Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 25 - 34, 10.06.2019
https://doi.org/10.32568/jfce.545945

Öz

The
aim of this study was to determine the classroom management skill levels of
preschool teachers. Descriptive screening method was used as the research
method in the study. The population of the study consisted of 705 preschool
teachers in Sakarya while the study sample was comprised of 500 preschool
teachers who were reached from the population. The findings obtained in the
study are as follows: 1- It was found that the classroom skill levels of the
pre-school teachers were slightly above the mean. 2- There was not any
significant difference in the classroom management skill levels of the
pre-school teachers according to marital status, age, perceived income level,
educational level, professional seniority years, number of students in the
classroom and taking in-service training. 3- There were significant differences
in the classroom management skill levels of the preschool teachers according to
staff title, school location and school type. Accordingly, the contracted
teachers perceived their classroom management skills higher than the permanent
and substitute teachers. The teachers working in the city center perceived
their classroom management skills higher than the teachers working in the
district and other settlements. The teachers working in the private schools
perceived their classroom management skills higher than the teachers working in
the public schools.
 

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki ilişki, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, D. (2017), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Öğretmenlik Stilleri Üzerindeki Etkisi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Dal M. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejileri, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Daştan Ş. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Düzeyleri İle Üstün yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Tutumların Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, T. (2015), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algılarının ve Sınıf Yönetimi Stratejilerinin Çocuk-Öğretmen İlişkileri Üzerinde Etkileri, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Denizel Güven, E. ve Cevher, F. N. (2005). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c.2 s.18, ss.1-22.
  • İpek S. (2015), Temel Eğitimde Görev Yapan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Öz-Yeterlik İnançları ve Mesleki Tutumları (Rize İli Örneği), Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Karatekin K.N.Ç (2018), Okul Öncesi Öğretmenlerinin İletişim Becerileri İle Sınıf Yönetimi Becerileri arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü , Yüksek Lisans Tezi.
  • Keleş O. (2013), Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Tutum Ve İnançlarının İncelenme, Türkiye Cumhuriyeti Çukurova Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Küsmüş G.İ. (2018), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Mesleki Profesyonellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Nur İ. (2012), Anaokullarında Örgüt İklimi İle Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özen Ş. (2008), Okul Öncesi Eğitim ve Aile: Anne ve Babaların Okul Öncesi Eğitimden Beklentileri, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk A. (2006), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Yetenekleri İş Doyumları Ve Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Semerci, D. (2015) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri, Öz Yeterlik Algıları ve Mesleki Motivasyonları arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yeşilyurt, Z.C. (2011), Çocukları Anaokuluna Devam Eden Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri ve Kurumların Bu Beklentileri Karşılama Durumları, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldırım Ö. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin İş Doyumu İle Sınıf Yönetimi Becerileri arasındaki İlişki Başakşehir ve Küçükçekmece İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldız M. (2018), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Sınıf Yönetimi Becerileri ile ilişkisi, İstanbul Aydın Üniversitesi Ve Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİ DÜZEYLERİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 25 - 34, 10.06.2019
https://doi.org/10.32568/jfce.545945

Öz

Bu
çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri
düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmada, araştırma yöntemi olarak betimsel
tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Sakarya ili merkez ve
ilçelerinde görev yapan toplam 705 ve örneklemi ise, bu öğretmenlerden
ulaşılabilen toplam 500 okul öncesi öğretmeninden oluşmuştur. Araştırmada elde
edilen bulgular şunlardır: 1- Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf becerileri
düzeyleri ortanın biraz üstünde bulunmuştur. 2- Okul öncesi öğretmenlerinin
sınıf yönetimi becerisi düzeylerinde medeni durum, yaş, algılanan gelir düzeyi,
eğitim düzeyi, mesleki kıdem yılı, sınıftaki öğrenci sayısı ve hizmet içi
eğitim değişkenleri açısından anlamlı bir fark yoktur. 3- Okul öncesi
öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi düzeylerinde kadro unvanı, okulun
bulunduğu konum ve okul türü açısından anlamlı bir fark vardır. Buna göre,
sözleşmeli olarak çalışan öğretmenler sınıf yönetim becerilerini, kadrolu ve
ücretli öğretmenlere kıyasla daha yüksek algılamaktadırlar. İl merkezinde
çalışan öğretmenler sınıf yönetim becerilerini, ilçe ve diğer yerleşim
birimlerinde çalışan öğretmenlere kıyasla daha yüksek algılamaktadırlar. Özel
okullarda çalışan öğretmenler sınıf yönetim becerilerini, devlet okullarında
çalışan öğretmenlere kıyasla daha yüksek olarak algılamaktadırlar.

