Atatürk believed that a society that does not educate women cannot rise. It is for this reason that it has been the duty to remind the fact that "as long as a society is connected to the land with chains, it is impossible for the other half to rise to the skies" at every opportunity.
A. Afetınan, Atatürk ve Türk Kadın Haklarının Kazanılması, İstanbul, 1968, s. 106
A. Afetınan, “Türk Kadın Haklarının Tanınmasının Kültür Devrimindeki Önemi”, Atatürk Önderliğinde Kültür Devrimi, RCD Semineri, Ankara, 1972, s. 115
A. Afetınan, Atatürk ve Türk Kadın Haklarının Kazanılması, s. 107
İhsan Doğramacı, “Atatürk ve Eğitim”, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, c. 1, Sayı: 3, s, 654
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 1, 3. bs., Ankara, 1981, s. 230
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 2, 3. bs., Ankara, 1981,s. 44, 45
Hıfzırahman Raşit Öymen, “Cumhuriyet Eğitimine Geçişte Atatürk’ün Etkisi”, Atatürk Konferanslan, 1973-1974, s. 190
T.T.K. Arşivi No. 1091
Ahmet Mumcu v.d., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Atatürkçülük (Atatürkçü Düşünce Sistemi’nın Temelleri), 1986, s. 160-162
Şerafettin Turan, “Tevhid-i Tedrisat” Atatürk Önderliğinde Kültür Devrimi, RCD Semineri, s. 83, 84
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 2, s. 216, 217
Galip Karagözoğlu, “Atatürk İnkılâbının Yerleşmesinde ve Gerçekleşmesinde Eğitimin Rolü ve Gereği”, Atatürkçülük, 2. kitap, s. 138
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 1, s. 360
Galip Karagözoğlu, “Atatürk’ün Eğitim Savaşı”, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, e. 2, sayı: 4, s. 213.
Atatürk, kadınlarını eğitmeyen bir toplumun yükselemeyeceğine inanmıştır. Bu sebepledir ki “Bir toplumun yansı topraklara zincirlerle bağlı kaldıkça, diğer yarısının göklere yükselmesinin imkânsız” olduğu gerçeğini her fırsatta hatırlatmayı görev bilmiştir.
A. Afetınan, Atatürk ve Türk Kadın Haklarının Kazanılması, İstanbul, 1968, s. 106
A. Afetınan, “Türk Kadın Haklarının Tanınmasının Kültür Devrimindeki Önemi”, Atatürk Önderliğinde Kültür Devrimi, RCD Semineri, Ankara, 1972, s. 115
A. Afetınan, Atatürk ve Türk Kadın Haklarının Kazanılması, s. 107
İhsan Doğramacı, “Atatürk ve Eğitim”, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, c. 1, Sayı: 3, s, 654
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 1, 3. bs., Ankara, 1981, s. 230
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 2, 3. bs., Ankara, 1981,s. 44, 45
Hıfzırahman Raşit Öymen, “Cumhuriyet Eğitimine Geçişte Atatürk’ün Etkisi”, Atatürk Konferanslan, 1973-1974, s. 190
T.T.K. Arşivi No. 1091
Ahmet Mumcu v.d., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Atatürkçülük (Atatürkçü Düşünce Sistemi’nın Temelleri), 1986, s. 160-162
Şerafettin Turan, “Tevhid-i Tedrisat” Atatürk Önderliğinde Kültür Devrimi, RCD Semineri, s. 83, 84
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 2, s. 216, 217
Galip Karagözoğlu, “Atatürk İnkılâbının Yerleşmesinde ve Gerçekleşmesinde Eğitimin Rolü ve Gereği”, Atatürkçülük, 2. kitap, s. 138
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, c. 1, s. 360
Galip Karagözoğlu, “Atatürk’ün Eğitim Savaşı”, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, e. 2, sayı: 4, s. 213.