Research Article
BibTex RIS Cite

Simülakrın Cazibesi ve Modern Toplumun Özgünlük Revizyonu: E-Gerilla Pazarlama Uygulamaları

Year 2025, Issue: 18, 376 - 397, 30.06.2025
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1614578

Abstract

Jean Baudrillard’ın simülakr kavramı üzerine yaptığı derinlemesine çalışmalar, modern toplumun karşı karşıya olduğu zorlukların ve tehlikelerin anlaşılmasına önemli bir bakış açısı sunmaktadır. Baudrillard, teknolojinin ilerlemesiyle birlikte gerçeklik ile sanal arasındaki sınırların giderek bulanıklaştığını ve bu durumun bireyi gerçek olmayan bir “gerçeklik” algısına sürüklediğini öne sürer. CGI (Computer Generated Imagery: Bilgisayarla Üretilen Görselleştirme) teknolojisiyle üretilen görüntüler, günümüzde bu simülasyonun en belirgin örneklerinden biridir. Geleneksel gerilla pazarlama yöntemleri bir süredir e-gerilla pazarlama adı altında CGI teknolojisi kullanılarak sosyal medya aracılığıyla geniş kitlelere ulaşan yaratıcı kampanyaların vitrini haline gelmiştir. Bu yeni nesil gerilla pazarlama yönteminin, yaratıcılığın sınırlarını zorlayarak dikkat çekici kampanyalar ürettiği yadsınamaz bir gerçek. Ancak eğer bir deneyim tamamen yapay bir ortamda gerçekleşiyorsa, bu deneyimin özgünlüğü sorgulanabilir mi? Mevcut çalışma, Jean Baudrillard’ın simülasyon teorisini merkeze alarak, ortaya çıkan yeni gerçeklik algısını ve bu algının özgünlük üzerindeki etkilerini, e-gerilla pazarlama uygulamaları üzerinden ele almayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen Türkiye’deki CGI reklamlar, Baudrillard’ın üç aşamalı çerçevesine göre yorumlanmıştır. Ardından, gerçek ve temsil arasındaki geleneksel bağın kopuşu ve gerçeğin yerini alan hipergerçekliğin izleyici deneyimini nasıl şekillendirdiği kullanıcı yorumlarıyla ortaya konmuştur. Elde edilen bulgular, CGI teknolojisiyle hayata geçirilen e-gerilla pazarlama uygulamalarının gerçeklik ile kurgu arasındaki çizgiyi bulanıklaştırdığını ve izleyicinin gerçeklik algısını bozarak toplumsal bağlamda anlam kaybına yol açtığını göstermektedir. Bu süreçte, izleyicinin dünya anlayışı, değerleri ve beklentileri yeniden şekillenirken bireysel deneyimi, dolayısıyla özgünlük anlayışı da değişmektedir. Sonuç olarak, CGI içeriklerin ve e-gerilla pazarlama uygulamalarının yaygınlaşması, gerçeklik ve kurgunun iç içe geçtiği bir dünyada bizi özgünlük kavramını yeniden değerlendirmeye zorlamaktadır.

