BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ ÇAĞINDA GİRİŞİMCİLİĞİN DEĞİŞEN PROFİLİ

Yıl 2016, Sayı: 55, 55 - 65, 30.10.2016

Öz

Bilgi çağında küreselleşme ve bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler girişimcilik profilini değiştirmektedir. Girişimci bilgi ve iletişim teknolojileri aracılığı ile müşteri taleplerini karşılayacak veya yeni talepler yaratacak yeni, farklı ve yaratıcı fikirleri coğrafi uzaklıktan bağımsız olarak ürüne ve hizmete dönüştürmektedir. Bilgi çağında girişimciler yeni fikirleri üretirken veya ürünlerini meydana getirirken dijitalleşme ile atom dünyasını ve bit dünyasını birleştirmektedirler. Bu çalışmada ise bilgi çağında küreselleşmenin, enformasyon teknolojilerindeki gelişmelerin, sanallığın ve dijitalleşmenin girişimciliğin profilini nasıl etkilediği incelenecektir.

Kaynakça

  • Aktan, C. Yeni ekonominin özellikleri, 15 Ağustos 2016, http://www.canaktan.org/yenitrendler/ yeni-ekonomi/ozellikleri.htm
  • Akuhwa, P. T., Gbande, C. A., Akorga, B. S. & Adye, Z. S. (2015). Knowledge-based entrepreneurship and globalization: correlates for the wealth of nations and perspectives from Nigeria, Open Journal of Applied Sciences, 5, 460-484.
  • Anderson, C. (2014). Geleceği üretenler. (L. Görkem, Çev.). İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Carrillo, J. (1997). Managing knowledge-based value systems. Journal of Knowledge Management, 1 (4), 280-286.
  • Charalambidis, D. (2014). ICT in the future classrooms and teaching: preparing the knowledge workers of the 21st century”, International Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations, 56-63.
  • Drucker, P. F. (1993). Kapitalist Ötesi Toplum. (B. Çorakçı Çev.). İstanbul: İnkılap Kitabevi. Düren, A.Z. (2002). 2000’li yıllarda yönetim (2. bs.). İstanbul: Alfa Basım Yayın.
  • Gabberty, J. W. & Thomas, J. D. E. (2007). Driving creativity: extending knowledge management into the multinational corporation. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 2, 1-13.
  • Kim, W. C. & Mauborgne, R. (2005). Mavi okyanus stratejisi. (Ş. Alpagut, Çev.). İstanbul: CSA Global Publishing.
  • Malhotra, Y. (2005). Integrating knowledge management technologies in organizational business processes: getting real time enterprises to deliver real business performance. Journal of Knowledge Management, 9 (1), 7-28.
  • Schumpeter, J. A. (1994). Capitalism, socialism & democracy (5th Ed.). New York: Routledge.
  • Sharma, P. & Chrisman, J. J. (1999). Toward a reconciliation of the definitional issues in the field of corporate entrepreneurship. Entrepreneurship: Theory & Practice, 23 (3), 11-27.
  • Stam, E. & Garnsey, E. (2010). Entrepreneurship in the Knowledge Economy, In J. R. Bessant,Tim Venables (Ed), Creating Wealth from Knowledge: Meeting the Innovation Challenge (pp.145-176), Edward Elgar Publishing.
  • Toffler, A. (1996). Üçüncü dalga (3.bs.). (A. Seden Çev.). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Utterback, J. M. & Suarèz, F. F. (1993). Innovation, competition, and industry structure. Research Policy, 22, 1-21.
  • Uygun, M. & Özçifçi, V. (2012). Girişimcilerin sosyal ağlara yönelik algılamalarının incelenmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (1), 189-202.
  • Uzyurt, C. (2008). Pazarlamada değer yaratma aracı olarak yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.

THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE

Yıl 2016, Sayı: 55, 55 - 65, 30.10.2016

Öz

Entrepreneurs translate different and creative ideas into products and services for meeting 

customers demands or creating new demands through information and communication 

technologies as being independent of geographic distance. At the information age, 

entrepreneurs are combining the atomic world and the bits world on the basis of digitalization 

while creating new ideas or products. Therefore developments in the information and 

communication technologies and globalization are changing entrepreneur profile. The 

study will examine how globalization, developments of information technologies, 

virtuality and digitalization affect entrepreneur profile in the information age. 