Kaynakça

  • Adıgüzel, İ. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki ilişki, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, D. (2017), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Öğretmenlik Stilleri Üzerindeki Etkisi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Dal M. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejileri, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Daştan Ş. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Düzeyleri İle Üstün yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Tutumların Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, T. (2015), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algılarının ve Sınıf Yönetimi Stratejilerinin Çocuk-Öğretmen İlişkileri Üzerinde Etkileri, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Denizel Güven, E. ve Cevher, F. N. (2005). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c.2 s.18, ss.1-22.
  • İpek S. (2015), Temel Eğitimde Görev Yapan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Öz-Yeterlik İnançları ve Mesleki Tutumları (Rize İli Örneği), Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Karatekin K.N.Ç (2018), Okul Öncesi Öğretmenlerinin İletişim Becerileri İle Sınıf Yönetimi Becerileri arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü , Yüksek Lisans Tezi.
  • Keleş O. (2013), Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Tutum Ve İnançlarının İncelenme, Türkiye Cumhuriyeti Çukurova Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Küsmüş G.İ. (2018), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Mesleki Profesyonellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Nur İ. (2012), Anaokullarında Örgüt İklimi İle Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özen Ş. (2008), Okul Öncesi Eğitim ve Aile: Anne ve Babaların Okul Öncesi Eğitimden Beklentileri, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk A. (2006), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Yetenekleri İş Doyumları Ve Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Semerci, D. (2015) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri, Öz Yeterlik Algıları ve Mesleki Motivasyonları arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yeşilyurt, Z.C. (2011), Çocukları Anaokuluna Devam Eden Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri ve Kurumların Bu Beklentileri Karşılama Durumları, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldırım Ö. (2016), Okul Öncesi Öğretmenlerinin İş Doyumu İle Sınıf Yönetimi Becerileri arasındaki İlişki Başakşehir ve Küçükçekmece İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldız M. (2018), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Sınıf Yönetimi Becerileri ile ilişkisi, İstanbul Aydın Üniversitesi Ve Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehra Betül Yaman

Ömer Faruk Tutkun

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaman, Z. B., & Tutkun, Ö. F. (2019). Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers. Journal of Family Counseling and Education, 4(1), 25-34. https://doi.org/10.32568/jfce.545945
AMA Yaman ZB, Tutkun ÖF. Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers. JFCE. Haziran 2019;4(1):25-34. doi:10.32568/jfce.545945
Chicago Yaman, Zehra Betül, ve Ömer Faruk Tutkun. “Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers”. Journal of Family Counseling and Education 4, sy. 1 (Haziran 2019): 25-34. https://doi.org/10.32568/jfce.545945.
EndNote Yaman ZB, Tutkun ÖF (01 Haziran 2019) Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers. Journal of Family Counseling and Education 4 1 25–34.
IEEE Z. B. Yaman ve Ö. F. Tutkun, “Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers”, JFCE, c. 4, sy. 1, ss. 25–34, 2019, doi: 10.32568/jfce.545945.
ISNAD Yaman, Zehra Betül - Tutkun, Ömer Faruk. “Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers”. Journal of Family Counseling and Education 4/1 (Haziran 2019), 25-34. https://doi.org/10.32568/jfce.545945.
JAMA Yaman ZB, Tutkun ÖF. Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers. JFCE. 2019;4:25–34.
MLA Yaman, Zehra Betül ve Ömer Faruk Tutkun. “Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers”. Journal of Family Counseling and Education, c. 4, sy. 1, 2019, ss. 25-34, doi:10.32568/jfce.545945.
Vancouver Yaman ZB, Tutkun ÖF. Classroom Management Skill Levels of Preschool Teachers. JFCE. 2019;4(1):25-34.