References

  • Abdou, A. (2024). The importance of employing CGI technology in advertising design, advantages. Economic Researcher Review, 12(01), 73-83.
  • Akgül, M. (2020). Simülasyon, gerçeklik ve hipergerçeklik kavramlarından islami evlilik sitelerini okumak. Bilimname, XLI, 413-442.
  • Avsec, S. & Jamšek, J. (2016). Technological literacy for students aged 6–18: A new method for holistic measuring of knowledge, capabilities, critical thinking and decision-making. International Journal of Technology and Design Education, 26, 43-60.
  • Aziz, A. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Nobel Yayıncılık.
  • Baltes, G. H. & Leibing, I. (2008). Guerrilla marketing for information services? 109, 46-55. https://doi. org/10.1108/03074800810845994
  • Barthes, R. (1991). Mythologies (A. Lavers, Çev.). The Noonday Press.
  • Baudrillard, J. (1995). Kötülüğün şeffaflığı (I.Ergüden, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2000). Tüketim toplumu (H. Deliceçaylı & F. Keskin, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2003). Simulakrlar ve simülasyon (O. Adanır, Çev.). Doğubatı.
  • Baudrillard, J. (2010). Nesneler sistemi (O. Adanır & A. Karamollaoğlu, Çev.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Büyükçulhacı, A. H. (2023, Aralık 24). Marka evreninde büyülü gerçekçilik akımı: CGI. Marketing Türkiye. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/marka-evreninde-buyulu-gercekcilikakimi-cgi/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Belch, G. E. & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion. Mc Graw Hill Education.
  • Block, E. & Lovegrove, R. (2021). Discordant storytelling, ‘honest fakery’, identity peddling: How uncanny CGI characters are jamming public relations and influencer practices. Public Relations Inquiry, 10(3), 265-293.
  • Calve [@calve_tr]. (2023, Kasım 17). “Dev Calve şişeleri ile Mini Cooper & Vespalar su kemerinde ne yapıyor? [Video]”. Instagram. https://www. instagram.com/reel/Czv-uJdqnmI/?igsh=MTEy eXFsODZtanhjdA%3D%3D
  • Carroll, G. R. (2015). Authenticity: Attribution, value, and meaning. Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences, 1-13. https://doi.org/10.1002/9781118900772.etrds0020
  • Chaffey, D. & Smith, P. (2017). Digital marketing excellence: Planning, optimizing and integrating online marketing. Routhledge.
  • Claydon, E. A. (2005). Wanting to believe: CGI animation and the dilemmas of verisimilitude. University of Leicester. https://hdl.handle.net/2381/417
  • Cooper, A. B., Sherman, R. A., Rauthmann, J., Serfass, D. & Brown, N. (2018). Feeling good and authentic: Experienced authenticity in daily life is predicted by positive feelings and situation characteristics, not trait-state consistency. Journal of Research in Personality, 77, 57-69.
  • Çeber, B. (2024). Reklamda CGI uygulamaları: Markaların CGI reklam uygulamalarına yönelik bir inceleme. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 26(47), 1061-1084 .
  • Çiğdem, S. (2022). Dijital dönüşüm sürecinde metaverse olgusunu Jean Baudrillard’ın simülasyon kuramı çerçevesinde değerlendirmek. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(3), 1156-1175.
  • Çil, E. & Nardalı, S. (2022). Dijital çağda öne çıkan etkileşimli e-gerilla pazarlama uygulamaları. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 13(2), 407-428. https://doi.org/10.54688/ayd.1111342
  • Dinh, T. D. & Mai, K. (2016). Guerrilla marketing’s effects on Gen Y’s word-of-mouth intention-a mediation of credibility. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 28(1), 4-22.
  • Dündar, F. N. (2012). Reklam - simulasyon etkileşimi. Sosyal ve Beşeri bilimler Dergisi, 4(1), 117-124.
  • Erdoğan, M. G. (2023). Reklamcılıkta yeni trendler: CGI (computer generated imaginery). İçinde V. Yavuz & M. G. Erdoğan (Editörler), Dijital İletişim ve Medyada Yeni Trendler. (ss. 28-43). Eğitim Yayınevi.
  • Fattal, A. L. (2018). Guerrilla marketing: Counterinsurgency and Capitalism in Columbia. University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226590783.001.0001
  • Formroom. (2023, Ağustos 2). We need to talk about CGI marketing campaigns. https://formroom.com/we-need-to-talk-about-cgimarketing-campaigns/
  • Goulding, C. & Derbaix, M. (2019). Consuming material authenticity in the age of digital reproduction. European Journal of Marketing, 3, 545-564. https://doi.org/10.1108/EJM-10-2017-0717
