Bu
araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının eğer ilk atamaları birleştirilmiş
sınıf öğretmenliğine olursa eğitim –öğretime ve okul yönetimine dair duydukları
kaygıları belirlenmiştir. Yapılan bu araştırmanın verileri, 2017-2018 eğitim
öğretim yılının bahar döneminde BAİBÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi 4.
Sınıfında okuyan ve “Birleştirilmiş Sınıf Öğretimi “ dersini alan öğretmen
adaylarından elde edilmiştir. Bu
çalışmada toplam 116 öğretmen adayına uygulanmış, sorulara anlaşılır ve net
cevap veren 98 öğretmen adayının kağıtları değerlendirmeye alınmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin geçerliği ve
güvenirliği için öğretmen adaylarının görüşlere alıntı yapılarak yer
verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının mesleğe ilk atanmalarının
birleştirilmiş sınıf öğretmenliğine olması durumunda eğitim ve öğretime
duydukları kaygılar arasında en fazla ders planı hazırlamada, ders zamanının
verimli kullanılmasında ve haftada 2 saatlik teorik dersten sonra uygulama
yapmakta zorluk çekecekleri, okul yönetimine dair kaygı duydukları, haftada 2
saatlik teorik olarak okutulan birleştirilmiş sınıf öğretimi dersinin, yeterli
olmadığını ve bu nedenle mutlaka uygulama okullarında birleştirilmiş sınıf
öğretimi tecrübelerini yaşamalarının doğru olacağı belirlenmişdir. Çalışma
sonucunda elde edilen verilere göre önerilerde bulunulmuştur.
Birleştirilmiş Sınıf Öğretimi Uygulamaları Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adayı Birleştirilmiş Sınıf Öğretmeni
In this study, the anxiety of classroom teacher
candidates regarding the education period and school management in the case
that the first job they're appointed to is for multi-grade classroom teaching.
The data of this study was obtained from the teacher candidates who were final
year students in the Department of Classroom Teaching in the Faculty of Bolu
Abant İzzet Baysal University (BAİBÜ) and took the lesson of “Multi-Grade Class
Teaching” in the spring term of the 2017-2018 academic year. In this study, the forms were applied to 116
teacher candidates and 98 of those who answered the questions in an apprehensive
and clear way were took under review. The obtained data were analyzed through
content analysis. For the validity and reliability of the data, the opinions of
teacher candidates were given as quotations. As a result of the research, in
the case that the first assignment of the teacher candidates for their
profession is for multi-grade class teaching, it is determined that they will
show a high level of anxiety regarding education and training in the case of
preparing a lesson plan, have difficulties in effectively managing class time
and practicing after 2 hours and weekly theoretical lesson, feel anxiety about
school management, and the multi-grade class teaching lesson which is taught
theoretically as a 2 hour lesson in a week is not sufficient; therefore it will
definitely be beneficial to gain their experiences regarding multi-grade class
teaching in their practice schools. The suggestions are made according to the
results obtained in the study.
Multi-grade Class Teaching Practices Classroom Teacher Teacher Candidate Multi-grade Class Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.