Kaynakça

  • Aktan, C. Yeni ekonominin özellikleri, 15 Ağustos 2016, http://www.canaktan.org/yenitrendler/ yeni-ekonomi/ozellikleri.htm
  • Akuhwa, P. T., Gbande, C. A., Akorga, B. S. & Adye, Z. S. (2015). Knowledge-based entrepreneurship and globalization: correlates for the wealth of nations and perspectives from Nigeria, Open Journal of Applied Sciences, 5, 460-484.
  • Anderson, C. (2014). Geleceği üretenler. (L. Görkem, Çev.). İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Carrillo, J. (1997). Managing knowledge-based value systems. Journal of Knowledge Management, 1 (4), 280-286.
  • Charalambidis, D. (2014). ICT in the future classrooms and teaching: preparing the knowledge workers of the 21st century”, International Conference on Artificial Intelligence Applications and Innovations, 56-63.
  • Drucker, P. F. (1993). Kapitalist Ötesi Toplum. (B. Çorakçı Çev.). İstanbul: İnkılap Kitabevi. Düren, A.Z. (2002). 2000’li yıllarda yönetim (2. bs.). İstanbul: Alfa Basım Yayın.
  • Gabberty, J. W. & Thomas, J. D. E. (2007). Driving creativity: extending knowledge management into the multinational corporation. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 2, 1-13.
  • Kim, W. C. & Mauborgne, R. (2005). Mavi okyanus stratejisi. (Ş. Alpagut, Çev.). İstanbul: CSA Global Publishing.
  • Malhotra, Y. (2005). Integrating knowledge management technologies in organizational business processes: getting real time enterprises to deliver real business performance. Journal of Knowledge Management, 9 (1), 7-28.
  • Schumpeter, J. A. (1994). Capitalism, socialism & democracy (5th Ed.). New York: Routledge.
  • Sharma, P. & Chrisman, J. J. (1999). Toward a reconciliation of the definitional issues in the field of corporate entrepreneurship. Entrepreneurship: Theory & Practice, 23 (3), 11-27.
  • Stam, E. & Garnsey, E. (2010). Entrepreneurship in the Knowledge Economy, In J. R. Bessant,Tim Venables (Ed), Creating Wealth from Knowledge: Meeting the Innovation Challenge (pp.145-176), Edward Elgar Publishing.
  • Toffler, A. (1996). Üçüncü dalga (3.bs.). (A. Seden Çev.). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Utterback, J. M. & Suarèz, F. F. (1993). Innovation, competition, and industry structure. Research Policy, 22, 1-21.
  • Uygun, M. & Özçifçi, V. (2012). Girişimcilerin sosyal ağlara yönelik algılamalarının incelenmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (1), 189-202.
  • Uzyurt, C. (2008). Pazarlamada değer yaratma aracı olarak yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökçe Akdemir Ömür

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Akdemir Ömür, G. (2016). THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi(55), 55-65.
AMA Akdemir Ömür G. THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. Ekim 2016;(55):55-65.
Chicago Akdemir Ömür, Gökçe. “THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 55 (Ekim 2016): 55-65.
EndNote Akdemir Ömür G (01 Ekim 2016) THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 55 55–65.
IEEE G. Akdemir Ömür, “THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE”, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 55, ss. 55–65, Ekim 2016.
ISNAD Akdemir Ömür, Gökçe. “THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi 55 (Ekim 2016), 55-65.
JAMA Akdemir Ömür G. THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2016;:55–65.
MLA Akdemir Ömür, Gökçe. “THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE”. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, sy. 55, 2016, ss. 55-65.
Vancouver Akdemir Ömür G. THE CHANGING PROFILE OF ENTREPRENEURS IN THE KNOWLEDGE AGE. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi. 2016(55):55-6.