Günümüzde yapay zekâ temelli uygulamaların sosyal medya pazarlamasında hızla önem kazanması, marka ve reklamverenlerin de dikkatini çekmiştir. Bu doğrultuda sosyal medya pazarlaması ve yapay zekâ temelli uygulamalarının, kullanıcıların tüketim motivasyonları üzerinde nasıl bir rol üstlendiği önemli bir araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda araştırmanın temel amacı, sosyal medya pazarlamasında kullanılan yapay zekâ teknolojilerinin, Y ve Z kuşağına mensup bireylerin tüketim alışkanlıkları üzerindeki rolünü ortaya çıkarmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme yöntemine başvurularak gerçekleştirilen araştırmada, yapay zekâ uygulamaları kuşaklar arasındaki farklılıklar ekseninde irdelenmektedir. Araştırma bulgularına göre her iki kuşağına mensup katılımcıların, yapay zekâ temelli uygulamalarını deneyimleme pratikleri ve takip etme motivasyonlarında etkileşim unsurunun önemine yönelik farklılıkların ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Ayrıca kullanıcıların yapay zekâ temelli uygulamalara yönelik deneyimleri Z kuşağı üzerinde tüketim alışkanlıklarını olumlu yönde güdülerken, Y kuşağına mensup kullanıcılar üzerinde daha zayıf bir motivasyon sağladığı görülmektedir. Bu bağlamda Y ve Z kuşağına mensup kullanıcıların sosyal medya pazarlamasının geleceğinde yapay zekâ uygulamalarının daha fazla önem kazanacağına ilişkin ortak bir bakış açısına sahip oldukları öne çıkmaktadır.
Today, the rapid gaining of artificial intelligence-based applications in social media marketing has attracted the attention of brands and advertisers. In this direction, the role of social media marketing and artificial intelligence-based applications on the consumption motivations of users emerges as an essential research topic.
In line with the information above, the primary purpose of the research is to reveal the role of artificial intelligence technologies used in social media marketing on the consumption habits of the Y and Z generation members. In the research, which was carried out by applying an in-depth interview method, one of the qualitative research methods, artificial intelligence applications are examined in the axis of differences between generations. According to the research findings, it has been determined that there are differences regarding the importance of the interaction element in the practice of experiencing artificial intelligence-based applications and the motivation to follow the participants belonging to both generations. In addition, while the users' experiences towards artificial intelligence-based applications positively motivate the consumption habits of the Z generation, it is seen to provide a weaker motivation for the Y generation users. In this context, it stands out that the Y and Z generation users have a common point of view that artificial intelligence applications will gain more importance in the future of social media marketing.
Social Media Marketing Artificial Intelligence Consumption Digital Advertising Digital Marketing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 28, 2024 |
Publication Date | June 29, 2024 |
Submission Date | July 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.