Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Education-Science and Technical Approach in Atatürk

Yıl 1988, Cilt: 4 Sayı: 12, 551 - 556, 01.07.1988

Öz

One of the main indicators characterizing underdeveloped countries is the lack of education and the low rate of literate people in the total population. It is observed that this ratio has increased and even reached one hundred percent in developed and developed countries. The relationship between economic development and education is clear and precise. In addition to the importance Atatürk attaches to education, the main feature is the fact that education insists on the positive and indispensable effect of education on economic development.

Kaynakça

  • Ülken, Y. (1988). Atatürk’te eğitim-bilim ve teknik anlayışı. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 4(12), 551-556.

Atatürk’te Eğitim-Bilim ve Teknik Anlayışı

Yıl 1988, Cilt: 4 Sayı: 12, 551 - 556, 01.07.1988

Öz

Azgelişmiş ülkeleri niteleyen temel göstergelerden biri de eğitim eksikliği ve okuma-yazma bilenlerin toplam nüfustaki oranının düşüklüğüdür. Gelişmiş ve kalkınmış ülkelerde bu oranın yükseldiği, hatta yüzde yüze vardığı görülmektedir. İktisadi kalkınma ile eğitim arasındaki ilişki açık ve kesindir. Atatürk’ün eğitime verdiği önem yanında asıl dikkati çeken özellik, eğitimin iktisadi kalkınmaya olan olumlu ve vazgeçilmez etkisini ısrarla belirtmesidir.

Kaynakça

  • Ülken, Y. (1988). Atatürk’te eğitim-bilim ve teknik anlayışı. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 4(12), 551-556.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Ülken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 1988
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 4 Sayı: 12

Kaynak Göster

Chicago Ülken, Yüksel. “Atatürk’te Eğitim-Bilim Ve Teknik Anlayışı”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi 4, sy. 12 (Temmuz 1988): 551-56.