Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Konaklama İşletmelerinde Çocuk Bakıcılığı Hizmeti ve Çocuk Kulübü

Yıl 2018, Sayı: 2, 51 - 58, 20.12.2018

Öz

Turizmde hizmet veren işletmeler göz önüne alındığında konaklama işletmeleri gerek yönetim ekibi, gerek donanımları ve gerekse verdikleri hizmet çeşitleri bakımından temel teşkil eden dinamik yapıya sahip işletmelerdir. Sektörel anlamda önemi ve özelliği bakımından başlıca bir takım ilkelere dayanmaktadır. Bunlar; insan gücüne dayalı olması, günün 24 saati, haftanın 7 günü faaliyet gösteriyor olması, ekip çalışması bilinci ile işleyişi ve dinamik bir yapıya sahip olması fonksiyonlarından yola çıkarak departmanlaşma hizmeti ile memnuniyete dönük sosyal işletmelerdir. Bilindiği gibi, departmanlar bir zincirin halkası rolünü üstlenmiştir. Önbüro, muhasebe, satın alma, yiyecek-içecek, kat hizmetleri yönetimi, satış-pazarlama, insan kaynakları, güvenlik, teknik servis ve halkla ilişkiler olmak üzere otelin ölçeğine göre artırılabilir veya azaltılabilir departmanlardır. Amaç hizmette kalite olmakla birlikte temelde müşteri memnuniyetidir. Her bir departmanın her ne kadar farklı işleyişi var gibi görünse de ortak hedefi, misafirin geri dönüşünü ve memnuniyetini sağlamaktır. Memnun olan müşteri, aynı konaklama işletmesini bir sonraki dönemde tekrar tercih edebilmesi için kat hizmetleri departmanında sanitasyon ve hijyen ne kadar önemli ise, çocuk bakıcılığı ve “funclub” hizmeti bir o kadar önemlidir. Nitekim kat hizmetleri departmanının başlıca uygulama esaslarında yer alan çocuk bakıcılığı hizmeti konaklama işletmelerinin can damarıdır.  Çocuk bakıcılığı hizmeti konuğun taleplerine cevap verebilen, güvenilir, sorumluluk sahibi kişilerin görevi üstlenmesi işletmenin itibarı açısından önem taşır. Diğer yandan şayet, konuk çocuk ise, işletmenin tercihinde “çocuk memnuniyeti “ en önemli belirteçtir. Bu tercih hem ebeveyne rahat bir tatil olanağı sağlayacak hem de çocuk tatil sürecinde sosyalleşecek, “birey” fikriyle zamanını değerlendirerek tatil yapmış olacak ve böylelikle işletme, ailenin de takdirini kazanmış olacaktır. Bu çalışmanın amacı; Turizm kavramında bilinçaltı eğilimiyle hareket edip, işletmelerin, hizmetin maliyetin ve memnuniyetin önemi kadar ortak dilin sevgi olduğu düşüncesiyle “çocuk kalbi ile turizm” yaklaşımının vurgulanmasıdır. Sonuç olarak, Türkiye turizminde çocuk beğenileri ve tercihlerinin öneminin konaklama işletmelerindeki memnuniyeti üzerine yapılan bir değerlendirmedir.

