Research Article
BibTex RIS Cite

Üstün yetenekli öğrenciler ile çalışan öğretmenlerin eğitimde Google Classroom kullanımına yönelik görüşleri

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 94 - 105, 30.12.2024

Abstract

Bu araştırma üstün yetenekli öğrenciler ile çalışan öğretmenlerin Google Classroom kullanımına yönelik düşüncelerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. İstanbul ili Bağcılar ilçesinde bulunan Enderun Yetenekli Çocuklar Merkezi’nde tam ve yarı zamanlı olarak görev yapan 18 öğretmen ile yürütülmüştür. Google Form üzerinden hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu öğretmenlerle e-mail aracılığıyla paylaşılmış, veriler form üzerinden toplanmıştır. Öğretmenlerin eğitimde Google Classroom kullanımına yönelik bakış açıları ağırlıklı olarak pozitif yönde olsa da negatif görüş bildiren öğretmen sayısı da yadsınamayacak kadar fazladır. Öğretmenlerin bu negatif düşünceye sahip olmalarında yaşanabilecek adaptasyon sorunları, öğrenci ilgisizliği, verilen görevlerin zamanında teslim edilmeyişi, sosyoekonomik sıkıntılar gibi faktörlerin yer aldığı görülmüştür. Öğretmenler uygulamadan öğrenci takibinin sağlanması ve öğrencilerin çalışmalarının tek platform üzerinden topluca ulaşılabilmesi yönüyle beklenti içindedir. Öğrencilere sistematik çalışma becerisinin ve sorumluluk bilincinin kazandırılması konusunda beklenti azdır. Bu durumun öğretmenlerin platformu sadece “görev tanımlama” olarak kodlamaları ile alakalı olduğu düşünülmektedir. Google Classroom kullanımının paydaşlar arasındaki ilişkiye ve işbirliğine olan etkisi sorulduğunda olumlu bakışa sahip oldukları görülmüştür. İletişimin olumlu yönde artabileceği, küçük yaş gruplarının iletişimde sıkıntı yaşayabileceği, velilerin öğrencilerin takibini rahatlıkla yapabilmesi gibi faktörlerden bahsedilmiştir. Sosyoekonomik olarak orta-düşük düzey bir bölgede görev yapılıyor olmaları sebebiyle bu durumun her öğrenci ve her veliyle beklenen şekilde yürütülemeyeceğine de dikkat çekilmiştir.

