Bu araştırma üstün yetenekli öğrenciler ile çalışan öğretmenlerin Google Classroom kullanımına yönelik düşüncelerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. İstanbul ili Bağcılar ilçesinde bulunan Enderun Yetenekli Çocuklar Merkezi’nde tam ve yarı zamanlı olarak görev yapan 18 öğretmen ile yürütülmüştür. Google Form üzerinden hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu öğretmenlerle e-mail aracılığıyla paylaşılmış, veriler form üzerinden toplanmıştır. Öğretmenlerin eğitimde Google Classroom kullanımına yönelik bakış açıları ağırlıklı olarak pozitif yönde olsa da negatif görüş bildiren öğretmen sayısı da yadsınamayacak kadar fazladır. Öğretmenlerin bu negatif düşünceye sahip olmalarında yaşanabilecek adaptasyon sorunları, öğrenci ilgisizliği, verilen görevlerin zamanında teslim edilmeyişi, sosyoekonomik sıkıntılar gibi faktörlerin yer aldığı görülmüştür. Öğretmenler uygulamadan öğrenci takibinin sağlanması ve öğrencilerin çalışmalarının tek platform üzerinden topluca ulaşılabilmesi yönüyle beklenti içindedir. Öğrencilere sistematik çalışma becerisinin ve sorumluluk bilincinin kazandırılması konusunda beklenti azdır. Bu durumun öğretmenlerin platformu sadece “görev tanımlama” olarak kodlamaları ile alakalı olduğu düşünülmektedir. Google Classroom kullanımının paydaşlar arasındaki ilişkiye ve işbirliğine olan etkisi sorulduğunda olumlu bakışa sahip oldukları görülmüştür. İletişimin olumlu yönde artabileceği, küçük yaş gruplarının iletişimde sıkıntı yaşayabileceği, velilerin öğrencilerin takibini rahatlıkla yapabilmesi gibi faktörlerden bahsedilmiştir. Sosyoekonomik olarak orta-düşük düzey bir bölgede görev yapılıyor olmaları sebebiyle bu durumun her öğrenci ve her veliyle beklenen şekilde yürütülemeyeceğine de dikkat çekilmiştir.
This research aims to examine the perspectives of teachers working with gifted students on the use of Google Classroom. A case study, one of the qualitative research methods, was employed. The study was conducted with 18 full-time and part-time teachers at the Enderun Talented Children Center in the Bağcılar district of Istanbul. A semistructured interview form, prepared via Google Forms, was shared with the teachers through e-mail, and data were collected through the form. While teachers’ perspective on using Google Classroom in education are predominantly positive, the number of teachers expressing negative views is also significant. Factors contributing to these negative perceptions include adaptation issues, student disinterest, delays in task submissions, and socioeconomic challenges. Teachers have expectations for the platform to facilitate student tracking and to allow collective access to student work from a single platform. However, there is less expectation regarding the platform’s ability to instill systematic work skills and a sense of responsibility in students. This is believed to be related to teachers coding the platform merely as a “task assignment” tool. When asked about the impact of Google Classroom usage on the relationship and cooperation among stakeholders, teachers held positive views. They mentioned factors such as improved communication, potential communication challenges for younger age groups, and the ease with which parents can monitor their children’s progress. It was also noted that, due to serving in a socioeconomically mid-to-low level region, it might not be feasible to manage this system as expected with every student and parent.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | July 8, 2024 |
Acceptance Date | December 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |