The purpose of this study is to determine opinions of university students towards the student clubs in higher education. Also aimed to reveal why students join the student clubs and what is the contribution of student clubs to student in terms of ages, class (1th, 2th, 3th or 4th) and department of the university students and students’ suggestions on activities of student clubs. This research is a qualitative research revealed university students’ opinion about student clubs. For the purpose of the research an interwiev form was prepared by the researcher to determine students’ opinion about student clubs. Prepared form was applied to 30 students educated in the Kırklareli Universty in 2013-2014 academic year and interwieved with them related to topic. The data obtained after administration were analyzed by descriptive analysis method. According to the results university students join student clubs for work on their interest and becoming social or their friends want. Besides university students stated that student clubs allow them spend pleasant time, social media and self-development opportunities. Otherwise some students stated thet student clubs no contribution to them. University students' suggestions for student club activities can be listed as follows; student clubs should be more active, organize more much club trip and encouraging to students to participate funny activities and giving more funds to clubs
Bu araştırmanın amacı; yükseköğretimde eğitim görmekte olan üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Ayrıca bu araştırma ile öğrenci kulüplerine katılan üniversite öğrencilerinin yaşları, sınıfları ve eğitim gördükleri bölümlere göre öğrenci kulüpleri çalışmalarına katılma nedenleri, öğrenci kulübü çalışmalarının katkıları ve öğrenci kulüpleri çalışmaları hakkındaki önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin görüşlerinin ortaya konduğu nitel bir araştırmadır. Öğrencilerin öğrenci kulüpleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi için araştırmacılar tarafından bir görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan form 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kırklareli Üniversitesi’nde eğitim gören 30 öğrenciye konu ile ilgili görüşmeler yapılarak uygulanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, üniversite öğrencileri, öğrenci kulübü çalışmalarına ilgi alanları oldukları için ve sosyal olmak için veya arkadaş çevresi istediği için katılmaktalar. Ayrıca öğrenci kulüplerinin keyifli zaman geçirmelerini sağladığını, sosyal çevrelerini genişlettiğini ve kendini geliştirme fırsatı sunduğunu belirtmişlerdir. Bunların yanı sıra bazı öğrenciler öğrenci kulübü çalışmalarının kendilerine hiçbir katkısının olmadığını belirtmişlerdir. Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulübü çalışmalarına yönelik önerileri, kulüplerin daha aktif olması, kulüp gezilerinin arttırılması, kulüplere daha fazla ödenek verilmesi, öğrenciyi katılmaya teşvik eden eğlenceli etkinliklerin düzenlenmesi şeklindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 7, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 1(ÖZEL) |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.