Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Atatürk’ün Din Ve Lâiklik Anlayışı

Yıl 1999, Cilt: 15 Sayı: 43, 41 - 52, 02.03.1999

Öz

Atatürk, bir siyaset dehası olarak, Türkiye için bu ilkelerin gerekliliğini, birlik ve bütünlük açısından zorunluluğunu anlamış ve bu nedenle uygulama safhasına koymuştu. Yoğun bir tarih bilgisine sahip olan Atatürk, Türkiye tarihinin kendine özgü şartlarından hareketle, gerçekte batı kaynaklı olan bu kavramlara yeni anlamlar vermiş ve bu kavramları Türk Milleti'nin öz değeri haline getirmiştir. Lâiklik kavramının, toplum yaşamında egemenliğini uzun süredir sürdürmüş olan din ve dinle ilgili kavramlara yeni statüler oluşturması zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Bu yeni statü, dinin çağdaş anlamda yorumlanması gibi pratik bir kolaylığı getirerek, dini toplumsal gelişmenin bir aracı haline sokmuştur. Bu durum, Türk Ulusu'nun çağdaşlaşması sürecinin en önemli halkasını oluşturur.

Kaynakça

  • Kuban, Doğan, "Atatürkçülük Üzerine Yorumlar".
  • Kılıç, Ali, Atatürk'ün Hususiyetleri, Tarihsiz.
  • Gürtaş, Ahmet, Atatürk ve Din Eğitimi, Ankara, Tarihsiz.
  • İnan, Afet, Medeni Bilgiler, Türk Tarih Kurumu,1988.
  • Türkiye Cumhuriyet Anayasası,1982.
  • Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, ATAM Yayınları, Cilt II, 1997.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Vehbi Tanfer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 15 Sayı: 43

Kaynak Göster

Chicago Tanfer, M. Vehbi. “Atatürk’ün Din Ve Lâiklik Anlayışı”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi 15, sy. 43 (Mart 1999): 41-52.