Bu
araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sayı duyusu
performansını, soruların bağlam içerip içermeme durumu, sayı duyusu
bileşenleri, cinsiyet, Türkçe ve matematik dersleri akademik başarısı
değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmada betimsel araştırma türlerinden
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim
yılının bahar döneminde 199 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi ile
gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak bağlam içeren ve içermeyen
problem durumlarından oluşan sayı duyusu ölçme araçları kullanılmıştır. Verilerin
analizinde, betimsel istatistikler, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis H
testi ve Spearman sıra farkları korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğrencilerin sayı duyusu performansının oldukça düşük olduğu
görülmüştür. Soruların özelliklerine
bağlı olarak bazı sorularda sayı duyusu kullanımı biraz daha artmıştır.
Öğrencilerin sayı duyusu performansları cinsiyete göre anlamlı bir farklılaşma
göstermemiştir. Türkçe ve matematik dersleri akademik başarısı düşük olan
öğrencilerin, orta ve yüksek düzey başarı gösteren öğrencilerle benzer sayı
duyusu performansı gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Sayı duyusu sayı duyusu bileşenleri ilkokul dördüncü sınıf bağlam akademik başarı
The aim of the study is to analyse the number sense performance of the fourth
grade elementary school students based on the variables of context-based and
noncontext-based items, number sense components, gender and student achievement
in Turkish and mathematics courses. The study uses correlational survey model
which part of descriptive research types. The study was carried out during the
spring semester of the school year 2017-2018 on a sample of 199 fourth grade
students. The data of the study were gathered through the administration of
number sense tests including context-based and noncontext-based items. In the
data analysis the descriptive statistics, the Mann-Whitney U test, the Kruskal
Wallis H test and the Spearman Correlation Coefficient were employed. The results of the study showed that the performance
of the participants in using number sense was very low. In some problems it increased based on the
characteristics of the items. Their number sense performance did not
significantly vary based on gender. It was also found that those students whose
achievement in the courses of Turkish and mathematics was lower had the same
level of number sense performance as those students whose achievement in the
courses of Turkish and mathematics was either higher or medium.
Number sense number sense components elementary school fourth grade context academic achievement