  • Görgülü, E. (2022). Jean Baudrillard'ın simulasyon kuramı bağlamında metaverse ve gerçeklik. Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi, 727-738.
  • Gupta, H. & Singh, S. (2017). Social media in contemporary marketing: YouTube advertising for the guerrillas. Media Watch, 8(3), 413-422. https://doi.org/10.15655/mw_2017_v8i3_49145
  • Güzel, M. (2015, 05 01). Gerçeklik ilkesinin yitimi: Baudrillard'ın simülasyon teorisinin temel kavramları. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi(19), 65-84.
  • Hushain, J., Sharma, D., Kant, K. & Nihalani, M. (2023). The advantage of animated advertisements in today’s era. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 8(1), 431-436.
  • Karapınar, A. (2017). Gerçeklik ve hiper gerçeklik; Baudrillard ve G. Debord anlatılarından hareketle "hakikatin yeniden inşası". Journal of International Social Research, 10(53), 513. https://doi.org/10.17719/jisr.20175334139
  • Kırık, A. M. & Kozan, E. (2020). CGI animasyon teknolojisinin Türk televizyon yapımların görsel estetik dönüşümüne yansıması. [Konferans sunumu özeti]. Uluslararası Türk Kültür ve Sanatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
  • Koçak, M. C., Küçük, O. & Yıldız, B. (2022). Türk TV dizileri üzerine alımlama analizi: “Medcezir” dizisi. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(3), 509-520.
  • Kotler, P. (2016). A’dan Z’ye pazarlama (A. K. Bakkal, Çev.). Media Cat.
  • Kükrer, Ö. (2010). Reklamda mitler ve anlam. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 13, 25-43.
  • Mattessich, R. (2003). Accounting representation and the onion model of reality: a comparison with Baudrillard's orders of simulacra and his hyperreality. Accounting, Organizations and Society, 28(5), 443-470. https://doi.org/10.1016/ S0361-3682(02)00024-7
  • Maybelline [@maybelline]. (2023, 07 08). “All aboard the Sky High Mascara Express [Video]”. Instagram. https://www.instagram.com/reel/Cuaa3vgLI_k/?igsh=c3A4Y3J0Y2IwMXdx
  • Metin, O. & Karakaya, Ş. (2017). Jean Baudrillard perspektifinden sosyal medya analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(02), 109-121.Morris, J. (2021). Simulacra in the age of social media: Baudrillard as the prophet of fake news. Journal of Communication Inquiry, 45(4), 319-336. https://doi.org/10.1177/0196859920977154
  • Nunes, M. (1995). Jean Baudrillard in cyberspace: Internet, virtuality, and postmodernity. Penn State University Press, 29(2), s. 314-327.
  • Oswald, L. R. (2012). Marketing semiotics: Signs, strategies, and brand value. Oxford University Press.
  • Pasco, M. O. (2023). Heidegger and Baudrillard on death, posthumanity, and the challenge of authenticity. Kritike, 16((3), 88–98. https://doi. org/10.25138/16.3.a7
  • Samsung [@samsungturkiye]. (2023, 07, 26). “Sadece ön ekranı büyütmedik, olayı komple büyüttük! [Video]”. Instagram. https://www. instagram.com/reel/ Sayın, O. (2024). Dijital pazarlamada yeni trend CGI animasyon teknolojisi: Avantaj ve dezavantajları. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4(2), 21-46.
  • Sevinç, M. Ö. & İyici, A. (2024). Virtual VS real: A comparative study on CGI and guerrilla ads. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 8(1), 10-40. https://doi.org/10.61766/hire.1596828
  • Shaloka, L. (2021). A Study of computer-generated imagery (CGI) in social media influencer marketing [Doktora tezi]. Millersville University.
  • Slattery, M. (2015). Sosyolojide temel fikirler (Ö. Balkız, G. Demiriz, H. Harlak, C. Özdemir, Ş. Özkan & Ü. Tatlıcan, Çev.). Sentez.
  • Strate, L. (2012). The medium and McLuhan's message. Razón y palabra, 80.
  • Trendyol [@trendyolcom]. (2023, 11, 6). “Hayatına turuncu bir vosvos’la şu şekil girsem n’apabilirsin ki? [Video]”. Instagram. https://www.instagram.com/reel/CzT_Pf9t5qX/?igsh=M2J0NTluNTNtOThr
  • Turkle, S. (2011). Alone together: Why we expect more from technology and less from each other. Basic Books/Hachette Book Group.
  • Ulu, A. & Dombaycı, M. (2024). Tüketim toplumu ve teknoloji: Baudrillard'ın simülasyon kuramı bağlamında eğitim. [Konferans sunumu özeti]. 4th USBED Conference, İstanbul, Türkiye.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yıldız, S. (2022). Dijital reklamcılık uygulamacıları olarak freelance çalışanlar üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 58, 97-122. https://doi.org/10.47998/ikad.1114445
  • YordStudio. (2024). How CGI Ads Are Revolutionizing Viral Marketing: Benefits and Top Examples: https://yordstudio.com/cgi-ads-are-the-newviral-marketing-benefits-and-top-examples