Kaynakça

  • Altunışık, R. & Coşkun, R. & Bayraktaroğlu, S. (2012).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, (7. Baskı), Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
  • Aslan, N. (2009). An Examination of Family Leisure and Family Satisfaction Among Traditional Turkish Families, Journal of LeisureResearch, 41 (2), pp. 157–176.
  • Aygün, İ. (2006). Çocukların Ailede Satın Alma Kararları Üzerine Etkileri ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Gebze.
  • Darley, W. K. & Lim, J.S. (1986). Family Decision Making In Leisure-Time Activities: An Exploratory Investigation of The Impact of Locus of Control, Child Age Influence Factorand Parental Type on Perceived Child Influence, Advances in Consumer Research, 13, s. 370–374.
  • Doğan, H.Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri, İkinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. Ekasasi, S.R. (2005). The Role of Children in Family Decision Making: A theoretical Review, Edisi Khusus Jsb on Marketing, pp. 25–41.
  • Emir, O. (2007). Otel İşletmelerinde Müşterilerin Hizmet Beklentileri ve memnuniyet (Tatmin) Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Araştırma” Yayınlanmamış Doktora Tezi Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Emir, O. & Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi, 17,2.
  • Fernandez, M.C.L. & Bedia, A.M.S., (2004). Is the Hotel Classification System A Good Indicator of Hotel Quality? an Application in Spain, Tourism Management 25, s. 771-775.
  • Filiatrault, P. & Ritchie, J.R.B. (1980), “Joint Purchasing Decisions: A Comparison of Influence Structure in Family and Couple Decision Making Units”, The Journal of Consumer Research, 7 (2), 131–140.
  • Hacıoğlu, N. (1989). Mesleki Turizm Eğitiminin Geleceği, International Tourism Magazine, No: 45.
  • Işın, F.B. (2001). Beş-Altı Yaş Çocuklarının Ailenin Satın Alma Davranışına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Lebe, F. (2006). Tüketici Davranış ve Tercihlerinin Analizi: Erzurum İçin Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Odabaşı, Y. (1996). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayınları No:2, Eskişehir.
  • OTED, Housekeeping Yönetimi (1999), Otel Temizlik Eğitimi ve Dekarasyonu Derneği, İstanbul.
  • Qualls, W.J. (1987). Household Decision Behaviour: The Impact of Husbands’ and Wives’ Sex Role Orientation, The Journal of Consumer Research, 14 (2), 264–279.
  • Swarbrooke, J. & Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism. Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Şimşek, A.T. (2008). Turizm Pazarlamasında Turistik Tüketici Davranışları Açısından Tatil Satın Alma Sürecinin Özellikleri ve Alanya Üzerinde Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, İstanbul.
  • Thomson, E.S. & Laing, A.W. & Mckee, L. (2007). Family Purchase Decision Making: Exploring Child Influence Behaviour, Journal of Consumer Behaviour, 6 (4), 182–202.
  • Wang, K.C. &, Hsieh, A.T. Yeh, Y.C. & Tsai, C.W. (2004). Who is The Decision-Maker: The Parentsor The Child in Group Package Tours?, Tourism Management, 25 (2), 183-194.
  • Yıldız Kale, E.(2010). Otel İşletmelerinde Yenilikçi Hizmetler SOİD-Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Yıl:7, Sayı: 2, 30.
Yıl 2018, Sayı: 2, 51 - 58, 20.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R. & Coşkun, R. & Bayraktaroğlu, S. (2012).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, (7. Baskı), Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
  • Aslan, N. (2009). An Examination of Family Leisure and Family Satisfaction Among Traditional Turkish Families, Journal of LeisureResearch, 41 (2), pp. 157–176.
  • Aygün, İ. (2006). Çocukların Ailede Satın Alma Kararları Üzerine Etkileri ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Gebze.
  • Darley, W. K. & Lim, J.S. (1986). Family Decision Making In Leisure-Time Activities: An Exploratory Investigation of The Impact of Locus of Control, Child Age Influence Factorand Parental Type on Perceived Child Influence, Advances in Consumer Research, 13, s. 370–374.
  • Doğan, H.Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri, İkinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. Ekasasi, S.R. (2005). The Role of Children in Family Decision Making: A theoretical Review, Edisi Khusus Jsb on Marketing, pp. 25–41.
  • Emir, O. (2007). Otel İşletmelerinde Müşterilerin Hizmet Beklentileri ve memnuniyet (Tatmin) Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Antalya’da Bir Araştırma” Yayınlanmamış Doktora Tezi Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Emir, O. & Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi, 17,2.
  • Fernandez, M.C.L. & Bedia, A.M.S., (2004). Is the Hotel Classification System A Good Indicator of Hotel Quality? an Application in Spain, Tourism Management 25, s. 771-775.
  • Filiatrault, P. & Ritchie, J.R.B. (1980), “Joint Purchasing Decisions: A Comparison of Influence Structure in Family and Couple Decision Making Units”, The Journal of Consumer Research, 7 (2), 131–140.
  • Hacıoğlu, N. (1989). Mesleki Turizm Eğitiminin Geleceği, International Tourism Magazine, No: 45.
  • Işın, F.B. (2001). Beş-Altı Yaş Çocuklarının Ailenin Satın Alma Davranışına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Lebe, F. (2006). Tüketici Davranış ve Tercihlerinin Analizi: Erzurum İçin Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Odabaşı, Y. (1996). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayınları No:2, Eskişehir.
  • OTED, Housekeeping Yönetimi (1999), Otel Temizlik Eğitimi ve Dekarasyonu Derneği, İstanbul.
  • Qualls, W.J. (1987). Household Decision Behaviour: The Impact of Husbands’ and Wives’ Sex Role Orientation, The Journal of Consumer Research, 14 (2), 264–279.
  • Swarbrooke, J. & Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism. Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Şimşek, A.T. (2008). Turizm Pazarlamasında Turistik Tüketici Davranışları Açısından Tatil Satın Alma Sürecinin Özellikleri ve Alanya Üzerinde Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, İstanbul.
  • Thomson, E.S. & Laing, A.W. & Mckee, L. (2007). Family Purchase Decision Making: Exploring Child Influence Behaviour, Journal of Consumer Behaviour, 6 (4), 182–202.
  • Wang, K.C. &, Hsieh, A.T. Yeh, Y.C. & Tsai, C.W. (2004). Who is The Decision-Maker: The Parentsor The Child in Group Package Tours?, Tourism Management, 25 (2), 183-194.
  • Yıldız Kale, E.(2010). Otel İşletmelerinde Yenilikçi Hizmetler SOİD-Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Yıl:7, Sayı: 2, 30.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Serap İnceöz

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnceöz, S. (2018). Konaklama İşletmelerinde Çocuk Bakıcılığı Hizmeti ve Çocuk Kulübü. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi(2), 51-58.