Estetik bakış açısına sahip
bireyler çevrelerini de güzelleştiren bireylerdir. Estetik öğretim sanat
eğitimi içinde yer alan bir öğretim biçimidir. Bu amaçla geliştirilen
araştırmada, 6. sınıf Görsel Sanatlar dersinde gerçekleştirilen bir program
önerisi ortaya koyulmuştur. Araştırmada kontrol grubuna geleneksel yöntem
uygulanırken deney grubuna ise Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi ve Aktif
Öğrenmeyle Yapılandırmacı anlayış uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden eylem araştırmasıdır. Deney ve kontrol gruplarının ders
işlenişleri betimsel analiz yöntemi ile doğrudan alıntılar kullanılarak
karşılaştırılmıştır. Ayrıca deney grubuna uygulanan ders etkinlik formları tek
başına değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; üç aşamadan oluşan kontrol grubunun
derslerindense deney grubunun altı aşamadan oluşan ve etkinlik formlarının da
içinde bulunduğu ders süreci daha yönlendirici ve öğretici olduğu sonucuna
varılmıştır.
Okan Akın, N., & Özsoy, V. (2017). GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts, 12(3), 205-215.
AMA
Okan Akın N, Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. Temmuz 2017;12(3):205-215.
Chicago
Okan Akın, Nalan, ve Vedat Özsoy. “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts 12, sy. 3 (Temmuz 2017): 205-15.
EndNote
Okan Akın N, Özsoy V (01 Temmuz 2017) GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts 12 3 205–215.
IEEE
N. Okan Akın ve V. Özsoy, “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 3, ss. 205–215, 2017.
ISNAD
Okan Akın, Nalan - Özsoy, Vedat. “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts 12/3 (Temmuz 2017), 205-215.
JAMA
Okan Akın N, Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2017;12:205–215.
MLA
Okan Akın, Nalan ve Vedat Özsoy. “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 3, 2017, ss. 205-1.
Vancouver
Okan Akın N, Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2017;12(3):205-1.