References

  • Alpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. AUAd, 6(1), 126–147.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde k-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45–67.
  • Ardıç, M. A. (2021). Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. Cumhuriyet Int J Educ, 10(2), 649–675.
  • Aykar, S., Polat, T., Polat, Ö., Altunbulak, M., Koç, T., Kaplan, F., ... & Şen Canbek, T. (2023). Advantages and disadvantages of distance education for school administrators during the pandemic. ISPEC International Journal of Social Sciences and Humanities, 7(2), 326–347.
  • Bakar, A. Y. A. (2016). “Digital Classroom”: An innovative teaching and learning technique for gifted learners using ICT. Creative Education, 7, 55–61.
  • Baki, A. (2020). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baki, A., & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2013). Okul öncesi eğitim programının matematik uygulama sürecinden yansımalar. KEF Derg, 21(2), 619–636.
  • Baltacı, R. (2016). Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirme. JGEDC, 3(1), 33–41.
  • Başaran, M., Ülger, İ. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. JSR, 17(37), 4619–4645.
  • Çakır, H., Taban, G., & Taşer, M. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim planlaması ve yönetim yaklaşımları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 107–122.
  • Çiftçi, S., Sağlam, A., & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718–734.
  • Çubukçu, Z., & Tosuntaş, Ş. B. (2018). Üstün yetenekli/zekalı öğrencilerin eğitiminde teknolojinin yeri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 45–47.
  • Cüre, F., & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BIT) uygulama başarıları ve BIT’e yönelik tutumları. HU Journal of Education, 34(34), 41–53.
  • Davis, G. A. (2006). Gifted children and gifted education: A practical guide for teachers and parents. Scottsdale, AZ: Great Potential Press, Inc.
  • De Souza, G. H. S., Jardim, W. S., Junior, G. L., Marques, Y. B., Lima, N. C., & Ramos, R. S. (2020). Brazilian students’ expectations regarding distance learning and remote classes during the COVID-19 pandemic. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 20(4), 65–80.
  • Ercan Yalman, F., & Çepni, S. (2021). Üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel yaratıcılık ve bilimsel problem çözme ile ilgili öz değerlendirmeleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 852–881.
  • Fidan, M. (2021). Pandemide uzaktan öğretimin yönetsel inovasyonu: çevrimiçi plazma sınıf metaforu. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 41–55.
  • Google for Education. (2024). Google Classroom. Retrieved November 15, 2024, from https://edu.google.com/
  • Gürbüz, M. (2022). Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 443–460.
  • Iftakhar, S. (2016). Google classroom: What works and how. JESOC, 3(1), 12–18.
  • Kıroğlu, E. S., & Güven, U. (2024). Bilsem öğretmenlerinin web 2.0 araçlarıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi. BAYEF, 19(41), 1803–1826.
  • Kocaman Karoğlu, A., Bal, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147–158.
  • Korucu, A., & Karalar, H. (2017). Sınıf öğretmenliği öğretim elemanlarının web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Journal of Education, 7(2), 456–474.
  • Kubanç, Y., & Kökçü, Y. (2022). Dijital çağda öğretmen ve öğrenci nitelikleri. In B. Gezer Şen (Ed.), Dijital Eğitim ve Toplum (pp. 59–82). İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • MEB Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu. (2020). Retrieved November 15, 2024, from https://cdn.eba.gov.tr/kitap/digital
  • MEB Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı. (2013). Retrieved November 15, 2024, from https://orgm.meb.gov.tr/
  • Mustafa Kamal, N. N., Adnan, A. H. M., Yusof, A. A., Ahmad, M. K., & Mohd Kamal, M. A. (2019). Immersive interactive educational experiences: Adopting education 5.0, industry 4.0 learning technologies for Malaysian universities. In MNNF Network (Ed.), Proceedings of the International Invention, Innovative and Creative Conference, Series 1/2019 (pp. 190–196). Senawang, NS: MNNF Network.
  • Nacaroğlu, O. (2020). Özel yetenekli ve normal gelişim gösteren öğrencilerin 21.yüzyıl becerilerinin incelenmesi. AUEBFD, 53(2), 693–722.
  • Öngöz, S., & Aksoy, D. A. (2015). Üstün yetenekli öğrenciler bilişim teknolojileri dersinden ne bekliyorlar? JESET, 1(1), 34–47.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, part 1. On the Horizon, 9(5), 1–6.
  • Sak, U. (2009). Üstün yetenekliler eğitim programları. Ankara: Maya Akademi.
  • Şenyurt, Y. S., & Şahin, Ç. (2022). Covid-19 salgınında uzaktan eğitim sürecinde web 2.0 araçlarının kullanımı ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. UBED, 5(1), 34–49.
  • Tarhan, Ö. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa ilişkin görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 649–669.
  • Tortop, H. S., & Eker, C. (2014). Üstün yetenekliler eğitim programlarında öz-düzenlemeli öğrenme neden yer almalıdır? J Gift Educ Cre, 2(1), 23–41.
  • Yaylak, E. (2021). Google Classroom ile ters yüz edilmiş (flipped) öğretmen eğitimi. JIRTE, 2(1), 1–24.
  • Yeşilbaş Özenç, Y. (2022). Eğitim araştırmalarında durum çalışması deseni nasıl kullanılır? UENAMAD, 1(2), 57–67.
  • Yılmaz, E. O., & Toker, T. (2022). Covid-19 salgını öğretmenlerin dijital yeterliliklerini nasıl etkiledi? Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2713–2730.

Opinions of teachers working with gifted students on the use of Google Classroom in education

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 94 - 105, 30.12.2024

Abstract

This research aims to examine the perspectives of teachers working with gifted students on the use of Google Classroom. A case study, one of the qualitative research methods, was employed. The study was conducted with 18 full-time and part-time teachers at the Enderun Talented Children Center in the Bağcılar district of Istanbul. A semistructured interview form, prepared via Google Forms, was shared with the teachers through e-mail, and data were collected through the form. While teachers’ perspective on using Google Classroom in education are predominantly positive, the number of teachers expressing negative views is also significant. Factors contributing to these negative perceptions include adaptation issues, student disinterest, delays in task submissions, and socioeconomic challenges. Teachers have expectations for the platform to facilitate student tracking and to allow collective access to student work from a single platform. However, there is less expectation regarding the platform’s ability to instill systematic work skills and a sense of responsibility in students. This is believed to be related to teachers coding the platform merely as a “task assignment” tool. When asked about the impact of Google Classroom usage on the relationship and cooperation among stakeholders, teachers held positive views. They mentioned factors such as improved communication, potential communication challenges for younger age groups, and the ease with which parents can monitor their children’s progress. It was also noted that, due to serving in a socioeconomically mid-to-low level region, it might not be feasible to manage this system as expected with every student and parent.

