There is a considerable transformation in public services which is a key concept of
administrative law. The first aspect of this transformation is shrinkage of public services.
Secondly, public services are carried out by private persons according to private
law rather than by administrative and public law. Therefore, the main discussion
is which services cannot be excluded from the field of public services and which
services cannot be carried out by private persons. The key point of this discussion
is the meaning of first article 128th paragraph of the Constitution and the interpretation
of this provision by Constitutional Court. This provision has mentioned
some essential and permanent functions in a field of services which is to be carried
by public law and by officials, which is the formal criteria of public service law.
Accordingly, in this article, the meaning of the provision and the interpretation of
the provision by Constitutional Court has been studied.
İdare hukukunun temel kavramı sayılabilecek kamu hizmetlerinde önemli bir
dönüşüm yaşanmaktadır. Bu dönüşümün birinci görünümü kamu hizmetlerinde
daralma yaşanması, ikincisi ise kamu hizmetlerinin özel kişiler eliyle ve özel hukukla
görülmeye başlanmasıdır. Bu bağlamda, hangi hizmetlerin kamu hizmeti olmaktan
çıkarılamayacağı ya da özel hukukla gördürülemeyeceği günümüzde kamu hizmeti
ve hatta genel olarak kamu hukuku bakımından en önemli tartışmalardan biridir.
Bu tartışmanın kilit noktası ise Anayasanın 128. Maddesinin birinci fıkrası
hükmü ve bu hükmün Anayasa Mahkemesi tarafından yorumlanmasıdır. Genel
idare esaslarına göre yürütülmesi gereken kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve
sürekli görevlerin kapsamının ne olduğu kamu hizmetlerinin biçimsel ölçütünü de
belirlemektedir. Bu nedenle çalışmada maddenin anlamı ve Anayasa Mahkemesinin
konuyla ilgili kararlarındaki yaklaşımı değerlendirilmiştir.
İdare hukuku kamu hizmeti kamu görevlisi Anayasanın 128. maddesi Anayasa Mahkemesi
Diğer ID | JA52MT28YS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 3 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.