Research Article
BibTex RIS Cite

From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 10, 02.09.2022

Abstract

References

  • Antmen, A. (2008). Sanat Cinsiyet: Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Broude, N. Garrard, M. (1992). The Expanding Discourse: Feminism and Art History. New York: Westview Press.
  • Chadwick, W. (2007). Women, Art, and Society. London: Thames & Hudson.
  • Çelebi, N. (1990). Kadınlarımızın Cinsiyet Rolü Tutumları. Konya: Sebat Ofset.
  • Deepwell, K. (1995). New Feminist Art Criticism. Manchester University Press. Donovan,J. (2001). Feminist Teori. İstanbul: İletişim Yayınları. Nochlin, L. (1989). Women, Art, And Power And Other Essays. New York: Westview Press.
  • Paterson, T.G. Mathews, P. (1987). The Feminist Critique of Art History. The Art Bulletin, cilt.69, sayı.3, s. 326 – 357.
  • Pollock, G. (1983). Women, Art and Ideology: Questions for Feminist Art Historians. Woman’s Art Journal, cilt.4, Sayı1, s.39 – 47.
  • Robinson, H. (2001). Feminism-Art-Theory: An Anthology 1968–2000. NJ: Wiley- Blackwell.

Sanatın Nesnesinden İmgenin Üreticisi Olma Bağlamında Sanat Tarihinde Kadın Olgusu

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 10, 02.09.2022

Abstract

20. yüzyılın sonlarına gelininceye değin erkek egemen kültürün yarattığı toplumsal
düzen ve bu düzene bağlı olarak işleyen sanat pratiği içinde kadınların tarih boyunca hep
ikincil bırakıldığı, hatta yok sayıldığı, sanat ve yaratı söz konusu olduğunda bir obje
olmaktan öteye gidemediği bir düzen birliği olduğu görülmektedir. Yüzyıllar boyunca kadın, sanatsal
bağlamda sadece sanat yapıtının konusunu oluşturan bedeni ve cinsel çağrışımlar uyandıran uzuvları
ile estetik figürün karşılığı olarak görülmüş, diğer bir deyişle nesne olmaktan öteye geçememiş,
geçmesine izin verilmemiştir. 1970’li yıllara gelindiğinde ise bu yapı değişmeye başlamış ve kadın
sanatçılar sanat üretiminde eserin konusu olmak yerine sanat yapıtının üreticisi olma rolünü
üstlenmiştir. Bununla birlikte kadın her alanda olduğu gibi sanat alanında da var olma mücadelesini
hala sürdürmektedir. Çalışma, sanat tarihi sürecinde kadın olgusuna plastik sanatlar pratikleriyle ele
almaktadır.

References

  • Antmen, A. (2008). Sanat Cinsiyet: Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Broude, N. Garrard, M. (1992). The Expanding Discourse: Feminism and Art History. New York: Westview Press.
  • Chadwick, W. (2007). Women, Art, and Society. London: Thames & Hudson.
  • Çelebi, N. (1990). Kadınlarımızın Cinsiyet Rolü Tutumları. Konya: Sebat Ofset.
  • Deepwell, K. (1995). New Feminist Art Criticism. Manchester University Press. Donovan,J. (2001). Feminist Teori. İstanbul: İletişim Yayınları. Nochlin, L. (1989). Women, Art, And Power And Other Essays. New York: Westview Press.
  • Paterson, T.G. Mathews, P. (1987). The Feminist Critique of Art History. The Art Bulletin, cilt.69, sayı.3, s. 326 – 357.
  • Pollock, G. (1983). Women, Art and Ideology: Questions for Feminist Art Historians. Woman’s Art Journal, cilt.4, Sayı1, s.39 – 47.
  • Robinson, H. (2001). Feminism-Art-Theory: An Anthology 1968–2000. NJ: Wiley- Blackwell.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Ayça Tufan 0000-0002-5249-9726

Publication Date September 2, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Tufan, A. (2022). From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 1-10.
AMA Tufan A. From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. September 2022;6(1):1-10.
Chicago Tufan, Ayça. “From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, no. 1 (September 2022): 1-10.
EndNote Tufan A (September 1, 2022) From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 1 1–10.
IEEE A. Tufan, “From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History”, Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 1–10, 2022.
ISNAD Tufan, Ayça. “From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6/1 (September 2022), 1-10.
JAMA Tufan A. From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2022;6:1–10.
MLA Tufan, Ayça. “From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History”. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 6, no. 1, 2022, pp. 1-10.
Vancouver Tufan A. From Being the Object of Art to Being the Producer of the Image: The Case of Women in Art History. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2022;6(1):1-10.