Research Article
BibTex RIS Cite

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİ UYGULAMADAKİ YETERLİLİKLERİ

Year 2023, Volume: 9 Issue: 13, 26 - 99, 02.03.2023
https://doi.org/10.51947/yonbil.1136176

Abstract

Yapılandırmacılığa göre bilgi, bilenden bağımsız bir şekilde dış dünyada var değildir. Bilgi, özneye bağlıdır. Çünkü kişi, bilgiyi diğer kişilerle etkileşerek yapılandırır; bilgiden kendi de çevresi de etkilenir. Bütün öğretmenler öğrencilerinin ne öğrendiği ile ilgilidir ve onların gelişimini takip edebilmek için uygun değerlendirme yöntemlerini bulmak zorundadırlar. Günümüzde yapılandırmacı felsefeyi benimseyen eğitim programlarının ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, alternatif ölçme ve değerlendirme oluşturmakladır. Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının etkili kullanımında öğretmenlerin büyük rolü vardır. Dolayısıyla, öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik yeterlilikleri önem kazanmaktadır. Alternatif değerlendirme yaklaşımları ve araçları öğrencinin gerçek yaşamla kendi bilgisi arasında ilişki kurması ve karşılaştığı problemlere çoklu çözüm yolları üretebilmesi için olanak yaratır.

References

  • Gray, A.(2014).“Constructivist teaching and learning” http://www.saskschoolboards.ca/old/ResearchAnddevelopment/Research Reports/Instruction/97-07.html . Erişim tarihi: 21 Şubat 2014
  • Gültekin, M. ve Karadağ, R.(2007). “Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2).503-528.
  • Gürdal, A.(2002). Fen öğretiminde metot ve teknikler, İlköğretimde fen eğitimi sempozyumu, Tekirdağ.
Year 2023, Volume: 9 Issue: 13, 26 - 99, 02.03.2023
https://doi.org/10.51947/yonbil.1136176

Abstract

References

  • Gray, A.(2014).“Constructivist teaching and learning” http://www.saskschoolboards.ca/old/ResearchAnddevelopment/Research Reports/Instruction/97-07.html . Erişim tarihi: 21 Şubat 2014
  • Gültekin, M. ve Karadağ, R.(2007). “Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2).503-528.
  • Gürdal, A.(2002). Fen öğretiminde metot ve teknikler, İlköğretimde fen eğitimi sempozyumu, Tekirdağ.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Karaaslan 0000-0001-8841-7238

Zafer Yoldaş 0000-0002-1291-3873

Celal Beklen 0000-0003-4137-9443

Hüseyin Öztarhan

Remzi Karakut 0000-0002-5132-4633

Publication Date March 2, 2023
Acceptance Date January 3, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 9 Issue: 13

Cite

APA Karaaslan, O., Yoldaş, Z., Beklen, C., Öztarhan, H., et al. (2023). FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİ UYGULAMADAKİ YETERLİLİKLERİ. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(13), 26-99. https://doi.org/10.51947/yonbil.1136176
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.