Araştırma Makalesi

A study on social studies teacher candidates' views on museums and museum education

1465 - 1475, 15.06.2020
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.730966

Öz

The aim of this study is to determine the opinions of Social Studies Teacher Candidates on museums and museum education. The study group of the research consisted of social studies teacher candidates studying in the Undergraduate Program of Social Studies Teaching in Van Yuzuncu Yıl University during the 2018-2019 academic year. The study group consisted of 209 teacher candidates totally. In this research, which was conducted with the survey model, open-ended questionnaires were used as a data collection tool. The data gathered through the student's interviews were analyzed by applying descriptive analysis method. When the research results are evaluated in general, ıt is seen that; the majority of teacher candidates in the study group did not go to the museum in their lives; they did not take a lesson/course/seminar related to museum education at school; where they believe that the museum has an important place in education in terms of learning onsite, seeing real ruins of the history and giving information about the past; they believe the necessity of making plan, when they appointed as a teacher.

Kaynakça

  • Abacı, O. (2005). Çocuk ve müze. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Aladağ, E., Akkaya, D. ve Şensöz, G. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (2), s.199-217 Ata, B. (2009). Eğitimde yeni yaklaşımlar. 29 Temmuz 2019 Tarihinde https://sabunagaci.com/2011/10/07/egitimde-yeni-yaklasimlar/ Aydoğan, K., E., B.(2017). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında müze eğitimi ve uygulamaları dersi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1), s. 72-106 Bozdoğan, A., E. (2016). Okul dışı çevrelere eğitim amaçlı gezi düzenleyebilme öz-yeterlik inancı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 9(1), s.111-129. 28 Temmuz 2019 tarihinde https://toad.halileksi.net/sites/default/files/pdf/okul-disi-cevrelere-egitim-amacli-gezi-duzenleyebilme-oz-yeterlik-inanci-olcegi-toad.pdf Bulduk, E., Bulduk, N. ve Koçak, E. (2013). The development of museum - education relationship and resource creation in developing countries. International Association of Social Science Research, 7(11). Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016).Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: A Pegem Yayınevi Dewitt, J. (2012). Scaffolding students’ post-visit learning from interactive exhibits. In E. Davidsson & A. Jakobsson (Eds.), Understanding interactions at science centers and museums. Rotterdam, the Netherlands: Sense Dilli, R. (2017). Öğretmenlerin müzelerin öğrenme ortamı olarak kullanımına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 214, s.303-316 Erdoğan, T. (2003). Türkiye’deki arkeoloji müzelerinde yapılan eğitsel faaliyetler. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müze Eğitimi Anabilim Dalı Dönem Projesi. Erem, E. (2017). Okul öncesi öğretmenliği öğretim programında yer alan seçmeli müze eğitimi dersinin gerekliliğine ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(2), s.31-42 Fasoli, L. (2002). Following The signs: Induction of preschool children to the art gallery. Uncover: Graduate Research in the Museum Sector, University of Sydney and the Australian Museum (AMARC), Sydney Gül, O., K. ve Yorulmaz, E. (2016). Sosyal bilgiler dersi kapsamında okul dışı çevrelerin kullanımı: yatılı çorum arkeoloji müzesinde bir gün. Zeitschrift für die Welt der Türken (ZfWT) . 8 (3), s.193-216 Gürsoy, G. (2018). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Turkish Studies, 13(11), s.623-649. 28 Temmuz 2019 tarihinde file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/124520608_29GrsoyGlden-egt-623-649%20(1).pdf ICOM (2007). Museum defination. 10 Ocak 2019 tarihinde http://icom.museum/en/activities/standards-guidelines/museum-definition/ Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri. Karakaya, İ. (2015). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde müze alışkanlıkları (Giresun ili örneği). Girsun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Karakuş, D., P. (2012). Müzelerde uygulanabilecek müze eğitim etkinlikleri. Mediterranean Journal Of Humanities, II (1). Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi Kısa, Y. ve Gazel, A., A. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Afyonkarahisar müzeleri). IJOFE, 2(1), s. 51-83 Mathiyazhagan, T. and Nanadan, D. (2010). Survey research method. Media Mimansa, s.34-82 Temmuz 2019 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.464.5585&rep=rep1&type=pdf MEB (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar).10 Ocak 2019 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812103847686-SOSYAL%20B%C4%B0LG%C4%B0LER%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20.pdf Önder, A., Abacı, O. ve Kamaraj, I. (2009). Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı projesi: İstanbul arkeoloji müzesi’ndeki marmara örneklemi.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (25). 10 Ocak 2019 tarihinde http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/1119419011_Alev%20%C3%96nder2,%20Oya%20Abac%C4%B13,%20I%C5%9F%C4%B1k%20Kamaraj4.pdf Piscitelli, B. and Weier, K.(2002). Learning with, through, and about art: the role of social interactions, in scott paris(ed.), Perspectives on Object-Centered Learning in Museums, Lawrence Erlbaum & Associates, Mahwah, NJ, 2002, pp. 121–151. Ramey-Gassert, L. (1997). Learning science beyond the classroom. The Elementary School Journal, 97(4), p. 433-448. 28 Temmuz 2019 tarihinde https://digitalcommons.unomaha.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1087&context=slcestgen Shabbar, N. (2001). Çocuklar için müze eğitimi,B. Madran (Ed.) Kent, Toplum, Müze.( ss.68-74) İstanbul, Tarih vakfı. Şar, E. ve Sağkol, T. (2013). Eğitim fakültelerinde müze eğitimi dersi gerekliliği üzerine. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2013-2). Şahan, M. (2005). Müze ve eğitim. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,4 Üztemur, S., Dinç, E. ve Acun, İ. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi mekân kullanımının 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarına etkisi: bir eylem araştırması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(1), s.135-168 Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık Yılmaz, K. ve Şeker, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin müze gezilerine ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi Fen Bilgisi Dergisi, s.21-38 29 Temmuz tarihinde https://www.academia.edu/21973342/İlköğretim_Öğrencilerinin_Müze_Gezilerine_ve_Müzelerin_Sosyal_Bilgiler_Öğretiminde_Kullanılmasına_Ilişkin_Görüşlerinin_Incelenmesi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Yazarlar

Erhan Görmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2020

Kaynak Göster

APA Görmez, E. (t.y.). A study on social studies teacher candidates’ views on museums and museum education. İlköğretim Online1465-1475. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.730966
AMA Görmez E. A study on social studies teacher candidates’ views on museums and museum education. İOO.:1465-1475. doi:10.17051/ilkonline.2020.730966
Chicago Görmez, Erhan. “A Study on Social Studies Teacher candidates’ Views on Museums and Museum Education”. İlköğretim Onlinet.y., 1465-75. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.730966.
EndNote Görmez E A study on social studies teacher candidates’ views on museums and museum education. İlköğretim Online 1465–1475.
IEEE E. Görmez, “A study on social studies teacher candidates’ views on museums and museum education”, İOO, ss. 1465–1475, doi: 10.17051/ilkonline.2020.730966.
ISNAD Görmez, Erhan. “A Study on Social Studies Teacher candidates’ Views on Museums and Museum Education”. İlköğretim Online. t.y. 1465-1475. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2020.730966.
JAMA Görmez E. A study on social studies teacher candidates’ views on museums and museum education. İOO.;:1465–1475.
MLA Görmez, Erhan. “A Study on Social Studies Teacher candidates’ Views on Museums and Museum Education”. İlköğretim Online, ss. 1465-7, doi:10.17051/ilkonline.2020.730966.
Vancouver Görmez E. A study on social studies teacher candidates’ views on museums and museum education. İOO. :1465-7.