BibTex RIS Kaynak Göster

Impairment on Form al Criteria of Public Services and First Paragraph of Article 128 of the Constitution

Yıl 2013, Sayı: 3, 245 - 268, 01.05.2013

Öz

There is a considerable transformation in public services which is a key concept of
administrative law. The first aspect of this transformation is shrinkage of public services.
Secondly, public services are carried out by private persons according to private
law rather than by administrative and public law. Therefore, the main discussion
is which services cannot be excluded from the field of public services and which
services cannot be carried out by private persons. The key point of this discussion
is the meaning of first article 128th paragraph of the Constitution and the interpretation
of this provision by Constitutional Court. This provision has mentioned
some essential and permanent functions in a field of services which is to be carried
by public law and by officials, which is the formal criteria of public service law.
Accordingly, in this article, the meaning of the provision and the interpretation of
the provision by Constitutional Court has been studied.

Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası

Yıl 2013, Sayı: 3, 245 - 268, 01.05.2013

Öz

İdare hukukunun temel kavramı sayılabilecek kamu hizmetlerinde önemli bir
dönüşüm yaşanmaktadır. Bu dönüşümün birinci görünümü kamu hizmetlerinde
daralma yaşanması, ikincisi ise kamu hizmetlerinin özel kişiler eliyle ve özel hukukla
görülmeye başlanmasıdır. Bu bağlamda, hangi hizmetlerin kamu hizmeti olmaktan
çıkarılamayacağı ya da özel hukukla gördürülemeyeceği günümüzde kamu hizmeti
ve hatta genel olarak kamu hukuku bakımından en önemli tartışmalardan biridir.
Bu tartışmanın kilit noktası ise Anayasanın 128. Maddesinin birinci fıkrası
hükmü ve bu hükmün Anayasa Mahkemesi tarafından yorumlanmasıdır. Genel
idare esaslarına göre yürütülmesi gereken kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve
sürekli görevlerin kapsamının ne olduğu kamu hizmetlerinin biçimsel ölçütünü de
belirlemektedir. Bu nedenle çalışmada maddenin anlamı ve Anayasa Mahkemesinin
konuyla ilgili kararlarındaki yaklaşımı değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52MT28YS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çiğdem Sever

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sever, Ç. (2013). Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası. Ankara Barosu Dergisi(3), 245-268.
AMA Sever Ç. Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası. ABD. Mayıs 2013;(3):245-268.
Chicago Sever, Çiğdem. “Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme Ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 3 (Mayıs 2013): 245-68.
EndNote Sever Ç (01 Mayıs 2013) Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası. Ankara Barosu Dergisi 3 245–268.
IEEE Ç. Sever, “Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası”, ABD, sy. 3, ss. 245–268, Mayıs 2013.
ISNAD Sever, Çiğdem. “Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme Ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası”. Ankara Barosu Dergisi 3 (Mayıs 2013), 245-268.
JAMA Sever Ç. Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası. ABD. 2013;:245–268.
MLA Sever, Çiğdem. “Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme Ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası”. Ankara Barosu Dergisi, sy. 3, 2013, ss. 245-68.
Vancouver Sever Ç. Kamu Hizmetlerinde Biçimsel Ölçütte Çözülme ve Anayasa’nın 128. Maddesinin I. Fıkrası. ABD. 2013(3):245-68.

Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.