Attraction of Simulacra and the Authenticity Revision of Modern Society: E-Guerrilla Marketing Applications

Year 2025, Issue: 18, 376 - 397, 30.06.2025
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1614578

Abstract

Jean Baudrillard’s in-depth work on the concept of simulacra offers an important perspective on the dangers facing modern society. Baudrillard posits that with the advancement of technology, the boundaries between reality and the virtual have become increasingly blurred, leading the individual to perceive an unreal “reality”. Images produced with CGI (Computer Generated Imagery) technology are one of the most prominent examples of this simulation today. Traditional guerrilla marketing methods transforms into e-guerrilla marketing with CGI technology, offering creative campaigns that reach large audiences on social media and this method undoubtedly provides significant advantages in attracting the attention of the masses. However, if an experience actualize in a completely artificial environment, can the authenticity of this experience be questioned? The present study, which is based on Baudrillard’s simulation theory, aims to address the emerging new perception of reality and its effects on authenticity through the lens of e-guerrilla marketing practices. In this context, CGI advertisements in Turkey, selected through the purposive sampling method, are analysed in accordance with Baudrillard’s three-stage framework. Subsequently, the dissolution of the conventional bond between reality and representation, and the advent of hyperreality, which supplants reality, are elucidated through the examination of user comments. The findings show that e-guerrilla marketing methods blur the line between reality and fiction and distort the viewer’s perception of reality, leading to a loss of meaning in the social context. In this process, the viewer’s understanding of the world, their values and expectations are reshaped, while their individual experience, and therefore their understanding of authenticity, also changes. Consequently, the increasing prevalence of CGI content necessitates a re-evaluation of the concept of authenticity in a world where reality and fiction are intertwined.