References

  • Alpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. AUAd, 6(1), 126–147.
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde k-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45–67.
  • Ardıç, M. A. (2021). Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. Cumhuriyet Int J Educ, 10(2), 649–675.
  • Aykar, S., Polat, T., Polat, Ö., Altunbulak, M., Koç, T., Kaplan, F., ... & Şen Canbek, T. (2023). Advantages and disadvantages of distance education for school administrators during the pandemic. ISPEC International Journal of Social Sciences and Humanities, 7(2), 326–347.
  • Bakar, A. Y. A. (2016). “Digital Classroom”: An innovative teaching and learning technique for gifted learners using ICT. Creative Education, 7, 55–61.
  • Baki, A. (2020). Matematiği öğretme bilgisi. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baki, A., & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2013). Okul öncesi eğitim programının matematik uygulama sürecinden yansımalar. KEF Derg, 21(2), 619–636.
  • Baltacı, R. (2016). Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirme. JGEDC, 3(1), 33–41.
  • Başaran, M., Ülger, İ. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. JSR, 17(37), 4619–4645.
  • Çakır, H., Taban, G., & Taşer, M. (2023). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim planlaması ve yönetim yaklaşımları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 107–122.
  • Çiftçi, S., Sağlam, A., & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718–734.
  • Çubukçu, Z., & Tosuntaş, Ş. B. (2018). Üstün yetenekli/zekalı öğrencilerin eğitiminde teknolojinin yeri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 45–47.
  • Cüre, F., & Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (BIT) uygulama başarıları ve BIT’e yönelik tutumları. HU Journal of Education, 34(34), 41–53.
  • Davis, G. A. (2006). Gifted children and gifted education: A practical guide for teachers and parents. Scottsdale, AZ: Great Potential Press, Inc.
  • De Souza, G. H. S., Jardim, W. S., Junior, G. L., Marques, Y. B., Lima, N. C., & Ramos, R. S. (2020). Brazilian students’ expectations regarding distance learning and remote classes during the COVID-19 pandemic. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 20(4), 65–80.
  • Ercan Yalman, F., & Çepni, S. (2021). Üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel yaratıcılık ve bilimsel problem çözme ile ilgili öz değerlendirmeleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 852–881.
  • Fidan, M. (2021). Pandemide uzaktan öğretimin yönetsel inovasyonu: çevrimiçi plazma sınıf metaforu. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 41–55.
  • Google for Education. (2024). Google Classroom. Retrieved November 15, 2024, from https://edu.google.com/
  • Gürbüz, M. (2022). Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 443–460.
  • Iftakhar, S. (2016). Google classroom: What works and how. JESOC, 3(1), 12–18.
  • Kıroğlu, E. S., & Güven, U. (2024). Bilsem öğretmenlerinin web 2.0 araçlarıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi. BAYEF, 19(41), 1803–1826.
  • Kocaman Karoğlu, A., Bal, K., & Çimşir, E. (2020). Toplum 5.0 sürecinde Türkiye’de eğitimde dijital dönüşüm. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(3), 147–158.
  • Korucu, A., & Karalar, H. (2017). Sınıf öğretmenliği öğretim elemanlarının web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Journal of Education, 7(2), 456–474.
  • Kubanç, Y., & Kökçü, Y. (2022). Dijital çağda öğretmen ve öğrenci nitelikleri. In B. Gezer Şen (Ed.), Dijital Eğitim ve Toplum (pp. 59–82). İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
  • MEB Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu. (2020). Retrieved November 15, 2024, from https://cdn.eba.gov.tr/kitap/digital
  • MEB Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı. (2013). Retrieved November 15, 2024, from https://orgm.meb.gov.tr/
  • Mustafa Kamal, N. N., Adnan, A. H. M., Yusof, A. A., Ahmad, M. K., & Mohd Kamal, M. A. (2019). Immersive interactive educational experiences: Adopting education 5.0, industry 4.0 learning technologies for Malaysian universities. In MNNF Network (Ed.), Proceedings of the International Invention, Innovative and Creative Conference, Series 1/2019 (pp. 190–196). Senawang, NS: MNNF Network.
  • Nacaroğlu, O. (2020). Özel yetenekli ve normal gelişim gösteren öğrencilerin 21.yüzyıl becerilerinin incelenmesi. AUEBFD, 53(2), 693–722.
  • Öngöz, S., & Aksoy, D. A. (2015). Üstün yetenekli öğrenciler bilişim teknolojileri dersinden ne bekliyorlar? JESET, 1(1), 34–47.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, part 1. On the Horizon, 9(5), 1–6.
  • Sak, U. (2009). Üstün yetenekliler eğitim programları. Ankara: Maya Akademi.
  • Şenyurt, Y. S., & Şahin, Ç. (2022). Covid-19 salgınında uzaktan eğitim sürecinde web 2.0 araçlarının kullanımı ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. UBED, 5(1), 34–49.
  • Tarhan, Ö. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa ilişkin görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 649–669.
  • Tortop, H. S., & Eker, C. (2014). Üstün yetenekliler eğitim programlarında öz-düzenlemeli öğrenme neden yer almalıdır? J Gift Educ Cre, 2(1), 23–41.
  • Yaylak, E. (2021). Google Classroom ile ters yüz edilmiş (flipped) öğretmen eğitimi. JIRTE, 2(1), 1–24.
  • Yeşilbaş Özenç, Y. (2022). Eğitim araştırmalarında durum çalışması deseni nasıl kullanılır? UENAMAD, 1(2), 57–67.
  • Yılmaz, E. O., & Toker, T. (2022). Covid-19 salgını öğretmenlerin dijital yeterliliklerini nasıl etkiledi? Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2713–2730.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Mathematics Education
Journal Section Research Articles
Authors

Rabia Betül Sönmez 0009-0000-7655-2926

Elif Bahadır 0000-0002-2803-1963

Publication Date December 30, 2024
Submission Date July 8, 2024
Acceptance Date December 9, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Sönmez, R. B., & Bahadır, E. (2024). Opinions of teachers working with gifted students on the use of Google Classroom in education. Yıldız Journal of Educational Research, 9(2), 94-105.