Bu araştırmanın temel amacı, dönüşümcü ve etkileşimci liderlik tarzlarının içsel pazarlama çerçevesinde müşteri odaklılık üzerine etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında daha güvenilir ve geçerli bilgiler elde edebilmek için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreni Düzce Üniversitesi merkez kampüsünde çalışan 1435 akademik personel ve 188 idari personel olmak üzere toplam 1623 personelden oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşmanın zorluğu nedeniyle evreni temsil edebilecek 230 örneklem çoklu örnekleme yöntemi kullanılarak ilk önce tabakalara ayrılıp daha sonra basit tesadüfi yöntemle seçilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır. Elde edilen veriler aracılığıyla değişkenler arasındaki etkileşimi ortaya koymak amacı ile yapılan çoklu regresyon analizleri sonucunda içsel pazarlama algısı aracı değişken olarak alındığında dönüşümcü liderlik ile etkileşimci liderlik boyutları arasında yer alan koşullu ödül, müşteri odaklılık üzerinde pozitif yönde, etkileşimci liderlik boyutlarından olan tam serbesti boyutunun ise negatif yönde etki ettiği belirlenmiştir. Ayrıca içsel pazarlama algısı aracı değişken olarak alındığında istisnalarla yönetim-aktif boyutu ile müşteri odaklılık arasında herhangi bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir.
Other ID | JA72ZY56FD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 4 |