: Generating and Designing Creative Ideas Across Media. New Jersey: Wiley.
  • Li, H. (2019). Special Section Introduction: Artificial Intelligence and Advertising. Journal of Advertising, 333-337.
  • Liu, D., Huang, C., Ni, J., Lin, X., ve Shen, X. (2020). Blockchain-Based Smart Advertising Network With Privacy-Preserving Accountability. IEEE Transactions on Network Science and Engineering, 2118-2130.
  • Manovich, L. (2001). Language of the New Media. MIT Press.
  • Mystakidis, S. (2022). Metaverse. Encyclopedia, 486–497.
  • Nelson, O., ve Deborah, A. (2017). Celebrity Endorsement Influence on Brand Credibility: A Critical Review of Previous Studies. Online Journal of Communication and Media Technologies, 15-32.
  • Pastacı, H. (2022, Ocak 19). Sevilen Snapchat özelliği Instagram’a geliyor! ShiftDelete.Net: https://shiftdelete.net/instagramdan-beklenen-avatar-ozelligi-geldi adresinden alındı
  • Puch, K. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Rodgers, S., &ve Thorson, E. (2000). The Interactive Advertising Model: How People Perceive and Process Interactive Ads. Journal of Interactive Advertising.
  • Safko, L., ve Brake , D. (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. John Wiley & Sons.
  • Schlemmer, E., Trein, D., ve Oliveira, C. (2009). The Metaverse: Telepresence in 3D Avatar-Driven Digital-Virtual Worlds. @Tic, 26-32.
  • Schlosser, A. E. (2020). Self-disclosure versus self-presentation on social media. Current Opinion in Psychology, 1-6.
  • Shapiro, E. (2021, Nisan 18). The Metaverse Is Coming. Nvidia CEO Jensen Huang on the Fusion of Virtual and Physical Worlds. Time: https://time.com/5955412/artificial-intelligence-nvidia-jensen-huang/ adresinden alındı
  • Shen , B., Tan , W., Guo , J., Zhao , L., ve Qin , P. (2021). How to Promote User Purchase in Metaverse? A Systematic Literature Review on Consumer Behavior Research and Virtual Commerce Application Design. Applied Sciences, 2-29.
  • Smart, J., Cascio, J., ve Paffendorf, J. (2007). A Cross-Industry Public Foresight Project. Metaverse Roadmap Overview: https://www.metaverseroadmap.org/overview/ adresinden alındı
  • Türk, G. D., Bayrakçı, S., ve Akçay , E. (TOJDAC). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 316-333 .
  • Tham, S., Rodgers, S., Thorson, ve Thorson, E. (2017). Trends and Opportunities for Digital Advertising Research: A Content Analysis of Advertising Age. London: Taylor and Francis.
  • Tocci, R., Widmer, N., ve Moss, G. (2007). Digital Systems: Principles and Applications. Pearson Education.
  • Tosun, B. (2017). Marka Yönetimi. İstanbul : Beta Yayınları.
  • Van Dyck, F. (2017). Yeni Nesil Reklamcılık: Dijital Çağ İçin Yeni Kurallar . İstanbul : The Kitap.
  • Verissimo, J. C., ve Tiago, M. T. (2014). Digital Marketing and Social Media: Why Bother? Business Horizons, 703-708.
  • Vinerean, S., Cetina, I., Dumitrescu, L., & Tichindelean, M. (2013). The Effects of Social Media Marketing on Online Consumer Behavior. nternational Journal of Business and Management, 66-79.
  • Vural, İ., ve Öz, M. (2007). Bir Reklam Mecrası Olarak İnternet. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 221-240.
  • Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing on the Social Web. O'Reilly Media.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yeygel Çakır, S. (2015). Kullanıcı Reklam Mı Oluyor?: Sosyal Medyada Etkileşimciliğin Gücü ve Kullanıcı Merkezli İçerik Üretimi. A. Özkan, N. Tandaşgüneş, & B. Önay Doğan içinde, Yeni Medya ve Reklam. İstanbul: Derin Yayınları.
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ceren Bilgici 0000-0002-7510-8185

Özge Özkök Şişman 0000-0001-7150-4909

Publication Date June 30, 2022
Submission Date April 15, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Bilgici, C., & Özkök Şişman, Ö. (2022). Metaverse Dinamikleri Bağlamında Sosyal Medya ve Dijital Reklamcılığın Geleceği Üzerine Bir İnceleme. Yeni Medya, 2022(12), 369-394. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1104290