References

  • Abdou, A. (2024). The importance of employing CGI technology in advertising design, advantages. Economic Researcher Review, 12(01), 73-83.
  • Akgül, M. (2020). Simülasyon, gerçeklik ve hipergerçeklik kavramlarından islami evlilik sitelerini okumak. Bilimname, XLI, 413-442.
  • Avsec, S. & Jamšek, J. (2016). Technological literacy for students aged 6–18: A new method for holistic measuring of knowledge, capabilities, critical thinking and decision-making. International Journal of Technology and Design Education, 26, 43-60.
  • Aziz, A. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Nobel Yayıncılık.
  • Baltes, G. H. & Leibing, I. (2008). Guerrilla marketing for information services? 109, 46-55. https://doi. org/10.1108/03074800810845994
  • Barthes, R. (1991). Mythologies (A. Lavers, Çev.). The Noonday Press.
  • Baudrillard, J. (1995). Kötülüğün şeffaflığı (I.Ergüden, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2000). Tüketim toplumu (H. Deliceçaylı & F. Keskin, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2003). Simulakrlar ve simülasyon (O. Adanır, Çev.). Doğubatı.
  • Baudrillard, J. (2010). Nesneler sistemi (O. Adanır & A. Karamollaoğlu, Çev.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Büyükçulhacı, A. H. (2023, Aralık 24). Marka evreninde büyülü gerçekçilik akımı: CGI. Marketing Türkiye. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/marka-evreninde-buyulu-gercekcilikakimi-cgi/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Belch, G. E. & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion. Mc Graw Hill Education.
  • Block, E. & Lovegrove, R. (2021). Discordant storytelling, ‘honest fakery’, identity peddling: How uncanny CGI characters are jamming public relations and influencer practices. Public Relations Inquiry, 10(3), 265-293.
  • Calve [@calve_tr]. (2023, Kasım 17). “Dev Calve şişeleri ile Mini Cooper & Vespalar su kemerinde ne yapıyor? [Video]”. Instagram. https://www. instagram.com/reel/Czv-uJdqnmI/?igsh=MTEy eXFsODZtanhjdA%3D%3D
  • Carroll, G. R. (2015). Authenticity: Attribution, value, and meaning. Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences, 1-13. https://doi.org/10.1002/9781118900772.etrds0020
  • Chaffey, D. & Smith, P. (2017). Digital marketing excellence: Planning, optimizing and integrating online marketing. Routhledge.
  • Claydon, E. A. (2005). Wanting to believe: CGI animation and the dilemmas of verisimilitude. University of Leicester. https://hdl.handle.net/2381/417
  • Cooper, A. B., Sherman, R. A., Rauthmann, J., Serfass, D. & Brown, N. (2018). Feeling good and authentic: Experienced authenticity in daily life is predicted by positive feelings and situation characteristics, not trait-state consistency. Journal of Research in Personality, 77, 57-69.
  • Çeber, B. (2024). Reklamda CGI uygulamaları: Markaların CGI reklam uygulamalarına yönelik bir inceleme. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 26(47), 1061-1084 .
  • Çiğdem, S. (2022). Dijital dönüşüm sürecinde metaverse olgusunu Jean Baudrillard’ın simülasyon kuramı çerçevesinde değerlendirmek. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(3), 1156-1175.
  • Çil, E. & Nardalı, S. (2022). Dijital çağda öne çıkan etkileşimli e-gerilla pazarlama uygulamaları. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 13(2), 407-428. https://doi.org/10.54688/ayd.1111342
  • Dinh, T. D. & Mai, K. (2016). Guerrilla marketing’s effects on Gen Y’s word-of-mouth intention-a mediation of credibility. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 28(1), 4-22.
  • Dündar, F. N. (2012). Reklam - simulasyon etkileşimi. Sosyal ve Beşeri bilimler Dergisi, 4(1), 117-124.
  • Erdoğan, M. G. (2023). Reklamcılıkta yeni trendler: CGI (computer generated imaginery). İçinde V. Yavuz & M. G. Erdoğan (Editörler), Dijital İletişim ve Medyada Yeni Trendler. (ss. 28-43). Eğitim Yayınevi.
  • Fattal, A. L. (2018). Guerrilla marketing: Counterinsurgency and Capitalism in Columbia. University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226590783.001.0001
  • Formroom. (2023, Ağustos 2). We need to talk about CGI marketing campaigns. https://formroom.com/we-need-to-talk-about-cgimarketing-campaigns/
  • Goulding, C. & Derbaix, M. (2019). Consuming material authenticity in the age of digital reproduction. European Journal of Marketing, 3, 545-564. https://doi.org/10.1108/EJM-10-2017-0717
  • Görgülü, E. (2022). Jean Baudrillard'ın simulasyon kuramı bağlamında metaverse ve gerçeklik. Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi, 727-738.
  • Gupta, H. & Singh, S. (2017). Social media in contemporary marketing: YouTube advertising for the guerrillas. Media Watch, 8(3), 413-422. https://doi.org/10.15655/mw_2017_v8i3_49145
