Oyun çok eski zamanlarda insanların hareketleri ve taklitleriyle var olmuş bir olgudur. Genel olarak eğlence, boş vakit değerlendirme veya eğitim gibi çeşitli amaçları bulunmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ve sokakların aileler tarafından güvensiz bulunması evde oyun oynama kültürünün doğmasına yol açmıştır. Geleneksel olarak niteleyebileceğimiz sokak oyunları 1947 yılında ilk eğlence cihazının geliştirilmesiyle farklılaşmış ve önce atari salonlarında oynanan oyunlar teknoloji ve internetteki hızlı gelişme ile günümüzde televizyon, bilgisayar, tablet ve cep telefonlarıyla oynanabilir hale gelmiştir. Bu noktada dijital oyunların en önemli etkisi ise bağımlılık olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada insanların hem aile hem eğitim hem de sosyal hayatını etkileyen dijital oyunlar, dijital oyun bağımlılığı üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2021 |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | November 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 11 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.