ÖZET
Hastanede yatan hastaların hemşirelik bakımından duydukları memnuniyet düzeyleri ile ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın örneklemini cerrahi birimlerde yatan 184 hasta oluşturdu. Veriler tanıtıcı özellikleri içeren anket formu ve "Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği (HHMÖ)" kullanılarak toplandı. Araştırmaya katılan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet puan ortalamasının yüksek (146,1±18,5) olduğu bulundu. Hastaların HHMÖ puan ortalaması ile tanıtıcı özelliklerden daha önceki hastane deneyimi izlenimi karşılaştırıldığında memnun olanlarda 146,36 (%94,6), memnun olmayanlarda 124,88 (%5,4) olan ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulundu (p=0,045). Memnuniyet ölçümlerinin geçerli ölçüm araçlarıyla, belirli aralıklarla yapılması ve benzer çalışmaların daha geniş örneklem grubuyla gerçekleştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: Hasta memnuniyeti, hemşirelik bakımı, bakım kalitesi, sağlık hizmeti
Hasta memnuniyeti hemşirelik bakımı bakım kalitesi sağlık hizmeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3 - Int J Basic Clin Med |