Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşire akademisyenlerde müziğin anksiyete ve kaygı düzeyine etkisini belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma randomize kontrollü bir çalışma olarak planlandı. Çalışmanın evrenini; Kasım 2019–Eylül 2020 tarihleri arasında, Türkiye’nin batısında yer alan bir Hemşirelik Fakültesi’nde çalışan öğretim elemanları oluşturmuştur. Bu araştırmanın örneklem büyüklüğüne G-power istatistik programında güç analizi yapılarak karar verilmiştir. Önceki çalışmalarda hesaplanan 0.05 anlamlılık düzeyinde (α), 0.80 istatistiksel gücü (1-β) ve 0.74 etki büyüklüğü ile 30 girişim, 30 kontrol gurubu birey araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanmasında; Sosyodemografik özelliklere ilişkin anket formu, Beck anksiyete Ölçeği ve Spielberger Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmıştır. Girişim gurubundaki öğretim elemanlarının hayatlarına anlam yükledikleri, dinlediklerinde olumlu duygular uyandıran müziği 20 gün boyunca, günde 15 dakika süresince, mesai saatleri içerisinde dinlemeleri sağlanmıştır.
Bulgular: Girişim grubunda; Beck Anksiyete Ölçeği ( t=4.128, p=0.000), Durumluluk (t=2.698, p=0.012) ve Sürekli Kaygı Envanteri (t=2.531, p=0.017) ölçeği ön test-son test skorları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Hemşire akademisyenlerde müzik dinleme sonrası, Anksiyete ve Durumluk ve Sürekli Kaygı puan ortalaması anlamlı düzeyde düşüş göstermiştir yani anksiyete ve kaygı düzeyi azalmıştır (p<0.05).
Sonuç: Bu çalışmada; hemşire akademisyenlerde müziğin anksiyete ve kaygı düzeyini azalttığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |