Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Duygusal ve Sosyal Yalnızlık Düzeylerinin, Yeme Tutumlarına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 4, 155 - 170, 31.10.2024

Öz

Bireylerin yeme davranışları duygusal ve sosyal birçok uyarandan etkilenmektedir. Yeme tutumu sadece fizyolojik bir gereksinim olmayıp yaşam boyu kurulan tüm sosyal ilişkiler ile ilgilidir. Üniversite öğrencileri alışageldikleri durumdan farklı bir hayata geçtiklerinde, kendilerini yalnız hissetme durumları yaşayabilir ve beraberinde yeme tutumları bu yalnızlıktan etkilenebilir. Bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 557 öğrenci çalışmaya öğrenci katılmıştır. Veriler öğrenci gruplarında çevrimiçi (Google Anket bağlantısı paylaşılarak) Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği ve Yeme Tutum Testi kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin sosyal ve duygusal yalnızlıkları ile yeme tutumları arasında pozitif yönde zayıf derecede anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlendi. Bu durum öğrencilerin yalnızlık hissettiklerinde yeme tutumlarının etkilendiği göstermektedir. Üniversite öğrencilerinin kendilerini duygusal ve sosyal yönden yalnızlık hissetmelerine neden olan faktörlerin araştırılması ve yeme tutumlarının sağlıklı sürdürebilmesi için gerekli faaliyetlerin planlanması önerilmektedir.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Yeni Yüzyıl Journal of Medical Sciences'in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.

Kaynakça

  • 2. Çetin I, Aca Z, Baysal Kar B, Eren Şenaras A. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Kaygı, Yalnızlık ve Özsaygı Düzeylerinin Faktör Analizi İle İncelenmesi. Akademik Bakış. 2014;46:13-27.
  • 3. Eldeleklioğlu J. Ergenlerin Zaman Yönetimi Becerilerinin Kaygı, Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online. 2008;7(3):1-8.
  • 4. Bat Tonkuş M, Kalın Z. Göç Ruh Sağlığını Nasıl Etkilemektedir? Hakkari Review, 2022;6(1), 1-13. https://doi.org/10.31457/hr.1073528
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Merve Bat Tonkuş 0000-0002-1046-6862

Rukiye Sevindik 0009-0004-0101-5412

Fatma Betten 0009-0007-8925-3539

Onur Yılmazel 0009-0005-3677-4758

Umut Kadir Temel 0009-0000-6875-0033

Elif Korkmaz 0009-0008-0069-6956

Erva Merve Dilmaç 0009-0000-4150-1483

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 9 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 4 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

AMA Bat Tonkuş M, Sevindik R, Betten F, Yılmazel O, Temel UK, Korkmaz E, Dilmaç EM. Üniversite Öğrencilerinin Duygusal ve Sosyal Yalnızlık Düzeylerinin, Yeme Tutumlarına Etkisi. JMS. Ekim 2024;5(4):155-170.