Güncel pazarlama yaklaşımlarının önem kazandığı son günlerde, dünyada ve ülkemizde ağızdan ağza pazarlama yaklaşımı ile viral pazarlama yaklaşımları da dikkat çekmeye başlamıştır. Viral pazarlama; ağızdan ağza pazarlamanın internet üzerinden yapılmasıdır. İnternet ortamında pazarlama mesajlarının diğer insanlara aktarılmasını teşvik etmektedir . Araştırmanın amacı; tüketicilerin sosyo-ekonomik özellikleri ile viral pazarlamanın tüketicinin satın alma kararlarını etkileme düzeyi arasındaki ilişkileri ve farklılık düzeylerini belirlemektir. Söz konusu amaca ulaşmak için 2014 yılında Fırat Üniversitesi, Bingöl Üniversitesi, Tunceli ve İnönü Üniversitelerinde öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin sosyo-ekonomik özellikleri ile viral pazarlama uygulamalrı arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir
Viral Pazarlama Ağızdan Ağıza Pazarlama Tüketici Davranışı Sosyo-Ekonomik Özellikler.
Current marketing approaches gained importance in recent days, our country in the world and word of mouth marketing approach with the viral marketing approach began to attract attention. Viral marketing; word of mouth marketing is done over the internet. In the Internet environment encourages people to be transferred to other marketing messages . The purpose of the research; consumer to determine the socio-economic characteristics of the relations between the viral marketing of consumer purchasing decisions affect the level and level differences. Firat University in 2014 to achieve the said objective, Bingöl University, studying in Tunceli and Inonu University, a study was conducted on college students. Research; Among the socio-economic characteristics of students with viral marketing apps were found to be statistically significant difference
Diğer ID | JA63DC79MD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |