Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cumhuriyet Dönemi Demiryolu İnşaatlarının Mali Kaynakları Ve İlk İç Borçlanmalar (1923-1950)

Yıl 1999, Cilt: 15 Sayı: 44, 603 - 626, 01.07.2021

Öz

Cumhuriyetin demiryolu politikası herşeyden evvel inşa politikasına dayanıyordu. Ancak demiryolu inşaatları ise oldukça fazla harcama gerektiren yatırımlardı. Demiryollarını ülkenin en önemli sorunu olarak gören Cumhuriyet yöneticileri, bu sebeple daha ilk günlerden itibaren bütün gayretlerini ve para kaynaklarının önemli bir kısmım demiryolu inşaatlarına ayırmışlardır.

Kaynakça

  • T.B.M.M. Zabıt Ceridesi Kavanin Mecmuası, Cilt 2, s, 286-287.
  • İlhan Tekeli, Selim İlkin, 1929 Dünya Buhranında Türkiye'nin İktisadi Politika Arayışları, Ankara, 1983,
  • Kari Müller, Türkiye'de Nakit İstikrarı ve Bir Merkezi İhraç Bankasının Tesisi hakkında Mütalana, Ankara, 1930; İlhan Tekeli, Selim İlkin, 1929 Dünya Buhranında Türkiye'nin İktisadi Politika Arayışları, Ankara,1983.
  • Demiryolları Mecmuası, Cilt 6, Sayı 66-70,1, Kanun 1930, s. 270-285.
  • Demiryolları Mecmuası, Cilt 6, Sayı 66-70,1. Kanun 1930, s. 272-273
  • Demiryolları Mecmuası, Cilt 6, Sayı 66-70,1. Kanun 1930, s. 274-275.
  • Demiryolları Mecmuası, Cilt 6, Sayı 66-70,1. Kanun 1930, s. 278.
  • Demiryolları Mecmuası, Cilt 6, Sayı 66-70,1. Kanun 1930, s
  • T.B.M.M. Zabıt Ceridesi, Dönem 4, Cilt 13, Sıra No: 82, s. 7.
  • İnönü, İsmet, "Memleketi İmar Edecek Sermaye", Ülkü, Cilt 2, Sayı 11,1. Kanun 1933, s. 54.
  • İlhan Tekeli, Siim İlkin, Uygulamaya Geçerken Türkiye’de Devletçiliğin Oluşumu, Ankara, 1982, s. 277.
  • H. Üren Arsan, Türkiye'de Cumhuriyet Devrinde İç Devlet Borçları, Ankara, 1961, s. 19.
  • Nadi, Yunus, "Milli Bir Muvaffakiyeti Dahili İstikraz', Cumhuriyet, 4 Mayıs 1933.
  • Aym Tarihi, Ocak 1934, No: 1, s. 3 ve Ayın Tarihi, Şubat 1934, No: 2, s. 1.
  • T.C. Nafıa Vekaleti, Nafıa İşleri Dergisi, Sene 1, Sayı 3, Ağustos 1934, s. 50.
  • Şefik, Ali, "12.000.000 liralık Dahili İstikraz Tahvilleri Neden En Sağlam Bin Plasmandır", Kadro, Cilt 1, Sayı 5 (veya sadece 17), Mayıs 1933, s. 54.
  • T.B.M.M. Zabıt Ceridesi, Dönem 4, Cilt 22, s. 378-379.
  • T.B.M.M. Zabıt Ceridesi, Dönem 5, Cilt 18, s. 178 ve Ayın Tarihi II. Kanun 1936, No:37, s. 3.
  • T.B.M.M, Zabıt Ceridesi, Dönem 6, Cilt 25, s. 258.,T.B.M.M. Zabıt Ceridesi, Dönem 7, Cilt 12, s. 108-109.
  • Cumhuriyet Arşivi, 030-18, Kutu No: 152, Belge No: 30.
  • T.B.M.M. Zabıt Ceridesi, Dönem 3, Cilt 4, Sıra No: 198, s. 108-11.
  • T.C. Nafıa Vekaleti, Bayındırlık İşleri Dergisi, Yıl 5, Sayı 5,1. Teşrin 1938, s. 51.
  • Orhan Conker, Les Chenıins de Fer en Turquie et la Politique Ferrovirare Turque, Paris, 1935, s. 109.
  • T.C. Nafıa Vekaleti, Bayındırlık İşleri Dergisi, Yıl 5, Sayı 5,1. Teşrin 1938, s. 51.
  • Cumhuriyet Arşivi, 030-10, Kutu No: 151, Dosya No: 20, Belge No: 3.,Cumhuriyet Arşivi, 030-18, Kutu No: 152, Belge No 27., Cumhuriyet Arşivi, 030-18, Kutu No: 152, Belge No: 27.,Cumhuriyet Arşivi, 030-18, Kutu No: 152, Belge No: 5.,Cumhuriyet Arşivi, 626-05, Kutu No: 1, Belge No:6.,Cumhuriyet Arşivi, 030-18, Kutu No: 152, Belge No; 55.,Cumhuriyet Arşivi, 030-18, Kutu No: 171, Dosya No: 71, Belge No: 7.
  • Colonel Woods, Economic Conditions in Turkey, London, 1934, s. 30, 1934.
  • Devlet Demiryolları ve Limanları 1945 ve 1946 Senelerindeki Vaziyeti ve İşletme Neticeleri, İzmir, 1947, s. 10.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 15 Sayı: 44

Kaynak Göster

Chicago Yıldırım, İsmail. “Cumhuriyet Dönemi Demiryolu İnşaatlarının Mali Kaynakları Ve İlk İç Borçlanmalar (1923-1950)”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi 15, sy. 44 (Temmuz 2021): 603-26.