  • Güzel, M. (2015, 05 01). Gerçeklik ilkesinin yitimi: Baudrillard'ın simülasyon teorisinin temel kavramları. FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi(19), 65-84.
  • Hushain, J., Sharma, D., Kant, K. & Nihalani, M. (2023). The advantage of animated advertisements in today’s era. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 8(1), 431-436.
  • Karapınar, A. (2017). Gerçeklik ve hiper gerçeklik; Baudrillard ve G. Debord anlatılarından hareketle "hakikatin yeniden inşası". Journal of International Social Research, 10(53), 513. https://doi.org/10.17719/jisr.20175334139
  • Kırık, A. M. & Kozan, E. (2020). CGI animasyon teknolojisinin Türk televizyon yapımların görsel estetik dönüşümüne yansıması. [Konferans sunumu özeti]. Uluslararası Türk Kültür ve Sanatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye.
  • Koçak, M. C., Küçük, O. & Yıldız, B. (2022). Türk TV dizileri üzerine alımlama analizi: “Medcezir” dizisi. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(3), 509-520.
  • Kotler, P. (2016). A’dan Z’ye pazarlama (A. K. Bakkal, Çev.). Media Cat.
  • Kükrer, Ö. (2010). Reklamda mitler ve anlam. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 13, 25-43.
  • Mattessich, R. (2003). Accounting representation and the onion model of reality: a comparison with Baudrillard's orders of simulacra and his hyperreality. Accounting, Organizations and Society, 28(5), 443-470. https://doi.org/10.1016/ S0361-3682(02)00024-7
  • Maybelline [@maybelline]. (2023, 07 08). “All aboard the Sky High Mascara Express [Video]”. Instagram. https://www.instagram.com/reel/Cuaa3vgLI_k/?igsh=c3A4Y3J0Y2IwMXdx
  • Metin, O. & Karakaya, Ş. (2017). Jean Baudrillard perspektifinden sosyal medya analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(02), 109-121.Morris, J. (2021). Simulacra in the age of social media: Baudrillard as the prophet of fake news. Journal of Communication Inquiry, 45(4), 319-336. https://doi.org/10.1177/0196859920977154
  • Nunes, M. (1995). Jean Baudrillard in cyberspace: Internet, virtuality, and postmodernity. Penn State University Press, 29(2), s. 314-327.
  • Oswald, L. R. (2012). Marketing semiotics: Signs, strategies, and brand value. Oxford University Press.
  • Pasco, M. O. (2023). Heidegger and Baudrillard on death, posthumanity, and the challenge of authenticity. Kritike, 16((3), 88–98. https://doi. org/10.25138/16.3.a7
  • Samsung [@samsungturkiye]. (2023, 07, 26). “Sadece ön ekranı büyütmedik, olayı komple büyüttük! [Video]”. Instagram. https://www. instagram.com/reel/ Sayın, O. (2024). Dijital pazarlamada yeni trend CGI animasyon teknolojisi: Avantaj ve dezavantajları. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 4(2), 21-46.
  • Sevinç, M. Ö. & İyici, A. (2024). Virtual VS real: A comparative study on CGI and guerrilla ads. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 8(1), 10-40. https://doi.org/10.61766/hire.1596828
  • Shaloka, L. (2021). A Study of computer-generated imagery (CGI) in social media influencer marketing [Doktora tezi]. Millersville University.
  • Slattery, M. (2015). Sosyolojide temel fikirler (Ö. Balkız, G. Demiriz, H. Harlak, C. Özdemir, Ş. Özkan & Ü. Tatlıcan, Çev.). Sentez.
  • Strate, L. (2012). The medium and McLuhan's message. Razón y palabra, 80.
  • Trendyol [@trendyolcom]. (2023, 11, 6). “Hayatına turuncu bir vosvos’la şu şekil girsem n’apabilirsin ki? [Video]”. Instagram. https://www.instagram.com/reel/CzT_Pf9t5qX/?igsh=M2J0NTluNTNtOThr
  • Turkle, S. (2011). Alone together: Why we expect more from technology and less from each other. Basic Books/Hachette Book Group.
  • Ulu, A. & Dombaycı, M. (2024). Tüketim toplumu ve teknoloji: Baudrillard'ın simülasyon kuramı bağlamında eğitim. [Konferans sunumu özeti]. 4th USBED Conference, İstanbul, Türkiye.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yıldız, S. (2022). Dijital reklamcılık uygulamacıları olarak freelance çalışanlar üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 58, 97-122. https://doi.org/10.47998/ikad.1114445
  • YordStudio. (2024). How CGI Ads Are Revolutionizing Viral Marketing: Benefits and Top Examples: https://yordstudio.com/cgi-ads-are-the-newviral-marketing-benefits-and-top-examples
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects New Media, Public Relations
Journal Section Research Articles
Authors

Gamze Satar Şenel 0000-0001-9297-7027

Hikmet Tosyalı 0000-0002-9639-5072

Publication Date June 30, 2025
Submission Date January 6, 2025
Acceptance Date May 23, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 18

Cite

APA Satar Şenel, G., & Tosyalı, H. (2025). Simülakrın Cazibesi ve Modern Toplumun Özgünlük Revizyonu: E-Gerilla Pazarlama Uygulamaları. Yeni Medya(18), 376-397. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1614578

88x31.png
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.