Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 205 - 215, 07.07.2017

Öz

Estetik bakış açısına sahip
bireyler çevrelerini de güzelleştiren bireylerdir. Estetik öğretim sanat
eğitimi içinde yer alan bir öğretim biçimidir. Bu amaçla geliştirilen
araştırmada, 6. sınıf Görsel Sanatlar dersinde gerçekleştirilen bir program
önerisi ortaya koyulmuştur. Araştırmada kontrol grubuna geleneksel yöntem
uygulanırken deney grubuna ise Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi ve Aktif
Öğrenmeyle Yapılandırmacı anlayış uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden eylem araştırmasıdır. Deney ve kontrol gruplarının ders
işlenişleri betimsel analiz yöntemi ile doğrudan alıntılar kullanılarak
karşılaştırılmıştır. Ayrıca deney grubuna uygulanan ders etkinlik formları tek
başına değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; üç aşamadan oluşan kontrol grubunun
derslerindense deney grubunun altı aşamadan oluşan ve etkinlik formlarının da
içinde bulunduğu ders süreci daha yönlendirici ve öğretici olduğu sonucuna
varılmıştır. 

Kaynakça

  • • Atan, A., (1996). Yetenek Sanat Eğitiminin Temel Altyapısı Özelliğindedir. Milli Eğitim. 131, (13-15).
  • • Etike, S., (1996). Sanat Eğitiminde Çocuğa ve Gence Sanattan Anlayan Bir Kişilik Kazandırmak Hedeflenir. Milli Eğitim. 131, (23-24).
  • • Erinç, S.M., (1995a). Kültür Sanat Sanat Kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • • Erinç, S.M., (1998a). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • • Kirişoğlu, O.T., (1991). Sanatta Eğitim. Ankara: Demircioğlu Matbaası.
  • • Okan Akın, N., (2006). İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitiminde Estetik Öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • • Özsoy, V., (1996). Resim-İş Eğitimi (Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması. Milli Eğitim. 131, (37-40).
  • • Read, H., (1981). Sanat ve Toplum. (Çev.Selçuk Mülayim), Ankara: Umran Yayıncılık.
  • • Uçan, A., (1996). Resim-İş Eğitimin’den Plastik Sanatlar Eğitimi’ne. Milli Eğitim. 131, (9-11).
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 3, 205 - 215, 07.07.2017

Öz

Kaynakça

  • • Atan, A., (1996). Yetenek Sanat Eğitiminin Temel Altyapısı Özelliğindedir. Milli Eğitim. 131, (13-15).
  • • Etike, S., (1996). Sanat Eğitiminde Çocuğa ve Gence Sanattan Anlayan Bir Kişilik Kazandırmak Hedeflenir. Milli Eğitim. 131, (23-24).
  • • Erinç, S.M., (1995a). Kültür Sanat Sanat Kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • • Erinç, S.M., (1998a). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • • Kirişoğlu, O.T., (1991). Sanatta Eğitim. Ankara: Demircioğlu Matbaası.
  • • Okan Akın, N., (2006). İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitiminde Estetik Öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • • Özsoy, V., (1996). Resim-İş Eğitimi (Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması. Milli Eğitim. 131, (37-40).
  • • Read, H., (1981). Sanat ve Toplum. (Çev.Selçuk Mülayim), Ankara: Umran Yayıncılık.
  • • Uçan, A., (1996). Resim-İş Eğitimin’den Plastik Sanatlar Eğitimi’ne. Milli Eğitim. 131, (9-11).
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nalan Okan Akın

Vedat Özsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okan Akın, N., & Özsoy, V. (2017). GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts, 12(3), 205-215.
AMA Okan Akın N, Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. Temmuz 2017;12(3):205-215.
Chicago Okan Akın, Nalan, ve Vedat Özsoy. “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts 12, sy. 3 (Temmuz 2017): 205-15.
EndNote Okan Akın N, Özsoy V (01 Temmuz 2017) GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts 12 3 205–215.
IEEE N. Okan Akın ve V. Özsoy, “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 3, ss. 205–215, 2017.
ISNAD Okan Akın, Nalan - Özsoy, Vedat. “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts 12/3 (Temmuz 2017), 205-215.
JAMA Okan Akın N, Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2017;12:205–215.
MLA Okan Akın, Nalan ve Vedat Özsoy. “GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 3, 2017, ss. 205-1.
Vancouver Okan Akın N, Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2017;12(3):205-1.