The overall objective of the education system, “in essence, the promise of
good people and action” is to educate. Therefore, the basic premise of education
is ethic. It is too difficult to cultivate who adopted individuals that social
law both in terms of social justice and legal order. The purpose of this study;
“adolescent delinquency in secondary education” analyzes, “a state emerging”
as we try to bring to our country, our youth and our education system,
reveals the existing situation, Ministry of Education Discipline Regulations
the International Conventions and the Turkish Criminal Code “in the children
in the trial process transitions, voice, and open discussion of problems and
solutions in this line.
Eğitim sistemlerinin en genel amacı “özünde, sözünde ve eyleminde iyi insanı”
yetiştirmektir. Bu nedenle eğitimin temel dayanağı etiktir. Etik anlayışını, bireysel
gelişimi içinde yoğurarak davranışa dökememiş bir nesilden toplumsal hukuku
gerek sosyal adalet gerekse hukuk düzeni bakımından benimsemiş bireyler yetiş-
tirmek zordur. Bu araştırmanın amacı; “ortaöğretimde ergen suçluluğunu” analiz
ederek “gelişmekte olan bir devlet” olarak, ülkemize kazandırmaya çalıştığımız
gençlerimizin ve eğitim sistemimizin, var olan durumunu ortaya koymak, Milli
Eğitim Bakanlığı Disiplin Yönetmeliği ile Uluslararası Sözleşmeler ve Türk Ceza
Kanunu” nda çocukların yargılanması arasında işlem geçişlerini, bu paraleldeki
sorunları dile getirmek ve çözüm önerilerini tartışmaya açmaktır.
Ergen Ergen Suçluluğu MEB Disiplin Yönetmeliği Türk Ceza Kanunu.
Diğer ID | JA28PA79MM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 3 |
Ankara Barosu Dergisi TÜHAS atıf sistemini benimsemektedir.