Research Article
BibTex RIS Cite

TENDENCIES OF GENERATION Z IN PURCHASING READY-TO-WEAR PRODUCTS THROUGH E-RETAIL

Year 2024, Volume: 10 Issue: 16, 47 - 57, 26.08.2024
https://doi.org/10.51947/yonbil.1504935

Abstract

Today, added value is increasing in the retail, clothing and fashion sectors and has become a widely publicized business model. Responding to consumer needs and desires as quickly as possible is at the core of fast fashion. This conceptual philosophy is based on the speed of the fast fashion supply chain and the enjoyment consumers get from the shopping experience. Generation Z consumers, the target audience of fast fashion, can purchase collection products produced by famous designers during fashion weeks in a much shorter time and at a much lower cost. One of the main reasons why the 160 billion dollar retail industry has grown so much is that fast fashion reads consumers and understands their psychological codes very well. The actors in the fast fashion ecosystem, from supply chain to logistics, from collection design to fashion retail, are positioned to meet the urgent needs and demands of consumers. A lot of academic research has been conducted on fast fashion business models and strategies, especially in the last 15-20 years. These studies focus on the supply value chain and other systemic factors, which are the most important factors that create the success of the model; Research focusing on consumers or aiming to understand their behavior has not been conducted sufficiently. The aim of this study is to determine from a holistic perspective why Generation Z consumers, who contribute to the growth of the sector, purchase fast fashion clothing products; The aim is to analyze the factors affecting purchase intention using scientific methods.

References

  • Akturan, U. (2008). Perakendecilikte Uluslararasılaşma: Gelişim Süreci, Süreci Etkileyen Faktörler ve Giriş Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.25(2):631-642.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Arman, C. (2013). Gelir Dağılımının Tüketici Davranışlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Aydın.
  • Bucaklı, A. T. (2007). Elektronik ticaret. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü. İstanbul.
  • Ceran, Y. (2009), Maliyet Bilgilerine Dayalı Stratejik Pazarlama Kararları İçin Stratejik Pazarlama Muhasebesi, Tablet Yayınları, Konya
  • Deloitte Touche Tohmatsu Limited. (2018). Global Powers of Retailing, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/at/Documents/about-deloitte/globalpowers-of-retailing-2018.pdf
  • Enginkaya, E. (2006). “Elektronik Parekandecilik ve Elektronik Alışveriş”. Ege Akademik Bakış Dergisi, 6 (10-16). Mucuk, i. (2012). Pazarlama İlkeleri (Ondokuzuncu baskı). istanbul: Türkmen Kitabevi
  • Stringer, T., Mortimer, G., ve Payne, A. R. (2020). Do ethical concerns and personal values influence the purchase intention of fast-fashion clothing?. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal.

Z KUŞAĞININ E-PERAKENDE ARACILIĞIYLA HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİ SATIN ALMA EĞİLİMLERİ

Year 2024, Volume: 10 Issue: 16, 47 - 57, 26.08.2024
https://doi.org/10.51947/yonbil.1504935

Abstract

Günümüzde perakende, giyim ve moda sektörlerinde katma değer artmakta ve yaygın olarak duyurulan bir iş modeli haline gelmektedir. Tüketici ihtiyaç ve isteklerine mümkün olan en kısa sürede yanıt vermek hızlı modanın özünde yer almaktadır. Bu kavramsal felsefe, hızlı moda tedarik zincirinin hızına ve tüketicilerin alışveriş deneyiminden aldıkları zevke dayanmaktadır. Hızlı modanın hedef kitlesi olan Z kuşağı tüketicileri, moda haftalarında ünlü tasarımcıların ürettiği koleksiyon ürünlerini çok daha kısa sürede ve çok daha düşük maliyetle satın alabiliyor. 160 milyar dolarlık perakende sektörünün bu kadar büyümesinin temel nedenlerinden biri de hızlı modanın tüketicileri okuması ve onların psikolojik kodlarını çok iyi anlaması, hızlı moda ekosistemindeki aktörler, tedarik zincirinden lojistiğe, koleksiyon tasarımından moda perakendesine tüketicilerin acil ihtiyaç ve taleplerini karşılayacak şekilde konumlandırılmıştır. Özellikle son 15-20 yılda hızlı moda iş modelleri ve stratejileri üzerine pek çok akademik araştırma yapılmıştır. Bu çalışmalar, modelin başarısını yaratan en önemli faktörler olan tedarik değer zinciri ve diğer sistemik faktörlere odaklanmakta; Tüketicilere odaklanan veya onların davranışlarını anlamayı amaçlayan araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu çalışmanın amacı, sektörün büyümesine katkı sağlayan Z Kuşağı tüketicilerinin neden hızlı moda giyim ürünlerini satın aldıklarını bütünsel bir bakış açısıyla belirlemek; Amaç, satın alma niyetini etkileyen faktörleri bilimsel yöntemler kullanarak analiz etmektir.

Ethical Statement

Makalem etik beyanım sorumluluğundadır.

Thanks

Makalemin hazırlığı için destek olan Sayın Hocam Doç. Dr. Zeki Yüksekbilgili'ye Z kuşağı ikizlerim Ege ve Berke Mutluer'e ve Z Kuşağı arkadaşlarına teşekkür ederim.

References

  • Akturan, U. (2008). Perakendecilikte Uluslararasılaşma: Gelişim Süreci, Süreci Etkileyen Faktörler ve Giriş Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.25(2):631-642.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Arman, C. (2013). Gelir Dağılımının Tüketici Davranışlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Aydın.
  • Bucaklı, A. T. (2007). Elektronik ticaret. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü. İstanbul.
  • Ceran, Y. (2009), Maliyet Bilgilerine Dayalı Stratejik Pazarlama Kararları İçin Stratejik Pazarlama Muhasebesi, Tablet Yayınları, Konya
  • Deloitte Touche Tohmatsu Limited. (2018). Global Powers of Retailing, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/at/Documents/about-deloitte/globalpowers-of-retailing-2018.pdf
  • Enginkaya, E. (2006). “Elektronik Parekandecilik ve Elektronik Alışveriş”. Ege Akademik Bakış Dergisi, 6 (10-16). Mucuk, i. (2012). Pazarlama İlkeleri (Ondokuzuncu baskı). istanbul: Türkmen Kitabevi
  • Stringer, T., Mortimer, G., ve Payne, A. R. (2020). Do ethical concerns and personal values influence the purchase intention of fast-fashion clothing?. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Systems in Context (Other)
Journal Section Articles
Authors

Özlem Ersoylu Mutluer 0009-0005-4130-6465

Publication Date August 26, 2024
Submission Date June 25, 2024
Acceptance Date June 26, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 10 Issue: 16

Cite

APA Ersoylu Mutluer, Ö. (2024). Z KUŞAĞININ E-PERAKENDE ARACILIĞIYLA HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİ SATIN ALMA EĞİLİMLERİ. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(16), 47-57. https://doi.org/10.51947/yonbil.1504935
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.