Bu makale, İnsan Kaynakları (İK) profesyonellerinin çalıştıkları kurumlar için yarattıkları değeri artırmak üzere sahip olmaları gereken mesleki yetkinlikleri ele almaktadır. Bu bağlamda bugüne kadarki araştırmaların uygulamacılar tarafından anlaşılır şekilde derlenmesi ve kullanımı kolay bir model oluşturulması hedeflenmiştir. Araştırmada öncelikle bugüne kadar oluşturulan en önemli on İK yetkinlik modeli kronolojik olarak aktarılmıştır. Ardından bu modelleri bütünleştiren, pratik bir model önerisi ortaya konulmuştur. Önerilen pratik modelde İK profesyonellerinin yetkinlikleri şu şekildedir: Kişisel Güvenilirlik, İK Uzmanlığı, Bilgi Yönetimi, Değişim Yönetimi ve Stratejik Yönetim. Önerilen model, daha iyi anlaşılması için, muhtemel davranış göstergeleri ile detaylandırılmıştır. Böylece İK yetkinlik modellerinin hem uygulamacılar tarafından daha çok kullanılabilmesi için hem de akademisyenlerin konuyla ilgili ileri çalışmaları için zemin oluşturulmuştur.
This article discusses the professional competencies Human Resources (HR) professionals need to have to increase the value they create for their organizations. In this context, it is aimed to compile researches up to date in a comprehensible manner by practitioners and to create an easy-to-use model. In the paper, first of all, the ten most important HR competency models were presented in chronological order. Then, a practical model that integrates these models was proposed. The competencies of HR professionals in the proposed practical model are: Personal Credibility, HR Expertise, Knowledge Management, Change Management and Strategic Management. The proposed model was detailed with potential behavioral indicators for better understanding. Thus, a basis was created both for the use of HR competency models by practitioners and for the advanced studies of academicians on the subject.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |