BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1(ÖZEL), 172 - 185, 24.11.2014

Öz

Survey model was used in this research which aimed to determine the unwanted behaviors that seventh grade students observed in Turkish teachers in teaching aspect. The research was carried out in 3 central middle schools and 3 suburb middle schools chosen with deviant case sampling in Şahinbey town of Gaziantep in 2013-2014 education and teaching season. Unwanted Teacher Behaviors Assessment Questionnaire was used to collect data in the research. Findings obtained in this study: 1. There is no significant difference between the unwanted behaviors that central and the suburb school seventh grade students observed in Turkish teachers in teaching aspect. 2. Compared to girls, male students think that their Turkish teachers show more unwanted behaviors in teaching aspect. 3. Students are in the opinion that the female Turkish teachers show more unwanted behaviors. 4. The reasons of why the use of instruments is low in the lesson and 5. the teacher talk too loud in the classroom may be investigated

Kaynakça

  • BAŞARAN, İ. Ethem.(1996). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, Savaş ve CİVİ, Cuma. (1996). Genel Öğretim Metodları, İstanbul: Öz Eğitim Yazarları.
  • BÜYÜKKİBAR,Yasemin. (2009). İlköğretim Okullarında 5. Sınıf Öğrencilerinin Sınıf Öğretmenlerinde Gözlemledikleri İstenmeyen Davranışlar ( Yüksek Lisans Tezi) Ulusal Tez Merkezi ( 257038).
  • COHEN, L., MANION, L. & MORRISON, K. (2000). Research methods in education. 5thed. London New York: Routledge Falmer.
  • ÇALIK, Temel. (2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇETİN, Şaban. (2001). “İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 149.
  • ERDEN, Münir. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, İstanbul : Alkım Yayınları.
  • ERDEN, Münire. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • FİDAN, Nuretttin. (1998). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • GÜÇLÜ, Nezahat. İletişim (Ed. Leyla Küçükahmet). (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KALKAN, Melek. (1997). ‘İnsancıl ve Yasaklayıcı Öğrenci Kontrol Eğitimi.’ Milli Eğitim Dergisi. Ankara.
  • KARAASLAN, Deniz. (2006). İlköğretim Okulları Yöneticilerinin ve Öğrencilerinin Öğretmenlerde Gözlemledikleri İstemeyen Davranışlar (Yüksek Lisans Tezi) Ulusal Tez Merkezi (145149).
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KAVCAR, Cahit. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. 21.Yüzyılın Eş Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • KEARNEY, P., PLAX, T.G. (1991). College Teacher Misbehaviors: What Students Don’t Like About What Teachers Say or Do, Communication Quarterly, 39, 309-324
  • KEMİKSİZ, Zehra. (2002). Öğrenciler Tarafından Daha Çok Sevilecek Bir Okulun Özellikleri, Ankara İli Haymana İlçesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • KORKMAZ,Adem. (2009). İlköğretim Okullarında Sınıf Öğretmenlerinin İstenmeyen Davranışları (Yüksek Lisans Tezi)Ulusal tez merkezi.
  • KÜÇÜKAHMET, Leyla. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • MEB ‘ Öğretmen Yeterlilikleri Taslağı’, 5 Ocak 2005.http://oyegm.meb.gov.tr/yet/
  • ÖZDEN ,Yüksel. (1998). Eğitimde Dönüşüm Yeni Değer Ve Oluşumlar. Ankara, Pegem Özel Eğitim ve Hizmetleri.
  • SÖNMEZ,Veysel. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SÖNMEZ, Veysel. (2003). Sevgi Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TERTEMİZ, Neşe. (2000). “Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar”. Ankara: Nobel Yayın Dagıtım.
  • WEISHEW, N. L. ve PENG, S. S. (1993). Variables Predicting Students’ Problems Behaviors, Journal of Educational Research, 87, 5-17

7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ ÖĞRETME BOYUTUNDAKİ İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1(ÖZEL), 172 - 185, 24.11.2014

Öz

7.sınıf öğrencilerinin Türkçe Öğretmenlerinde öğretme boyutundaki gözlemledikleri istenmeyen davranışları belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ilçesinde bulunan aykırı durum örnekleme ile seçilen 3 merkezi ortaokul ve 3 kenar mahalle ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için “İstenmeyen Öğretmen Davranışları Değerlendirme Anketi’ uygulanarak elde edilmiştir.  Araştırmada elde edilen Bulgular: 1. Kenar mahalle okulları ile merkezi okullarda 7. Sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretmenlerinde öğretme boyutunda gözlemledikleri istenmeyen davranışlar arasında anlamlı bir fark yoktur. 2. Erkek öğrenciler, kız öğrencilere göre Türkçe öğretmenlerinin öğretme boyutunda daha fazla istenmeyen davranış gösterdiklerini düşünmektedir. 3. Öğrenciler “bayan Türkçe öğretmenlerinin” daha fazla istenmeyen davranış gösterdiklerini düşünmektedir. 4. Derste araç gereç kullanımının eksik olduğu 5.  Öğretmenlerin sınıfta ‘çok yüksek sesle konuşma’ nedenleri araştırılabilir.

 

Anahtar Kelimeler: İstenmeyen öğretmen davranışları, istenmeyen davranış, Türkçe Öğretmenleri, 7. Sınıf

Kaynakça

  • BAŞARAN, İ. Ethem.(1996). Eğitim Yönetimi. Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, Savaş ve CİVİ, Cuma. (1996). Genel Öğretim Metodları, İstanbul: Öz Eğitim Yazarları.
  • BÜYÜKKİBAR,Yasemin. (2009). İlköğretim Okullarında 5. Sınıf Öğrencilerinin Sınıf Öğretmenlerinde Gözlemledikleri İstenmeyen Davranışlar ( Yüksek Lisans Tezi) Ulusal Tez Merkezi ( 257038).
  • COHEN, L., MANION, L. & MORRISON, K. (2000). Research methods in education. 5thed. London New York: Routledge Falmer.
  • ÇALIK, Temel. (2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇETİN, Şaban. (2001). “İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 149.
  • ERDEN, Münir. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, İstanbul : Alkım Yayınları.
  • ERDEN, Münire. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • FİDAN, Nuretttin. (1998). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • GÜÇLÜ, Nezahat. İletişim (Ed. Leyla Küçükahmet). (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KALKAN, Melek. (1997). ‘İnsancıl ve Yasaklayıcı Öğrenci Kontrol Eğitimi.’ Milli Eğitim Dergisi. Ankara.
  • KARAASLAN, Deniz. (2006). İlköğretim Okulları Yöneticilerinin ve Öğrencilerinin Öğretmenlerde Gözlemledikleri İstemeyen Davranışlar (Yüksek Lisans Tezi) Ulusal Tez Merkezi (145149).
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KAVCAR, Cahit. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. 21.Yüzyılın Eş Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • KEARNEY, P., PLAX, T.G. (1991). College Teacher Misbehaviors: What Students Don’t Like About What Teachers Say or Do, Communication Quarterly, 39, 309-324
  • KEMİKSİZ, Zehra. (2002). Öğrenciler Tarafından Daha Çok Sevilecek Bir Okulun Özellikleri, Ankara İli Haymana İlçesi Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • KORKMAZ,Adem. (2009). İlköğretim Okullarında Sınıf Öğretmenlerinin İstenmeyen Davranışları (Yüksek Lisans Tezi)Ulusal tez merkezi.
  • KÜÇÜKAHMET, Leyla. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • MEB ‘ Öğretmen Yeterlilikleri Taslağı’, 5 Ocak 2005.http://oyegm.meb.gov.tr/yet/
  • ÖZDEN ,Yüksel. (1998). Eğitimde Dönüşüm Yeni Değer Ve Oluşumlar. Ankara, Pegem Özel Eğitim ve Hizmetleri.
  • SÖNMEZ,Veysel. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SÖNMEZ, Veysel. (2003). Sevgi Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TERTEMİZ, Neşe. (2000). “Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar”. Ankara: Nobel Yayın Dagıtım.
  • WEISHEW, N. L. ve PENG, S. S. (1993). Variables Predicting Students’ Problems Behaviors, Journal of Educational Research, 87, 5-17
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hidayet Tok

Hilal Gengeç

Yayımlanma Tarihi 24 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1(ÖZEL)

Kaynak Göster

APA Tok, H., & Gengeç, H. (2014). 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ ÖĞRETME BOYUTUNDAKİ İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 2(1(ÖZEL), 172-185.

ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)

Creative Commons Lisansı Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.