Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi bugün tüm yüksek öğretim kurumlarında okutulmakta olan ve hem öğrenciler hem öğretim elemanları tarafından derse ilişkin içerik, yöntem ve teknikler konusunda bazı beklentilerin bulunduğu bir ders niteliğindedir. Yakın tarihin özelliklerinin ve hassasiyetlerinin kavranmaya çalışıldığı bu dersin verimliliğini artırabilmek,
dersin amaçlarının yerine getirilebilmesi bakımından da önem taşımaktadır.
Bu amaçla Hacettepe Üniversitesi örneğinde yapılan bir anket çalışması ile
dersin gereksinimleri tespit edilerek bunların giderilmesi ve yetişmekte
olan genç neslin tarih bilincine sahip olarak geleceğe hazırlanmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Yapılan çalışmanın sonuçları tarih öğretimi ile
ilgili yeni yaklaşımların sergilenebilmesine ışık tutacaktır.
Atatürk İlkeleri İnkılâp Tarihi Tarih Öğretimi Yüksek Öğretim Hacettepe Üniversitesi
The course of Modern Turkish History is a must course in the high
education in Turkey. The lecturers and the students have some
expectations about the contents, method and techniques of the course, in
which the features and sensitivity of Modern Turkish History is tired to
comprehend, is also important for the aim of the course. For this purpose,
a pool was taken by Ataturk Institute for Modern Turkish History in the
Hacettepe University, to determine the requirements and supply them and
to make the young Turkish students conscious of Modern Turkish History.
So, with the results of this study it is aimed to light the way for new
rapprochments about history teaching.
Priciples of Ataturk History of Revolution History Teaching High Education Hacettepe University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 62 |